5 sfaturi pentru incepatorii in marketing online

Începătorii în marketing online trebuie să știe încă de la început că, pe cât este de frumoasă această meserie, pe atât este de solicitantă. Să lucrezi în domeniul marketing-ului online presupune să fii în permanență conectat/ă la tot ce este nou în tehnologie și să cunoști ultimele instrumente de social media folosite de branduri. Încă dinainte să intre la facultate, tinerii tot șușoteau între ei că toți cei care vor intra la medicină vor avea de învățat toată viața, dar cred că acest lucru nu se aplică doar în cazul lor. 

„Nebunia” frumoasă numită marketing online

Deși la prima vedere pare destul de simplu să lucrezi în marketingul digital, acest lucru poate fi de multe ori dificil, în special atunci când trebuie să găsești soluții optime și folositoare pentru clienții pe care îi ai. Iată câteva sfaturi pentru începătorii în marketing online:

1. Fii mereu informat

Se spune că acela care deține informația, deține puterea, aspect care este foarte adevărat. Pentru că rețelele sociale reprezintă canale de comunicare interactive, ele sunt mereu în schimbare. În acest caz, specialiștii în marketing online trebuie să fie mereu la curent cu tot ce este nou pentru a putea propune  mereu clienților soluțiile cele mai bune pentru afacerea lor. 

2. Creează-ți un brand personal

Înainte de a opera cu alte branduri trebuie să ai un brand personal pe care să îl întreții. Atunci când oamenii stau în fața raftului și aleg o anume marcă, spunem că au o serie de motive pentru care fac acest lucru. Așa se întâmplă și cu brandul personal. Folosește cunoștiințele pe care le ai și “îmbracă-le” cu pozitivism și plăcere pentru ceea ce faci.

3. Creează-ți un blog

De cele mai multe ori este dificil să convingi un angajator în 15-30 de minute de capacitățile tale, dar gândurile tale scrise în online îl pot convinge. Este important sa fii activ în mediul online pentru a înțelege mai bine modul de funcționare și în plus, îți poți exersa cu succes aptitudinile de scriitor și de marketer 🙂 

4. Monitorizează pagini de brand 

Chiar dacă nu lucrezi încă, este important să urmărești diverse pagini de Facebook și să îți faci o părere despre modul în care comunică branduri din diferite industrii. Urmărește-le postările, interacțiunea cu fanii și notează-le punctele tari și punctele slabe. Acest exercițiu te ajută foarte mult pentru când vei administra tu conturi de social media pentru branduri.

5. Citește și iar citește

Este important să observi puncte de vedere diferite în ceea ce privește comunicarea în mediul digital, pentru că ea are anumite particularități. Fiind un mediu dinamic, brandurile se întrec în conținut de mici dimensiuni, dar de calitate. Știți cum se zice “decât mult și prost, mai bine puțin și bun” 🙂

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Deși dorești să te axezi în principal pe comunicarea de marketing online, nu trebuie să ignori materialele cu studii de caz despre comunicarea de marketing în general. Poți începe de aici: Truth, lies and advertising, de Jon Steel. Aceasta este considerată a fi o lectură de “temelie” pentru specialiștii în marketing. Nu este tot, dar reprezintă un început foarte bun 🙂 

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!