Este o reclamă ciudată, dar în sensul bun. Ne face să ne aducem aminte de Charlie and the Chocolate Factory şi să privim un produs aflat, de altfel, de mult timp pe piaţă, cu alţi ochi. Perceput, de 46 de ani, drept un produs unitar, Twix-ul este privit acum ca un mix. Twix-ul drept şi Twix-ul stâng. Cel învelit în ciocolată şi cel cu ciocolată turnată peste. Yin şi Yang. Dualitate.
Este o idee foarte bună, un concept creativ cu adevărat creativ şi care cu siguranţă prinde la public, pentru că întregul univers are natură duală.
Cum ajungem la scheletul acestei reclame? Simplu: conceptul creativ al copywriterului şi producţia video, marcă a art directorului. Din nou, dualitate.
Aşadar, care este conceptul creativ? Ei bine, din perspectiva mea, acesta este reprezentat de dualitatea produsului Twix, format din două batoane. Asemenea mitului androginului, şi batonul de Twix a fost, cândva, unul singur, dar, datorită conflictelor inerente între cei doi creatori, acesta s-a rupt; odată cu el, s-a rupt şi procesul de producţie şi tot ce înseamnă crearea batoanelor de ciocolată. Unul dintre batoane este învelit în ciocolată; celălalt, ca semn de revoltă, are ciocolată turnată peste. Din nou, o idee cu adevărat creativă.
Punerea în practică a reprezentat un proces destul de dificil, având în vedere că trebuia să se surprindă ceva atât de subtil precum dualitatea între două lucruri, privite, până nu demult, ca unul singur.
Aşadar, avem mai multe momente-cheie:
Cuprins articol
1. Liniştea de dinaintea furtunii sau momentul de unitate:
2. Conflictul:
3. Procesul de producţie (diferit, bineînţeles, pentru fiecare Twix):
4. Dualitatea dintre cele două batoane:
Astfel, alegerea între Twix-ul drept şi Twix-ul stâng este lăsată la latitudinea consumatorului. Produsul nu mai este văzut ca un tot unitar, ci ca două brand-uri rivale, care, din întâmplare, împart acelaşi ambalaj. Alegerea, rămâne, astfel, în mâinile consumatorului care, în definitiv, trebuie să încerce ambele batoane pentru a se convinge. Alegerea este dificilă, deci…
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: