12 modalitati prin care abonatii la newsletter nu abandoneaza corabia

Email marketing-ul este in continuare o metoda valoroasa pentru a aduce vanzari si pentru a realiza relatii stranse cu clientii. Cresterea unei liste de abonati loiali necesita o perioada de timp, apoi trebuie sa ii pastrezi fericiti, altfel in cele din urma vor pleca – vor parasi corabia.

Factorii care pot determina un client sa se dezaboneze sunt multipli, unii dintre ei controlabili, altii care nu tin neaparat de tine (o schimbare in modul de viata, trecerea la informari din social media in schimbul email-urilor, prea multe abonari la diferite newslettere, timp prea putin).

In acest articol ne vom concentra pe factori care pot fi controlati de tine, iar in continuare sunt 12 modalitati prin care se poate evita ca email-urile de marketing sa fie trimise in ‘Trash’ si in cele din urma abonatul sa aleaga ‘Unsubscribe’:

1. Trimite un email de confirmare dupa abonare

Acest email ii va reaminti la ce s-a abonat in cazul in care nu este sigur daca a facut acest lucru. Acest email poate sa contina si un link care trebuie accesat pentru confirmarea abonarii la newsletter.

In email-ul de confirmare, ii poti oferi abonatului tau nou-venit in lista ta chiar un cadou; in cazul Romanian Copywriter, noi oferim cadou fiecarui abonat ebook-urile noastre gratuite.

2. Personalizeaza

Orice email trimis catre un abonat ar trebui personalizat astfel incat acesta sa simta ca ii este destinat. Acest lucru se poate face prin introducerea numelui abonatului la inceputul email-ului (ex “Salut, Mihai”). Numele este preluat automat din campul completat la abonare, daca este introdusa o functie in email.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

3. Segmenteaza lista de abonati

Prin segmentarea listelor se trimite abonatului la newsletter continut relevant in functie de preferintele acestuia. Segmentarea in functie de locatie, preferintele de cumparare, click-uri, ora deschiderii, sunt doar cateva exemple. Daca o persoana doreste sa se aboneze la newsletter-ul blog-ului, pe langa campurile cu nume si email se poate adauga inca un camp care reprezinta categoria de continut preferata (design, programare, marketing etc).

Astfel vei avea mai multe liste la care trimiti email-uri, dar vanzarile si activitatea abonatului vor creste.

4. Optiunea de vizualizare in browser

Orice email ar trebui sa contina aceasta optiune in cazul in care sunt probleme de afisare a continutului in clientul de mail.

5. Afisarea corecta a email-ului pe mobil

In acest moment peste 50% din email-uri sunt deschise pe dispozitive mobile datorita cresterii rapide a numarului de smartphone-uri si tablete, iar o persoana care prefera sa citeasca email-urile in acest fel nu va reactiona prea bine daca acestea nu se afiseaza corect pentru a vedea informatia.

6. Nu trimite doar pentru ca ai un program de respectat

Trimite newsletter doar atunci cand ai ceva valoros de transmis. Nu trimite orice doar pentru ca este timpul sa trimiti, abonatii nu vor aprecia deloc aceasta miscare.

7. Nu incerca tot timpul sa vinzi ceva

Daca de fiecare data cand trimiti un newsletter incerci sa vinzi produsul companiei, intr-un final abonatii nu vor mai avea rabdare si vor incepe sa plece.

O reteta de succes ar fi sa trimiti pe langa diferite oferte si continut valoros care ii poate ajuta in desfasurarea activitatilor (diferite articole, video-uri, chiar daca nu sunt neaparat realizate de tine, vor aprecia ca ii informezi).

8. Exclusivitati si recompense

Abonatii la newsletter pot fi cei mai loiali clienti. Ofera-le recompense ocazionale sa simta ca sunt speciali, precum si exclusivitati cum ar fi testarea unui nou produs care doresti sa il lansezi.

9. Newsletter asemanator cu brand-ul

Daca la deschiderea newsletter-ului, abonatul va descoperi un template cu design asemanator website-ului pe care s-a abonat, precum si logo-ul companiei, mai mult ca sigur ca il va parcurge, pentru ca va vedea ceva familiar.

10. Nu exagera, trimite normal

Daca ii bombardezi cu oferte si email-uri de informare mult prea des, abonatii nu vor avea timp sa proceseze prea multa informatie sau poti sa cazi in partea intunecata si vei fi raportat ca faci SPAM. Trebuie sa iei in considerare ca primesc newselttere si din alte parti.

Probabil la fel vor reactiona daca trimiti email-uri cu un continut mult prea mare, nu vor avea rabdare sa il parcurga in totalitate. Daca exista foarte multa informatie se poate transmite pe bucati, in mai multe newslettere, astfel te vei asigura ca mail-ul va fi parcurs pana la sfarsit.

11. Cuvinte nocive

Cuvinte precum: free, gratuit, oferta, profita acum, castigator si multe altele, prezente in subiectul email-ului iti pot asigura un tichet spre casuta cu SPAM si nu iti doresti acest lucru. Incearca sa eviti acest tip de cuvinte cand trimiti un newsletter.

12. Reamintire

Dupa o perioada de timp poti trimite un email in care sa le amintesti persoanelor pentru ce continut s-au abonat la newsletter. Acesta metoda ar putea fi adoptata probabil daca trimiti email-uri mai rar.

Adrian Oltean

Adrian este unul din membrii nostri pasionați de marketing in general, social media, mediul online, copy si content writing, design, advertising si tot ceea ce este frumos si inspira. Ocupa functia de marketing manager la Zooku Solutions si scrie pe blog-urile Zooku si Sendmachine.

  • Una dintre cele mai importante cred ca este segmentarea abonatilor. Desi necesita putin mai multa munca segmentarea da posibilitatea personalizarii emailului si evitarii transmiterii de informatii mai putin utile. In plus, si rezultatele pot fi urmarite mult mai concret, de exemplu pe zone ale tarii pentru o firma care ofera servicii de turism.

  • Ciprian

    E adevarat. Mai mult, acest gen de reclama este considerata spam si blocate de cele mai multe ori.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!