Unskippable Ads: a da sau a nu da skip reclamelor pe YouTube

O dilemă aproape shakespeare-iană, „a da sau a nu da skip reclamelor de pe YouTube”, este ceva cu care utilizatorii se confruntă zilnic. De când au apărut reclamele ce preced video-urile (pre-roll ads), am trecut prin cele pe care le poţi sări pur şi simplu, la reclame pe care nu le poţi sări şi la mesaje pe care nu vrei să le sari. Conform studiilor, 94% din cei care au văzut spoturile au dat skip imediat ce li s-a permis.

Provocarea cea mai mare pentru creativii care primesc sarcina de a face un ad pentru YouTube este să găsească acel ceva ce determină utilizatorii să nu dea skip. Complicat, nu-i aşa? Din moment ce scopul final al utilizatorului este să ajungă la un anumit video, nu vrea să fie împiedicat de nimic… şi atunci? De ce unele reclame ne determină să le urmărim și de ce unele reclame nu pot fi sărite? Ce sunt până la urmă „unskippable ads”?

Geico Insurance Unskippable Ads

Scopul principal al publicitarului este să creeze un spot suficient de convingător în primele 5 secunde (cele în care oricum nu poţi da skip), încât să fie urmărit până la final. 5 secunde nu pare a fi un timp extraordinar, însă este suficient pentru a captiva audienţa cu o combinaţie perfectă de sunet şi imaginație.

Asta au încercat cei de la Geico Insurance prin spoturile create de The Martin Agency. Primele 5 secunde sunt importante pentru mesajul transmis şi pentru a indica brandul Geico, după care restul reclamei este pur şi simplu creat pentru amuzamentul consumatorului, fapt ce te şi determină să o urmăreşti până la capăt.

https://www.youtube.com/watch?t=37&v=pvcj9xptNOQ

Pentru serviciile lor de asigurări, Geico Insurance se laudă cu 4 spoturi: Family, Elevator, Cleaning Crew şi High Five. Poţi vedea toate spoturile aici.

NAIL Communications şi donaţiile

NAIL Communications propune o altă strategie. În 5 secunde ai informaţia ciudată, după care pentru că nu ai vrut să dai skip acestei reclame, afli şi că ai contribuit la donaţiile pe care le face compania. Scopul agenţiei a fost nu numai acela de a aduna fonduri pentru Organizaţia ASPCA, ci şi de a demonstra faptul că puţină creativitate şi ingeniozitate nu strică spoturilor de pe YouTube, ba chiar mai mult acestea pot fi folosite cu adevărat. Conform AdWeek, spotul următor a avut o rată de urmărire de 26%, un scor bun pentru o reclamă căreia îi poţi da skip imediat.

Audi R8: Gone in 5 seconds

Audi şi Ogilvy demonstrează într-un mod ingenios că 5 secunde sunt perfecte pentru un spot convingător. E tot ce ai nevoie pentru a face o reclamă de succes care transmite exact mesajul necesar. Astfel, utilizatorul este atras de reclamă atât cât oricum îi permite timpul, deoarece cei de la Audi te încurajează chiar să dai skip spotului după cele 5 secunde obligatorii… oricum deja ţi-au transmis informaţia de bază, dacă te interesează subiectul te vei uita mai departe. 🙂

MedExpress #AntiViral Video

Poate una dintre cele mai interesante campanii este cea care îţi propune să faci legătura dintre videourile virale de pe YouTube şi bolile virale. MedExpress şi agenţia Fitzgerald & Co sunt cele care propun campania You Can’t Skip This – o serie de videouri atât de plictisitoare, încât nu vei dori să te uiţi nici măcar la ce urmează… şi uite aşa dispar videourile virale şi bolile virale. Un concept interesant, videourile antivirale pot fi văzute aici – pentru cei care doresc să vadă un spot în care un reprezentant medical face unele dintre cele mai banale activităţi, precum să numere de câte ori clipeşte sau să cânte la tot felul de instrumente.

https://www.youtube.com/watch?v=K-apShaeSgY

Care dintre aceste spoturi te-ar putea determina să nu dai skip?

Roxana Peti

Roxana Peti este copywriter și blogger cu peste 10 ani de experiență și o gamă largă de proiecte de copywriting în portofoliu.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock