Skinvertising – publicitate tatuată

Setea de bani împinge deseori oamenii  la gesturi disperate, dar teribilismul unora poate fi materialul de studiu al altora. În anul 1999 revista Vibe a prezis că în mileniul III, brandurile vor plăti oameni pentru a-și tatua reclame pe piele. Doi ani mai târziu apar primele reclame tatuate temporar pe spatele sportivilor boxeri, iar la scurt timp reclamele tatuate permanent.

Skinvertisingul este o versiune dusă la extrem a publicității de tip ”Human billboard”. Acest procedeu implică tatuarea permanentă a unei reclame în schimbul unei sume consistente de bani. Termenul a apărut în America, între anii 2000-2003, atunci când skinvertisingul părea să fie ceva revoluționar.

Jim Nelson avea 22 de ani atunci când și-a vândut spațiul situat în partea din spatele capului pentru suma de 7000$ firmei de găzduire web CI Host. În primele 6 luni de la aplicarea acestui tatuaj, firma a atras peste 500 de clienți noi. Acest lucru se întâmpla în anul 2003 și conform Wikipedia este prima persoană care a fost plătită de către un brand să se tatueze pentru a face publicitate.

3

Una dintre poveștile care m-a frapat este cea a newyorkezului Joe Tamargo (imagine top). În urmă cu ceva timp acesta și-a scos la licitație spațiul de pe brațe, iar acum poartă cu el logotipurile a cinsprezece website-uri. Ironic este faptul că multe dintre acestea  nici măcar nu mai există, prin urmare omul e o reclamă umblătoare pentru firme care au ieșit de mult timp de pe piață. Mai târziu acesta și-a vândut și alte zone ale corpului, ajungând la încasări de de aproximativ 220.000$.

În România, Radio ZU  a avut o tentativă de a adopta acestă tehnică. În iunie 2009 aceștia au organizat un concurs prin care își invitau ascultătorii să își tatueze logoul Radio ZU, cel mai mare tatuaj fiind premiat cu suma de 200€. Personal, consider această încercare de concurs cât și gestul în sine, lipsite de tact.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

2

Teodor Chiripuci

Teodor este un tânăr pasionat de publicitate, membru in comunitatea Romanian Copywriter. Află mai multe despre Teodor pe profilul lui de Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!