5 metode de a genera mai multe comentarii pe blog

Ai văzut vreodată un blog cu o grămadă de articole, dar niciun comentariu? Sunt convins că ai văzut.

Însă ai văzut un blog cu zeci sau chiar sute de comentarii? Sunt convins că da.

Care blog îl consideri mai bun? Articolele cărui blog ai dori să le citeşti?

Sunt convins că faci parte deseori din majoritate şi ai alege acel blog cu mai comentariile cele mai multe.

În acest articol vei învăţa 5 metode care să te ajute sa generezi mai multe comentarii pentru articolul tău. 

De ce?

Comentariile sunt o dovadă socială (sau a popularităţii), adică o dovadă că oamenii reacţionează într-un fel anume: îşi expun o părere, indiferent de natura ei.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Multe comentarii de obicei le asociem blogurilor populare sau articolelor care ajung virale, numărul reacţiilor ne convinge că acel ceva merită citit.

Dacă ne-am convins că este bine să ai multe comentarii, acum să vedem care ar fi metodele prin care noi putem să le generăm.

1. Scrie un articol controversat pe blog

Scrie despre o temă care îi provoacă pe oameni. Poţi să scrii despre educaţie, despre politică, despre experienţa pe care ai avut-o cu un furnizor de servicii sau cu un anumit produs; scrie despre orice atât timp cât reuşeşti să provoci lumea prin subiectul abordat.

Articolul nu trebuie să fie neapărat controversat ca şi rezultat, dar trebuie să pornească o controversă, adică oamenii să simtă nevoia să discute despre subiect în contradictoriu şi să se încingă o întreagă dezbatere.

2. „Atacă” pe cineva

Nu este neapărat o metodă plăcută (agreată), dar este o metodă. Scandalurile agită spiritele şi provoacă reacţii cu duiumul.

Deşi nu sunt adeptul scandalurilor din blogosferă, trebuie să recunosc că produc rezultate vizibile asupra notorietăţii unor personaje, produc rezultate pentru blog şi te mai ridică în ochii anumitor personaje, în caz că ai norocul să câştigi argumentul.

S-a tot apelat la această metodă. Nu toată lumea reuşeşte să lanseze un atac care să stârnească reacţii vizibile. Atunci când ataci pe cineva este recomandat să ai un argument solid pe care eşti dispus să îl aperi până când ţi se demonstrează contrariul, adică până în pânzele albe.

Repet, nu este o metodă pe care eu o agreez, dar trebuie să recunosc că pe termen scurt este o metodă care te poate ajuta să îţi atingi anumite scopuri cu blog-ul tău.

3. Răspunde la fiecare comentariu

Consider că este o dovadă de bun simţ să răspunzi la comentariile de pe blogul tău. O tactică tot mai des observată şi printre blogurile de la noi este să răspunzi la fiecare comentariu pe care îl primeşti pe blog.

Răspunzând, acest lucru te leagă de cei care îţi comentează articolele, putând să legi o conversaţie cu ei, astfel încât să îți creşti considerabil numărul de comentarii.

Au fost dezbateri între bloggerii profesionişti de dincolo despre acest fapt, vă las să intraţi mai mult în acest subiect prin acest articol The sure-fire method to double your blog comments every time, unde este dezbătută această tactică mai pe larg.

Oricum ar fi, faptul că răspunzi toate comentariile arată o formă de respect faţă de cititorii tăi, indiferent de calitatea comentariului lor şi pentru unii dintre vizitatori reprezintă exact ceea ce trebuie să faci ca să revină pe blogul tău.

4. Moderează comentariile

Deşi este bine să ai foarte multe comentarii, unele din cele aprobate îţi pot face mai mult rău decât bine. De exemplu, comentariile de genul “Super tare articolul”, “Mersi fain.” sau alte replici de genul nu cred cu nimic calitatea articolelor tale şi nici nu stârnesc pe cineva să ofere un comentariu mai evoluat din punct de vedere intelectual.

Nu zic că nu trebuie să le apreciezi, până la urmă sunt reacţii pozitive la materialul tău, dar cred că ar trebui să te gândeşti mai bine la ce vei aproba şi ce nu.

Totodată o altă formă care acţionează cu succes la nivelul comentariilor este alegerea căror comentarii să le răspunzi. Adică dacă ai multe comentarii, nu pe toate trebuie să le încurajezi să devină conversaţii. Această tactică se îmbunătăţeşte cu timpul.

Moderând comentariile ai şanse să creşti calitatea articolului şi a discuţiilor ce au loc pe baza lui.

moderat comentarii pe blog

sursa imagine

5. Scrie un articol incomplet

Această tactică te ajută să creşti în mod intenţionat calitatea articolelor tale.

De obicei în cazul articolelor incomplete sunt stârniţi spre a oferi un comentariu cei care te urmăresc şi am un habar sau chiar mai mult de atât, sunt puşi la punct cu subiectul pe care tu l-ai abordat în articol.

Dat fiind această pregătire/nivel de informare de care ei dispun, te vor ajuta să îţi dezvolţi articolul, chiar să îi schimbi structura.

Această tactică este folosită de foarte mulţi dintre bloggerii mari, deseori având ca şi obiectiv clarificarea subiectul prin intermediul comentariilor.

De obicei acest articol merge foarte bine împărţit şi prin social media, deoarece este o dezbatere pe care să se nască sau comentariile reprezintă puncte de atracţie pe care articolul le-a dezvoltat.

Concluzii

Nu este nici uşor, dar nici extrem de complicat să generezi mai multe comentarii pentru articolele tale. Ceea ce este foarte important este ca prin orice articol pe care tu îl scrii să urmăreşti dezvoltarea sau clarificarea subiectului pe care tu îl abordezi. Comentariile te pot ajuta foarte mult în această privinţă şi te pot ajuta să câştigi popularitatea de care ai nevoie sau simţi că o meriţi.

De asemenea, comentariile reprezintă un indicator al relaţiei pe care o are un autor cu cititorii lui. Poţi descoperi care sunt cititorii tăi fideli şi împreună cu ei să pui bazele unei comunităţi, precum este Romanian Copywriter.

Însă sunt convins că mai sunt metode de a genera mai multe comentarii pe care le-am sărit sau nu le cunosc, tocmai din acest motiv te rog să mă ajuţi să completez această listă: 

Tu cum generezi mai multe comentarii pentru articolele tale?

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

  • Delia

    foarte interesant articolul

  • John

    Cu atacul nu sunt de acord nici eu. Insa restu’ punctelor sunt interesante. Voi incerca si eu sa imbunatatesc interactiunea aplicand aceste idei. La putinele care le am raspundeam deja. Mersi de idei.;)

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!