Acest articol este scris de Denis Grigorescu, scriitor și traducător autorizat.
Îmi plac reclamele originale, creative şi îndrăzneţe.
Din păcate însă, extrem de puţine dintre reclamele văzute în ultimi ani – da, recunosc, sunt un „devorator de publicitate” – întrunesc aceste calităţi. Acest lucru se vede în special în România, unde spoturile curajoase şi de ţinut minte pe termen nelimitat sunt o mare raritate.
Apropo de memoria… reclamelor originale: şi acum ţin minte un spot extrem de original şi… senzual, la o maşină. Îl mai ţineţi minte? Nu? Atunci haideţi atunci să dăm un… refresh.
Un chef cu multe fete simpatice. Una dintre ele – o blondă proaspăt sosită la petrecere cu un Renault Twingo Miss Sixty – îi face ochi dulci unei brunete care poartă o bluză roz deschis. De la o privire senzuală până la budoar nu mai e decât un pas.
Fata în bluză roz e lăsată fără bluză şi nu numai, iar apoi e legată la mâini şi la ochi. Deja fanteziile încep să vă lucreze la turaţie maximă, nu? Vă aşteptaţi poate la scene de lesbianism sado-maso mai fierbinţi ca un vulcan… Preludiul e incitant, dar continuarea e fără finalizare, vorba unui hâtru. Blonda îi ia bluza roz brunetei şi o lasă legată şi… nesatisfăcută.
Motivul acestui simulacru de preludiu? Bluza roz se asorta perfect cu maşina blondei – un Renault Twingo Miss Sixty. Altfel spus, o maşină care bate şi tentaţia unei partide de amor „hot” între două fete full-options ca daruri de la mama-natură.
Spotul realizat de către cei de la Publicis a strâns pe YouTube peste două milioane de vizualizări, ceea ce dovedeşte că şi simulacrul de lesbianism poate fi sufletul comerţului. O reclamă creativă şi incitantă, chiar dacă accentul este pus foarte puţin pe produs.
Bineînţeles că şi comentariile postate nu duc lipsă de inspiraţie. Spunea un user la vremea respectivă:
„Nu vreau maşina, dar nu aş refuza un menage a trois”.
Care bărbat îl poate contrazice?
Daniele Tranchini, de la agenţia Publicis Milano, spune legat de această reclamă, că intenţia autorilor a fost să realizeze un clip original şi plăcut, în niciun caz vulgar – scop care, susţine el, a şi fost atins. I agree.
Acest articol este scris de Denis Grigorescu, scriitor și traducător autorizat.