Sideview – povestea unei aplicatii foto altfel

„When you are looking at Facebook,  you secretly believe that everyone has a better life than you while you secretly try to make everyone believe that you have a better life than they do.” (sursa)

Problema aceasta a stat la baza a ceea ce a devenit astăzi aplicația mobilă Sideview. Era noiembrie 2013 și mă aflam în Londra la World Travel Market în fața multor antreprenori din industria turismului. Le prezentam cum se pot folosi de cunoștințele de game design pentru a îmbunătăți o experiență turistică. A fost lucrarea mea de masterat care astăzi a devenit carte.

După prezentare mă abordează un tip înalt și mă felicită pentru ideile expuse. Se introduce ca Steve din Washington D.C.. Îmi prezintă website-ul lui – Initial Descent axat pe înțelegerea culturilor diferite cu ajutorul imaginilor și mă întreabă ce ar putea îmbunătăți.

Dupa un lung schimb de idei am concluzionat că pentru a putea înțelege culturi diferite, cu ajutorul imaginilor create de utilizatori, trebuie să dezvoltăm o platformă care să încurajeze crearea de conținut foto-text autentic. În urma întâlnirii am decis să lucrăm împreună  și am mai rămas la Londra o lună în plus, timp în care am conturat mai bine ideea.

Voiam să facem o aplicație mobilă prin care utilizatorii să își documenteze cu ajutorul imaginilor, textului și a emoticon-urilor momentele semnificative pentru ei și să le poată împărtași anonim celorlalți. Am ales să renunțăm la mecanisme de genul like, follow, heart pentru nu crea din Sideview o aplicație care își iluzionează utilizatorii că au parte de stimă, statut social si realizări personale prin colecționarea de astfel de feedback-uri.

În figura 1 este ilustrată ierarhia nevoilor a lui Maslow corelată la efectele pe care mecanisme de genul like, follow heart le au asupra noastră.

love is the answer
Efectele mecanizmelor de feedback din social media (sursa: Sideview Manifesto)
sursa: John Holcroft- The Ego bowl hyperlinlk: http://are217blog.blogspot.ro/2015/03/john-holcroft.html
sursa: John Holcroft – The Ego bowl

South Park a ironizat acest lucru foarte bine în episodul The Hobbit. După ce folosește Photoshop pentru modificarea pozelor de pe rețelele sociale, cea mai urată fată din școală devine cea mai dorită. Este imediat prietena celui mai popular băiat care în urma acestei acțiuni devine cel mai invidiat de toți din școală.

Ironia este ca el se uită numai la pozele ei modificate în timp ce o ține de mână iar telefonul cu pozele ei photosopate îl ține în cealaltă. Le arată celorlalți pozele cu ea pe telefon zicând: „Uitați-vă la prietena mea” iar ei spun: „Wow, ce norocos ești! E super bună!”.

Screen Shot 2015-07-09 at 18.07.21

Screen Shot 2015-07-09 at 18.08.11

Screen Shot 2015-07-09 at 18.07.49

Screen Shot 2015-07-09 at 18.08.25
Sursa: South Park – The Hobbit

Cu multe alte observații am decis să experimentăm ce se întâmplă când ne îndepărtam de aceste mecanisme de vanitate. Astfel am gândit Sideview ca un jurnal foto propriu anonim pentru a ne aduce aminte că viața nu este doar o piscină și un cocktail, pentru a ne pune semne de întrebare, pentru a înțelege diferite puncte de vedere și pentru a păstra momentele semnificative din viață așa cum le vedem noi și nu așa cum credem ca altora le-ar plăcea să le vadă.

Cu acest concept în minte și pe hârtie, Steve și cu mine am zburat în România la câțiva prieteni care au renunțat la job-urile corporatiste pentru a-și deschide un studio de programare, 3S studio. Împreună cu ei am continuat să conturăm ideea și să o implementăm în forma în care se regăsește astăzi. Această formă este în continuă schimbare. Câteva resurse care ne-au ajutat ar fi cărți precum Running Lean de Ash Mauryia sau ghiduri de genul App Launch Guide.

Am lansat aplicația în ianuarie 2015 pe App Store (nu am avut destule resurse să lansăm și pe Android).

De atunci avem zilnic între 5 și 20 utilizatori activi. Conținutul creat de până acum arată cât de similari sunt oamenii în gânduri, dorințe și dureri peste tot pe glob. Ceva ce orice călător observă la un moment dat, punct în care viziunea sa asupra lumii se schimbă și în consecință și felul în care se comportă.

Prin Sideview vrem să aflăm cât de diferit ar arăta fraza de la începutul acestui articol. Te rugăm să încerci și să ne spui ce crezi, în secțiunea de comentarii de mai jos.

Website Sideview: www.sideview.us

App store: www.sideview.us/get

When you are looking at Sideview, you…

Paul Bulencea

Co-fondator Sideview (www.sideview.us), Co-autor Gamification in Tourism (www.gamification-in-tourism.com), fondator WISIT (Worldwide Inovative students in Tourism), consultant inovație în turism, instructor de snowboard, călător și public speaker.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock