Cuprins articol
„Nebunia” frumoasă numită marketing online
Deși la prima vedere pare destul de simplu să lucrezi în marketingul digital, acest lucru poate fi de multe ori dificil, în special atunci când trebuie să găsești soluții optime și folositoare pentru clienții pe care îi ai. Iată câteva sfaturi pentru începătorii în marketing online:
1. Fii mereu informat
Se spune că acela care deține informația, deține puterea, aspect care este foarte adevărat. Pentru că rețelele sociale reprezintă canale de comunicare interactive, ele sunt mereu în schimbare. În acest caz, specialiștii în marketing online trebuie să fie mereu la curent cu tot ce este nou pentru a putea propune mereu clienților soluțiile cele mai bune pentru afacerea lor.
2. Creează-ți un brand personal
Înainte de a opera cu alte branduri trebuie să ai un brand personal pe care să îl întreții. Atunci când oamenii stau în fața raftului și aleg o anume marcă, spunem că au o serie de motive pentru care fac acest lucru. Așa se întâmplă și cu brandul personal. Folosește cunoștiințele pe care le ai și „îmbracă-le” cu pozitivism și plăcere pentru ceea ce faci.
3. Creează-ți un blog
De cele mai multe ori este dificil să convingi un angajator în 15-30 de minute de capacitățile tale, dar gândurile tale scrise în online îl pot convinge. Este important sa fii activ în mediul online pentru a înțelege mai bine modul de funcționare și în plus, îți poți exersa cu succes aptitudinile de scriitor și de marketer 🙂
4. Monitorizează pagini de brand
Chiar dacă nu lucrezi încă, este important să urmărești diverse pagini de Facebook și să îți faci o părere despre modul în care comunică branduri din diferite industrii. Urmărește-le postările, interacțiunea cu fanii și notează-le punctele tari și punctele slabe. Acest exercițiu te ajută foarte mult pentru când vei administra tu conturi de social media pentru branduri.
5. Citește și iar citește
Este important să observi puncte de vedere diferite în ceea ce privește comunicarea în mediul digital, pentru că ea are anumite particularități. Fiind un mediu dinamic, brandurile se întrec în conținut de mici dimensiuni, dar de calitate. Știți cum se zice „decât mult și prost, mai bine puțin și bun” 🙂
Deși dorești să te axezi în principal pe comunicarea de marketing online, nu trebuie să ignori materialele cu studii de caz despre comunicarea de marketing în general. Poți începe de aici: Truth, lies and advertising, de Jon Steel. Aceasta este considerată a fi o lectură de „temelie” pentru specialiștii în marketing. Nu este tot, dar reprezintă un început foarte bun 🙂