Cunoşti meme-urile acelea „What people think I do, what I really do”? Pentru domeniul de spoturi publicitare, în categoria „What I think I do”, mulţi trecem o reclamă asemănătoare cu cele ale lui David Fincher.
Recunosc, cu ruşine, că am aflat de puţin timp despre directorul, producătorul, actorul David Fincher. Nu ştiam exact cine este, dar, precum mulţi dintre noi, am văzut multe dintre capodoperele sale (chiar dacă nu ştiam).
Probabil ai văzut şi tu câteva dintre lucrările regizate de el:
- Alien 3,
- Seven,
- Fight Club,
- The Curious Case of Benjamim Button,
- câteva videoclipuri de-ale artiştilor: Madonna, Aerosmith, Michael Jackson şi mulți alții.
Acest artist a fost şi este foarte pasionat de munca sa, acest lucru fiind mai mult decât evident în domeniul spoturilor publicitare. De-a lungul timpului, David Fincher a regizat o colecţie impresionantă de promo-uri. Până şi în ziua de azi, mulţi dintre fanii lui încă mai descoperă reclame produse de acesta din ani `80-`90.
Cu ocazia acestui articol am avut plăcerea să vizionez câteva din lucrările lui şi ca drept rezultat o să prezint mai jos 14 din cele mai renumite spoturi regizate de el. Nu cunosc exact impactul la nivel de vânzări pe care l-au avut aceste spoturi, dar din punct de vedere al execuției sunt adevărate capodopere.
Cuprins articol
1) Linia de telefoane mobile fashionable Xelibri de la Siemens – „Beauty For Sale”
2) În spotul „Fate – Leave Nothing” pentru Nike este prezentantă pe scurt viaţa jucătorilor de fotbal american LaDainian Tomlinson şi Troy Polamalu până când să se întâlnească într-un meci NFL.
3) Apple iPhone 3G – „Hallway”
4) Spotul „Imagination” pentru berea Colt 45 seamănă foarte mult cu videoclipurile muzicale de la sfârşitul anilor `80 şi începutul anilor `90.
5) Organizaţia Stand Up For Cancer prezintă prin clipul „Stand Up” un concept foarte simplu, natural, dar şi sugestiv.
https://www.youtube.com/watch?v=_VZylrkbXhQ
6) „Smoking fetus” – American Cancer Society: un alt promo umanitar, dar de data aceasta factorul de şoc este mult mai puternic.
7) „Wind” – compania japoneză de media şi telecomunicaţii Softbank
8) „You will” – compania de telecomunicaţii AT&T.
Mi se pare amuzant că stilul arogant al celor de la AT&T seamănă destul de mult cu al celor de la Apple.
9) „Mechanical Legs” – Adidas. Pe scurt: FOARTE TARE 🙂
10) „Beer Run” – Heineken
11) Videoclipul „Alter ego” pentru Nike subliniază performanţa ridicată a echipamentului sportiv Nike Pro Combat.
12) Conceptul „Her world” pentru YM Magazine are o notă un pic mai abstractă, dar mă gândesc că poate şi revista este la fel.
13) Am 3 cuvinte pentru „Instant Karma” de la Nike: mişcare, mişcare, mişcare!
14) Ai avea impresia că după ce a făcut câteva reclame excepţionale pentru Nike, greu ar mai reuşi să creeze ceva într-adevăr original.
Prin spotul „Magazine Wars”, Fincher ne arată din nou că talentul lui nu are limită.
Dacă ţi-am stârnit interesul pentru lucrările acestui artist, atunci îţi recomand site-ul pentru fanii lui David Fincher: http://fincherfanatic.com/.
Mult spor și creativitate,
Sorin
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: