Cum dezvolti anunturi eficiente pentru Google AdWords

Daca vrei sa atragi clienti noi in mod rapid pentru afacerea ta, Google Adwords este o solutie ideala. In prezent, daca site-ul tau nu apare in topul rezultatelor de cautare Google, pe prima pagina, atunci nu va atrage clienti potentiali pe site.

Am scris acest articol pentru a te ajuta sa dezvolti anunturi Google Adwords eficiente, pentru a obtine o rata de click dorita.

Dezvoltarea textelor pentru anunturi Google Adwords

Google vine cu cateva precizari clare cand vine vorba de dezvoltarea de texte pentru ad-uri:

  • Gramatica – se recomanda sa ai texte clar si corect scrise, fara greseli de gramatica,
  • Fara text greu de inteles – sa nu pui oamenii pe ganduri si sa utilizezi texte usor de citit si de inteles.

Pe langa aceste elemente trebuie sa tii cont de limitele de text in ad-urile tale:

  • Cele doua sectiuni de titlu pot sa aiba maxim 30 de caractere,
  • Numarul maxim de caractere pentru sectiunea de descriere este de 80 caractere,

Poti citi mai multe detalii pe pagina de Suport Google.

Daca vrei sa cresti „puterea” anunturilor tale de pe Google Adwords poti utiliza cu incredere urmatoarele elemente persuasive:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

12-13 mai, București: Curs de Inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

19-20 mai, Cluj-Napoca: Curs de Inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

1. TU

Gandeste-te la anunturile tale ca la o conversatie cu un prieten. Inca din primele clipe, vrei sa stabilesti o conexiune puternica intre tine si clientul potential.

Pe langa aceasta, trebuie sa tii minte intrebarea urmatoare care apare in mintea clientului potential: „Cum ma poti ajuta pe mine sa imi rezolv problemele?”

Astfel, cuvantul „tu” sau adresarea la persoana a II-a singular in anunturile tale va creste puterea acestora.

2. Afla mai multe

Aceste cuvinte ii ajuta pe cei care vad anuntul tau sa faca o actiune pe care tu o doresti.

Daca ai starnit interesul oamenilor care au vazut anuntul tau, poti sa ii inviti sa afle mai multe despre oferta ta folosind expresia: „afla mai multe” sau alte expresii similare („vezi detalii”, „intra aici”, „descopera”, „citeste mai multe” etc).

3. Gratuit

Acest cuvant este magic si functioneaza de minune. Tuturor le place sa primeasca lucruri in mod gratuit. De aceea, poti sa oferi o consultanta gratuita sau o mostra gratuita prin care sa indemni oamenii sa comande de la tine.

4. Incearca

Uneori cuvantul „cumpara” poate sa para mai agresiv, iar in acest fel poti folosi cuvantul „incearca”. Acest cuvant este utilizat in anunturi pentru oamenii care nu sunt gata sa cumpere acum.

Exemplu anunțuri campanii Search

Ce este promovarea prin reteaua de display Google Adwords?

Reteaua de display de la Google cuprinde o colectie vasta de site-uri inscrise in programul Google AdSense, precum si o serie de platforme proprii Google incluzand Finance, Gmail, Blogger si Youtube. Prin intermediul acestora, poti afisa propriile bannere dezvoltate de tine, prin care sa iti prezinti ofertele. 

Sunt cateva tipuri de anunturi in Display Network pe care le poti utiliza: text, imagini, rich media si video Ads.

Cand alegi o campanie de Display, vei avea sansa sa atragi clienti pe site prin bannere, precum si ai sansa sa alegi unde sa plasezi acele bannere si ce format vor avea ele.

De asemenea, poti alege sa targetezi anunturile tale in functie de context. Aceasta metoda targeteaza site-urile in care sa apara bannerele tale. Metoda utilizeaza cuvintele cheie si subiectele alese in functie de site-urile in care vrei ca anunturile de tip banner sa apara.

Cum functioneaza aceasta metoda?

1. Alegi cuvintele cheie sau subiectele targetate.

2. Sistemul Adwords analizeaza paginile site-urilor in functie de acele cuvinte cheie dupa factori precum – text, limba, structura generala a link-urilor, structura paginii.

3. Dupa pasii de mai sus, anunturile tale vor aparea pe site-urile alese.

Elemente importante pentru dezvoltarea de bannere pentru Google Adwords

Există 3 elemente esentiale de care trebuie sa tii cont in dezvoltarea bannerelor. Acestea sunt: imaginile, mesajul si design-ul. Le vom discuta in continuare pe fiecare.

1. Determina ce imagini sa utilizezi in bannere

Cand alegi sa faci promovare prin bannere, trebuie sa alegi un set de imagini clare care sa afiseze corect produsul tau. Daca ai de promovat un serviciu, recomand sa adaugi imagini relevante – acestea pot afisa diverse beneficii sau situatii remediate datorita serviciilor tale.

Exemplu banner client constructii case – fara CTA
Exemplu banner client constructii case – cu CTA

2. Dezvolta mesajul relevant

In dezvoltarea unui mesaj pentru anunturile de tip banner poti sa dezvolti texte persuasive care sa indemne persoanele care vad anunturile tale sa dea click pe ele.

Prezinta oferta cat mai clar si adauga cel putin un beneficiu esential pe fiecare banner.

Daca dezvolti pentru prima data anunturi de tip banner sau vrei sa afli cum sa imbunatatesti anunturile actuale, mai jos gasesti cateva sfaturi pentru a dezvolta bannere eficiente pentru publicitatea prin Display:

  • Foloseste un limbaj usor de inteles de catre audienta ta tinta.
  • Experimenteaza diverse texte, design-uri, imagini de produs.
  • Adauga un call to action usor de vazut si inteles – „cumpara acum” , „afla mai multe pe site”, „comanda”.

Butonul de call to action este recomandat sa iasa in evidenta in banner si sa aiba un text usor de inteles si de vazut. De obicei, butonul are un fundal diferit fata de culorile bannerului.

Continutul textului din banner de obicei este format din titlu, oferta, beneficii. Astfel, in titlu poti adauga numele produsului / serviciului promovat, in timp ce in textul de oferta poti adauga oferta actuala.

Experimenteaza diverse formate de bannere daca vrei sa afli ce tip de banner este potrivit pentru audienta ta tinta. Poti dezvolta 2 bannere asemanatoare doar ca un element sa fie diferit – acesta poate fi textul, imaginea, CTA, culoarea.

Daca iti dezvolti bannerele intern, in cadrul companiei tale, trebuie ca acestea sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • Sa fie de format .jpeg, .jpg, .png sau .gif.
  • Fiecare imagine sa fie sub 150kb.

Iata rezolutiile suportate de Google pentru bannere:

  • 468×60 px,
  • 728×90 px,
  • 300×250 px,
  • 336×280 px,
  • 120×600 px,
  • 160×600 px,
  • 300×600 px,
  • 320×100 px.

Acum, dupa ce ai aflat cum sa iti promovezi eficient afacerea prin Google Adwords, nu ramane decat sa alegi cuvintele cheie, formatul anunturilor si sa dezvolti texte care sa atraga clienti pe site prin Google Adwords.

Iti dorim mult succes!

Flavius Noja

Flavius este Marketing Manager la agentia Star Marketing si este pasionat de tot ceea ce inseamna marketing online si web design. Cu o experienta vasta in online, Flavius ajuta afacerile mici sa isi dezvolte un brand in online si sa atraga noi clienti.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!