40 de citate despre copywriting

Sursele de inspiraţie se regăsesc în numeroase lucruri din jurul nostru, cum ar fi poveştile de viaţă ale oamenilor pe care îi admirăm sau pur şi simplu, doar le respectăm munca.

Cred că fiecare copywriter ar trebui să înveţe din experienţa mentorilor din domeniul publicităţii, pentru a se perfecţiona atât în mediul profesional, cât şi cel personal.

Sper ca aceste 40 de citate despre copywriting să te inspire şi să îţi ofere un imbold pentru a scrie texte cât mai creative şi memorabile!

Citate Leo Burnett

  1. „Publicitatea este abilitatea de a simţi, interpreta. Este abilitatea de a pune fiecare bătaie a inimii unui business pe hârtie, în typo, în cerneală.”
  2. „Creioanele mari oferă idei măreţe.
  3. „Am realizat că orice prost poate scrie o reclamă proastă, dar este nevoie de un adevărat geniu pentru a scrie o reclamă bună.”
  4. „Secretul unei publicităţi eficiente nu este crearea unor cuvinte sau imagini noi şi complicate, ci transpunerea unor cuvinte şi imagini familiare în relaţii noi.”
  5. „Curiozitatea despre viaţă şi toate aspectele ei, este, cred eu, secretul celor mai buni creativi.”
  6. „Ideile creative înfloresc cel mai bine într-o atmosferă veselă. Nimeni nu intră în afaceri pentru distracţie, dar asta nu înseamnă că afacerile nu pot fi distractive.”
leo burnett

Citate Gabriel Brănescu

  1. „Nu oricine poate să scrie pentru alţii. Trebuie să fii actor. Să intri în pielea mărcii şi s-o interpretezi aşa cum actorul interpretează un personaj. Trebuie să te faci să-ţi pese, trebuie să te entuziasmezi pentru alţii, să te dăruieşti.”
  2. „Pentru ca un autor să aibă succes, el trebuie să demonstreze că este expert în ceea ce spune. Copywriterul trebuie să demonstreze că este expert în ceea ce îi trebuie cititorului.”

Citate David Ogilvy

  1. „În medie, numărul celor care citesc titlul unei reclame este de cinci ori mai mare decât al celor care citesc şi textul. În clipa în care ai scris titlul, ai cheltuit deja 80 de cenţi din dolarul pe care îl ai.”
  2. „Titlul este ‘ştampila de pe halca de carne.’ Foloseşte-l pentru a atrage atenţia cititorilor care sunt targetul produsului promovat.“
  3. „O reclamă bună e una care vinde un produs fără să atragă atenţia asupra sa.”
  4.  „Fiecare reclamă trebuie gândită ca o contribuţie la simbolul complex care este imaginea mărcii.”
  5. „Lucrul care îi convinge pe consumatori dacă să cumpere sau nu un anumit produs este conţinutul reclamei, nu forma sa.”
  6. „Ceea ce spui în publicitate este mult mai important decât modul în care o spui.”
  7. „Este nevoie de o idee ieşită din comun ca să poţi atrage atenţia consumatorului şi să îl convingi să-ţi cumpere produsul. Dacă reclama ta nu conţine o asemenea idee, ea va trece neobservată ca un vapor prin noapte.”
  8. „Cele mai bune idei se nasc din glume. Dezvoltă-ţi gândirea într-un mod cât mai amuzant.”
  9.  „Mulţi oameni – cred că mă aflu şi eu printre ei – sunt mult mai productivi atunci când  beau puţin. Mi-am dat seama că dacă beau două sau trei pahare de brandy, sunt mult mai capabil să scriu.”
  10. „Niciodată să nu scrii o reclamă pe care nu ţi-ai dori să o vadă familia ta. Nu i-ai spune minciuni propriei tale soţii. Nu-i spune nici soţiei mele.”
  11. Cele mai puternice cuvinte care pot fi folosite într-un titlu sunt GRATIS şi NOU. Poţi folosi arareori GRATIS, dar lui NOU îi poţi găsi un loc aproape întotdeauna, dacă îţi dai osteneala.”
  12. „Unii copywriteri scriu titluri cu jocuri de cuvinte, aluzii literare şi alte ambiguităţi. O greşeală imensă.”
  13. „Titlul unei reclame trebuie să răspundă interesului personal al cititorului. Trebuie să-i promită un beneficiu.”
  14. „Un text bun nu poate fi scris doar de dragul de a scrie. Trebuie să crezi în acel produs.
  15. „Consumatorul nu e un tâmpit. Este soţia ta! Îi insulţi inteligenţa dacă presupui că un simplu slogan şi câteva adjective nesărate o vor convinge să cumpere orice.”
  16. „Dacă ai noroc să scrii o reclamă bună, repet-o până când încetează să mai vândă.”
  17. „Atunci când scriu o reclamă, nu vreau să-mi spuneţi că o găsiţi creativă. Vreau să vi se pară atât de interesantă încât să cumpăraţi produsul.”

