5 instrumente online gratuite care iti ofera idei de continut

Indiferent dacă scrii pentru blogul personal sau pentru blogul companiei, acest articol te va ajuta să pui bazele unui plan editorial bine documentat cu idei de articole pe termen lung.

Chiar dacă ai de ceva vreme planul de idei de conținut pus la punct, este important să scrii pe limbajul utilizatorilor de internet și să știi care sunt nevoile acestora.

De aceea, voi descrie în acest articol care sunt principalele instrumente online gratuite care mă ajută pe mine să găsesc idei de conținut pentru blogurile pe care le administrez, în speranța că îți vor fi utile și ție.

#1 Google Keyword Planner

Vechiul instrument de cuvinte cheie de la Google a fost înlocuit cu un planificator de cuvinte cheie, foarte eficient în special pentru cei care realizează campanii de Google Adwords.

Acesta poate fi folosit pentru a găsi idei de cuvinte cheie și de grupuri de anunțuri, în funcție de căutările pe Google ale utilizatorilor.

Cum funcționează?

Introdu unul sau mai multe cuvinte, în funcție de domeniul tău. La secțiunea „Targeting” trebuie să alegi ca rezultatele să fie din România, de la utilizatori care vorbesc limba română.

keyword planner 1

Apasă pe „Get Ideas” și vei vedea o listă care are două tab-uri: „Ad group ideas” și „Keyword ideas”.

Primul tab conține o serie de idei de cuvinte cheie pe care sunt realizate grupurile de anunțuri pentru Google Adwords. În cazul nostru, cel mai folositor este al doilea tab care conține o listă cu ideile de cuvinte cheie, în funcție de căutări.

keyword planner 2

Instrumentul poate fi accesat de la acest link.

#2 Google Analytics

Probabil toți bloggerii sau oamenii de marketing online cunosc instrumentul Google Analytics. Principala sa funcționalitate este să măsoare traficul și alte statistici ale unui website, însă poate fi folosit și ca un excelent generator de idei de conținut.

Cum funcționează?

Poți folosi Google Analytics adăugând un cod de identificare oferit de acest instrument, după crearea unui profil pe analytics.google.com. Dacă site-ul pe care îl folosești este pe WordPress, acest lucru poate fi făcut mult mai simplu.

După ce l-ai adăugat pe site de cel puțin o lună de zile pentru ca statisticile să devină relevante, îl poți folosi pentru a genera idei de conținut în felul următor:

La secțiunea Traffic Sources – Overview găsești o listă cu propoziții sau cuvinte cheie după care site-ul sau blogul tău a fost găsit în Google.

De exemplu, așa cum se observă din imaginea de mai jos, cuvântul cheie cel mai popular pentru Romanian Copywriter în ultima perioadă a fost „freelancer”.

analytics
(click pe imagine pentru mărire)

 

Pentru a găsi cele mai bune idei, poți da click pe „View full report” ca să afli care sunt toate cuvintele cheie sau frazele după care ai fost găsit. Pe baza lor poți genera idei de conținut la care probabil nu te-ai fi gândit.

Notă: (not provided) este, de cele mai multe ori, pe primul loc în Google Analytics în această listă. Acest termen apare în condițiile în care utilizatorii care au intrat pe site-ul sau blogul meu au intrat de pe o pagină cu securitate ridicată (de exemplu: au căutat pe Google fiind înregistrați cu mail-ul de Gmail, au căutat folosind bara de căutare Google din Mozilla Firefox, etc).

#3 cPanel Awstats

Deși nu este la fel de folosit marketeri precum Google Analytics, cPanel Awstats este un instrument care îți poate oferi rezultate mult mai relevante și mai complete decât cel menționat anterior.

Cum funcționează?

Pentru a îl putea folosi trebuie ca furnizorul tău de hosting să îți fi pus la dispoziție panou de administrare de tip cPanel. Awstats se găsește la secțiunea „Logs” din cPanel.

Odată accesat, acesta oferă statistici complete legate de traficul pe site și comportamentul vizitatorilor. De asemenea, la secțiunea Search conține două tabele: Seach Keyphares (combinații de cuvinte cheie) și Search Keywords (cuvinte cheie) după care blogul meu a fost găsit. La fiecare pot genera o listă completă (click pe Full list) pentru a vedea toate cuvintele sau combinațiile după care blogul meu a fost găsit.

Pe aceeași perioadă ca și cea menționată în imaginea de la Analytics, observăm că lista pentru Romanian Copywriter este puțin mai exactă:

awstats
(click pe imagine pentru mărire)

#4 Sugestiile de la Google

Cel mai simplu mod de a găsi pe loc idei de articole este pur și simplu să le caut pe Google și să îl las să îmi sugereze idei.

Cum funcționează?

Scrie un cuvânt pe Google și vezi ce îți sugerează:

google search 1

De asemenea, după ce ai găsit rezultatele, la subsolul paginii Google îți oferă o listă cu cele mai populare căutări:

google search 2

Notă: Pentru a găsi rezultate cât mai relevante, dacă folosești Chrome, sugerez să îl folosești în modul Incognito, pentru a nu memora cookie-urile sau istoricul paginilor pe care ai intrat. Ca să intri în acest mod, deschide Google Chrome și apasă în același timp Ctrl + Shift + N.

#5 Google Trends

La finalul listei îți prezint Google Trends, un alt instrument gratuit oferit de Google pentru a găsi idei după căutările privind cuvintele tale cheie, sezonalitatea lor și nivelul de interes la nivel regional.

Cum funcționează?

Pur și simplu accesează trends.google.com și scrie un cuvânt pe care dorești să îl explorezi. De exemplu, pentru cuvântul căutat „florarie bucuresti” (scris fără diacritice) am găsit următoarele:

trends 1 trends 2 trends 3

Sper că ți-au fost de folos prezentările acestor instrumente online gratuite și că vei putea genera noi idei de conținut pentru blogul sau site-ul tău folosindu-le!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock