Ce spui, creezi o pâlnie sau… nu?
S-ar putea ca următoarele tale vânzări să depindă de asta, așa că ai grijă ce răspunzi. 😊
Însă ce vrem să spunem cu pâlnia și care-i legătura ei cu achiziția în sine?
În haosul digital de astăzi, dacă ai un serviciu sau un produs care vrei să ajungă la persoanele potrivite sau efectiv vrei să-ți crești numărul de clienți, trebuie să le conturezi calea, mai exact, să creezi un proces de vânzare eficient și persuasiv. Abordarea aceasta se numește funnel de vânzare sau pâlnie de vânzări (sales funnel, în engleză).
Cum faci asta?
Ți-am pregătit un ghid și tot noi te putem ajuta cu implementarea. Dacă vrei, dă-ne un semn și-ți răspundem imediat.
Dar să începem cu începutul.
Cuprins articol
Funnel de vânzare: ce înseamnă, mai exact?
Pe scurt, un funnel de vânzări reprezintă o serie de pași cu ajutorul cărora îți ghidezi potențialii clienți spre produsul sau serviciul tău pentru a-i transforma în clienți fideli.
Conceptul de funnel sau tunel sugerează că procesul de vânzare seamănă cu o formă conică, în care un număr mai mare de oameni intră în partea de sus a funnel-ului și doar un număr mai mic ajunge în partea de jos, finalizând achiziția.

În lucrul cu clienții, am ajuns la concluzia că există o confuzie în ceea ce privește etapele unui funnel de vânzări și elementele acestuia. De aceea, până la crearea propriu-zisă a unui sales funnel, trebuie să afli că diferența principală dintre etapele unui funnel de vânzări și stabilirea unui funnel stă în natura lor.
Etapele unui funnel de vânzări reprezintă procesul efectiv prin care un client trece, începând de la conștientizarea unui produs sau serviciu până la finalizarea unei achiziții sau chiar fidelizarea. În schimb, stabilirea unui funnel se referă la proiectarea și punerea în aplicare a acestei structuri, luând în considerare obiectivele și publicul specific al afacerii.
Practic, pentru a crea un funnel, ai nevoie de următoarele elemente:
- Definirea obiectivelor – Ce dorești să realizezi cu acest funnel? Creșterea vânzărilor, generarea de lead-uri, consolidarea relației cu clienții existenți?
- Identificarea publicului țintă – Cine sunt clienții tăi ideali? Aici intră demograficele, comportamentul și nevoilor clienților.
- Crearea conținutului relevant – Ce tipuri de conținut vor atrage atenția publicului? Include articole de blog, videoclipuri, ghiduri sau alte resurse valoroase.
- Paginile de destinație – Cum vei converti vizitatorii în leads? Te pot ajuta niște landing pages.
- Lead Magnets – Ce oferte speciale vei oferi pentru a obține informațiile de contact ale vizitatorilor? Aici poți include reduceri, ebook-uri, webinarii etc.
- Automatizarea cu E-mail Marketing – Cum vei menține legătura cu lead-urile? Utilizarea e-mailului pentru a furniza conținut personalizat.
- Vânzarea și follow-up – Cum vei transforma lead-urile în clienți? Procesul de vânzare și asigurarea unui follow-up adecvat.
- Monitorizarea și optimizarea continuă – Cum vei evalua performanța și vei ajusta strategiile? Utilizează analizele pentru îmbunătățiri continue.
Toate aceste elemente trebuie integrate în…
Funnelul de vânzare și etapele principale
Aceste etape pot varia în funcție de business și industrie, dar în general, sunt următoarele:
1. Conștientizarea: În această etapă, potențialii clienți devin conștienți de existența produsului sau serviciului tău. Acest lucru se poate întâmpla prin intermediul marketingului, prin organic social media, recomandărilor.
2. Interesul: Odată ce potențialii tăi clienți devin conștienți în legătură cu ce vrei tu să vinzi, în funcție de cât de bine consolidat este brandingul tău și campania de awareness, dezvoltă interes. În această fază, ei pot căuta informații suplimentare, citi recenzii, urmări conținut relevant și încep ușor-ușor să evalueze opțiunile disponibile.

3. Decizia: În această etapă, potențialii clienți au redus lista opțiunilor și încep să analizeze în detaliu produsele sau serviciile oferite. Aici, ei pot compara caracteristicile, prețurile, avantajele și dezavantajele pentru a lua o decizie informată.
4. Acțiunea: Etapa achiziției reprezintă momentul în care potențialul client devine client efectiv, finalizând tranzacția de cumpărare.
5. Fidelizarea: Această etapă presupune consolidarea relației cu clienții existenți. Strategiile de fidelizare pot include programe de loialitate, oferte speciale pentru clienții fideli, comunicare constantă și oferirea de experiențe personalizate.
6. Recomandarea: După ce a avut loc achiziția, relația cu clientul nu se încheie. În această etapă, este important să se ofere suport, să se mențină angajamentul și să se construiască o relație pe termen lung. Feedback-ul și satisfacția clientului sunt importante pentru consolidarea loialității și generarea de recomandări.
Funnel de vânzare: concluzii
Un funnel de vânzare reprezintă o strategie complexă și eficientă în domeniul marketingului online, având la bază o serie de etape bine definite. Și, mai mult decât atât, un funnel de vânzare implementat corect nu doar că crește rata de conversie, dar te ajută să descoperi mai multe despre clientul tău ideal și cum să ajungi la el.
Ai nevoie de ajutor cu structurarea și implementarea unui funnel de vânzări? Suntem la un click distanță.
sursa foto: freepik.com