4 trenduri in comunicarea brandurilor la World Cup 2014

Suporteri. Penalty. Gol.

Acestea sunt o parte din cuvintele pe care le-am auzit peste tot în ultima perioadă.

Campionatul Mondial de Fotbal este cu siguranță pe buzele multor oameni. Și chiar dacă România nu s-a calificat anul acesta, barurile noastre au fost pline, iar TVR a reușit să iasă la lumină cu audiențe cum doar Vocea României sau Măruță mai ating.

Dar nu vreau să vorbesc despre asta, ci vreau să analizăm câteva trenduri vizibile în reclamele care au rulat cu ocazia acestui eveniment mondial. De ce? Ca să rămânem și noi cu ceva după Cupa Mondială. Nu doar cu un gust amar că Mutu & Co nu au ajuns în Brazilia.

Vezi mai jos 4 trenduri vizibile în modul în care au comunicat brandurile cu ocazia Campionatului Mondial de Fotbal de anul acesta.

1. Emoția încă vinde

Dintotdeauna psihologia umană ne-a arătat că oamenii reacționează la emoții. Fie că fac apel la patriotism sau evocă dorința oamenilor de a fi la fel ca sportivii-eroi, aceste trucuri au fost folosite cu succes și anul acesta în reclamele ce au rulat la Campionatul Mondial.

Pentru că, de cele mai multe ori, conexiunile emoționale create sunt un mod simplu de a face audiența să își amintească reclama și implicit brandul respectiv, din nou Nike s-a întrecut pe sine la acest capitol:

2. Go big, or don’t go at all

Fiind un eveniment global, care se bucură de o vizibilitate incredibilă, multe branduri s-au legat exact de acest lucru: suntem o mare comunitate care se bucură împreună de fiecare moment oferit de meciurile spectaculoase. 

Exact. „Împreună” este cuvântul cheie care a apărut în multe dintre reclamele care au rulat/ rulează. Și, oricât de clișeic ar suna, încă funcționează. Vezi exemplul Vauxhall care a mizat pe acest aspect în reclama #StandTogether:

3. Social Media e încă un erou

Bătălia cea mai grea s-a dat, așa cum era de așteptat, în social media. Iar cele mai active branduri au fost Adidas și Nike. Twitter sau Facebook, ambele rețele sociale s-au bucurat de atenția brandurilor, care mai de care mai bine pregătite cu noi idei numai bune să ajungă în newsfeed-ul unui număr cât mai mare de consumatori.

Dacă arunci un ochi în newsfeed-ul ultimelor zile, doar Wimbledon-ul a mai schimbat puțin atmosfera de meci prezentă în mesajele din social media ale brandurilor.

4. Real time marketing

Un nou trend care se dezvoltă enorm pe fundația clădită de social media a fost vizibil și în cadrul Campionatului Mondial. Astfel, brandurile care au fost pe fază au reușit să crească reach-ul și să ajungă în atenția consumatorilor folosindu-se de evenimentele imprevizibile din timpul campionatului.

Probabil cel mai mediatizat a fost cel în care Suarez și-a înfipt colții într-un adversar. Iar Snickers a avut una din cele mai bune reacții pe Twitter. Rezultatul: peste 47.000 de retweet-uri și o mulțime de comentarii.

sneakers world cup

Cam atât de la mine. Acum e rândul tău. Ce trenduri ai observat în modul în care au comunicat brandurile cu ocazia Campionatului Mondial? Lasă un comentariu mai jos și hai să completăm lista împreună.

sursa foto top: marketingland.com

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock