9 bune practici in crearea unui landing page

Să presupunem că ai un obiectiv de marketing pe care trebuie să îl îndeplinești. De exemplu, creșterea numărului de: abonați la newsletter, înscriși la un eveniment, descărcări ale unui ebook, instalări ale unei aplicații, comenzi ale unui produs, cereri de ofertă ale unui serviciu, etc.

Cum ajungi la obiectivul stabilit? Primul lucru pe care îl faci este să creezi o pagină pe site-ul tău unde prezinți cel mai bine oferta și o însoțești de un call to action pentru a crește conversia. Al doilea lucru este să te gândești la mijloacele de promovare pe care le vei folosi pentru a îți face cunoscută oferta.

Această pagină, realizată special pentru a converti vizitatorii în lead-uri sau în clienți, se numește landing page. Așa cum îi spune și numele, un „landing” page este o pagină de „aterizare” a vizitatorilor tăi, care întotdeauna are scop de conversie.

Un landing page este ca un reprezentant de vânzări online al business-ului tău, deoarece trebuie să prezinte o ofertă și, în final, să facă o vânzare. Dacă strategia ta de marketing nu include landing page-uri, este ca și cum tu ai merge la un război fără artilerie, sperând ca soldații tăi să distrugă inamicii doar cu pistoale, cuțite și cu mâinile goale. 

Așadar, e adevărat: mai multe landing page-uri înseamnă mai multe șanse de câștig. Însă, ce trebuie să aibă un landing page ca să crească rata de conversie? Aflăm în continuare!

Bune practici în crearea unui landing page

1) Să prezinte o ofertă

oferta speciala

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Din definiție, un landing page trebuie să ofere ceva, în schimbul la altceva. Acel ceva oferit trebuie să aducă, în cele mai multe cazuri, vizitatorii cu un pas mai aproape de procesul de cumpărare. De exemplu, o abonare la newsletter în schimbul descărcării unui ebook gratuit, sau o invitație la un eveniment cu 10% reducere.

2) Să aibă un titlu clar

Cum spuneam și într-un articol din anii trecuți, titlul este cel mai important element al unei reclame. Rămâne valabilă afirmația și va rămâne mult timp de acum înainte.

Pe un landing page, titlul este primul element care iese în evidență și acesta trebuie să fie cât mai atractiv posibil. Dacă landing page-ul are ca scop să ofere un ebook sau un material gratuit, recomand ca titlul să conțină titlul materialului oferit, împreună cu termenul „gratuit”.

3) Să pună accent pe beneficii

Orice vizitator va naviga un landing page de sus în jos și va începe cu citirea titlului, apoi cu textul de sub titlu. De aceea, dacă am captivat atenția cititorului din titlu trebuie să îl menținem și cu primul paragraf.

De aceea, spun mereu că trebuie să „îi vorbești despre el și nu despre tine”, și despre ce beneficii poate avea vizitatorul dacă reacționează la ofertă.

4) Să fie ușor de citit

Un text lung, cu paragrafe interminabile și înghesuite va fi dificil de citit și va crește rata de părăsire a paginii, astfel scăzând conversia.

De aceea, un landing page poate conține texte sub formă de bullet-uri, texte încadrate în chenare, liste de beneficii și să evidențieze aspectele cele mai importante prin cuvinte bold-uite sau scrise cu caractere mai mari.

5) Să conțină un formular

În mod obligatoriu, vizitatorii trebuie să aibă posibilitatea să te contacteze după ce au văzut landing page-ul. Însă, nu este profesionist să lași adresa de email și numărul de telefon, plus că poate tu vrei să obții anumite informații standard de la toată lumea.

În acest caz, un formular de contact, de comandă, de download, de abonare, etc., este întotdeauna de mare folos.

Landing page salesforce
Exemplu landing page Salesforce

 

Ca observație, menționez că locul cel mai bun pentru a plasa un formular pe pagina ta este în secțiunea din dreapta paginii, fără ca utilizatorul să fie nevoie să dea scroll ca să îl găsească.

Dacă aspectul landing page-ului nu permite acest lucru, poți insera formularul în subsolul paginii, dar să ai peste tot butoane de call to action cu trimitere către formular și un buton tip săgeată care direcționează vizitatorul în topul paginii.

Mai menționez și faptul că un formular nu trebuie să fie prea lung – dacă dorești să afli date despre vizitatorii tăi, include în formular doar întrebările cele mai importante și fă acest formular cât mai ușor de citit.

6) Să nu conțină elemente care distrag atenția

Un landing page nu trebuie să conțină meniul site-ului sau link-uri către alte pagini externe. De asemenea, un landing page trebuie să fie curat, simplu și să nu fie încărcat cu alt conținut care nu se referă la oferta în cauză.