Citate William Bernbach

  1. „Uită de cuvinte precum ‘comerţ agresiv’ şi ‘vânzare prin recomandări.’ Acest lucru te va face confuz. Asigură-te că publicitatea ta este de substanţă, că informează şi mulţumeşte consumatorul şi asigură-te că este diferită de ceea ce s-a mai făcut până acum.”
  2. „O idee se poate transforma în praf sau magie. Totul depinde de talentul care o atinge.”
  3. „Dacă un mesaj are sens din punct de vedere logic, nu înseamnă că trebuie să şi vândă.”
  4. „Prea multă logică poate steriliza o idee. E ca în dragoste – cu cât o analizezi mai mult, cu atât dispare mai repede.”

Citate George Lois

  1. „Creativitatea poate rezolva orice problemă. Actul creativ, învingerea rutinei, originalitatea, poate depăşi orice obstacol.”
  2. „Dacă un om nu munceşte cu pasiune – cu furie chiar – pentru a deveni cel mai bun în ceea ce face, îşi ratează talentul şi chiar destinul.” George Lois

Citate Raymond Rubicam

  1. „Dacă vei cunoaşte mai mult despre piaţă decât competitorii tăi, pune atunci acea cunoaştere în mâinile scriitorilor şi artiştilor cu imaginaţie şi capacitatea de a-i înţelege pe oameni.”
  2. „Impactul unei reclame este abilitatea de a zgudui indiferenţa receptorului şi de a-i stimula mintea pentru a primi un mesaj de vânzare.”
  3. „Rezistă tentaţiei de a fi obişnuit!”
miss clairol

sursa imagine

Alte citate despre copywriting:

  1. „Scrie simplu, dar semnificativ.” Don Draper, serialul Mad Men
  2. „Înainte de toate un copywriter trebuie să fie un foarte bun observator.” Dragoş Alexa
  3. „Un copywriter ar trebui să fie capabil să înţeleagă oamenii, să aibă o bună cunoaştere despre ei, o simpatie faţă de ei.” George Gribbin
  4. „Copywritingul este o conversaţie directă cu consumatorul.” Shirley Polykoff
  5. „Trebuie să faci un produs interesant, nu doar să-i faci o reclamă diferită. Tocmai acest lucru nu-l înţeleg încă cei mai mulţi copywriteri americani.” Rosser Reeves
  6. „Am văzut o reclamă care a vândut nu de două, nici de trei ori ci de 19.5 ori mai mult decât alta. Ambele ocupau acelaşi spaţiu. Ambele apăreau în aceeaşi publicaţie. Ambele erau ilustrate. Ambele aveau un text redactat cu grijă. Diferenţa dintre ele era că una făcea apel la valorile emoţionale, iar cealaltă nu.” John Caples
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock