Teoretic… răspunsul este da. Social media este un tool destul de utilizat de către angajatori, tocmai pentru că relevă o altă latură a unei persoane, decât încearcă aceasta să o prezinte prin intermediul CV-ului. Un angajator nu este interesat doar de aptitudinile și studiile unui viitor angajat, ci și de capacitatea lui de a se integra în echipă, dar și de preocupările lui din timpul liber.
Potrivit unui studiu Reed, 60% dintre persoanele care sunt în căutarea unui job se tem că potențialul angajator ar putea vizualiza profilele lor de social media. Anagajatorii urmăresc în principal aspectele aproape banale, dar care pot spune multe despre o persoană, precum:
- ce locuri frecventează;
- modul de petrecere a timpului liber;
- dacă este consumator de droguri (vizionarea unor poze de la wild-parties, ar putea spune tot);
- ce joburi a avut anterior – asta pentru că oamenii tind să mintă în CV-uri, dar nu și rețelele de socializare, atunci când își setează locul de muncă.
În general, companiile și agențiile de publicitate utilizează rețelele de socializare ca mod de răspândire a veștii că au job-uri disponibile, iar acest lucru facilitează vizionarea profilelor unor potențiali angajați. De cele mai multe ori, aceste companii nici nu mai optează pentru înscrierea anunțului de recrutare pe website-uri specializate, pentru că social media le oferă vizibilitate suficient de mare și candidați pe măsură.
Voi v-ați găsit până acum job cu ajutorul rețelelor de socializare?
Mădălina Balaban
Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro
Ai un proiect în minte?
Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.
Let's rock