Twix-ul drept si Twix-ul stang

Este o reclamă ciudată, dar în sensul bun. Ne face să ne aducem aminte de Charlie and the Chocolate Factory şi să privim un produs aflat, de altfel, de mult timp pe piaţă, cu alţi ochi. Perceput, de 46 de ani, drept un produs unitar, Twix-ul este privit acum ca un mix. Twix-ul drept  şi Twix-ul stâng. Cel învelit în ciocolată şi cel cu ciocolată turnată peste. Yin şi Yang. Dualitate.

Este o idee foarte bună, un concept creativ cu adevărat creativ şi care cu siguranţă prinde la public, pentru că întregul univers are natură duală.

Cum ajungem la scheletul acestei reclame? Simplu: conceptul creativ al copywriterului şi producţia video, marcă a art directorului. Din nou, dualitate.

Aşadar, care este conceptul creativ? Ei bine, din perspectiva mea, acesta este reprezentat de dualitatea produsului Twix, format din două batoane. Asemenea mitului androginului, şi batonul de Twix a fost, cândva, unul singur, dar, datorită conflictelor inerente între cei doi creatori, acesta s-a rupt; odată cu el, s-a rupt şi procesul de producţie şi tot ce înseamnă crearea batoanelor de ciocolată. Unul dintre batoane este învelit în ciocolată; celălalt, ca semn de revoltă, are ciocolată turnată peste. Din nou, o idee cu adevărat creativă.

Punerea în practică a reprezentat un proces destul de dificil, având în vedere că trebuia să se surprindă ceva atât de subtil precum dualitatea între două lucruri, privite, până nu demult, ca unul singur.

Aşadar, avem mai multe momente-cheie:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

1. Liniştea de dinaintea furtunii sau momentul de unitate:

unitate twix

2. Conflictul:

conflict

3. Procesul de producţie (diferit, bineînţeles, pentru fiecare Twix):

4. Dualitatea dintre cele două batoane:

Astfel, alegerea între Twix-ul drept şi Twix-ul stâng este lăsată la latitudinea consumatorului. Produsul nu mai este văzut ca un tot unitar, ci ca două brand-uri rivale, care, din întâmplare, împart acelaşi ambalaj. Alegerea, rămâne, astfel, în mâinile consumatorului care, în definitiv, trebuie să încerce ambele batoane pentru a se convinge. Alegerea este dificilă, deci…

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Mihaela Țîncu

A absolvit Comunicare și Relații Publice la Universitatea „Transilvania” și face parte din comunitatea Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!