7) Să conțină imagini sau conținut grafic relevant

Dacă imaginile fac cât 1000 de cuvinte, un videoclip va face cât 1000 de imagini. Însă, fără prea multe imagini pe landing page-ul tău – cel mult o imagine principală (sau un videoclip principal).

elemente grafice landing page

Dacă landing page-ul tău este mai lung, poți include elemente grafice precum pictograme sau simboluri, care să animeze conținutul și să nu îl afișeze doar ca pe o pagină cu text, greu de citit și plictisitoare.

8) Să respecte aliniamentul de branding

Chiar dacă landing page-ul nu face parte, la prima vedere, din site-ul tău, nu înseamnă că nu trebuie să respecte elementele de brand: culorile, fonturile, logo-ul, imaginile, limbajul, toate acestea trebuie să fie similare cu cele de pe site-ul tău. 

Un landing page, la fel ca un om de vânzări, trebuie să fie un reprezentant al business-ului tău.

9) Să direcționeze către o pagină de mulțumire

Adesea, este o regulă uitată de mulți marketeri; după ce a avut loc conversia, aceștia omit să trimită vizitatorul pe o pagină de mulțumire, ci fie deschid un pop-up, fie, mai rău, afișează un mesaj de mulțumire în dreptul formularului.

Într-adevăr, nu este capăt de lume dacă omitem direcționarea către o pagină de mulțumire, atât timp cât conversia s-a produs; însă, în acest fel, pierdem posibilitatea realizării de noi conversii.

conversion academy thank you
Thank you page – exemplu: conversionacademy.eu

O pagină de mulțumire reprezintă tot un landing page, dar de data aceasta fără să prezinte oferta ci să afișeze un scurt text prin care i se mulțumește vizitatorului că a completat formularul, i se transmite că i-a fost trimis un email cu materialul solicitat și este invitat să dea vestea mai departe și prietenilor săi, printr-o serie de butoane de social sharing și email sharing.

Ce poate fi mai frumos decât un lead care recomandă oferta ta și prietenilor săi? Acesta cred că este visul oricărui marketer – să își fidelizeze clienții în așa fel încât aceștia să promoveze achiziția făcută și să aducă, în acest fel, noi clienți.

Bonus – 4 exemple eficiente de landing page-uri

1) Axial Exchange

axial-exchange-lp-example

Scopul acestei pagini este clar definit încă de la început, prin call to action-ul situat deasupra formularului. Acest landing page respectă toate elementele menționate mai sus: prezintă o ofertă clară, are un titlu atractiv, pune accent pe beneficii, textul este ușor de citit, are elemente vizuale, nu conține elemente care distrag atenția, respectă linia de branding a site-ului original, conține call to action și un formular simplu de completat.

În plus, toate aceste elemente sunt redate în ordinea în care se citește informația pe un site – de la stânga spre dreapta.

2) Component BED

clean-landing-page

Un landing page curat, aerisit, cu un copy atractiv și care invită la acțiune într-un mod foarte vizibil, printr-un formular plăcut vizual, care ocupă aproape 50% din suprafața paginii.

3) Mediative

Mediative landing page

Acest landing page respectă toate elementele menționate în acest articol, mai puțin unul singur – lizibilitatea textului. Nu conține bullet-uri, ci un text sub forma unui articol care ar fi putut fi mai bine formatat, pentru a fi mai ușor de citit. Textul, la o primă vedere, nu scoate în evidență beneficiile ofertei prezentate.

Formularul este foarte bine ilustrat și, prin call to action-ul clar și elementele grafice, crește rata de conversie.

4) Squarecut

squarecut landing page

Acest landing page este dedicat descărcării unei aplicații mobile. Este curat, atractiv, lizibil, însă prezintă un risc destul de mare pentru rata de conversie: conține un meniu, situat în partea de sus, cu link-uri care direcționează vizitatorul pe alte pagini ale site-ului.

Sper că îți sunt de folos toate aceste sfaturi despre cum trebuie să arate un landing page de efect. În completarea acestora, te invit să descarci gratuit un checklist cu 49 de lucruri de care trebuie să ții cont în atragerea de lead-uri pe site-ul tău.

Dacă ai completări sau observații la acest articol, te invit să mi le transmiți în secțiunea de comentarii de mai jos.

Mult succes în crearea de landing page-uri! 🙂

Cătălin Ionașcu

Cătălin Ionașcu este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondator al blogului și agenției Romanian Copywriter, în cadrul căreia este Content Writer. În mod frecvent, susține cursuri de Content & Copywriting. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!