Sunt multe metode prin care marketerii pot folosi B2B social media marketing și vedem foarte multe exemple ale produselor sau brandurilor naționale și business-urilor locale care se străduiesc să obțină loialitatea și implicarea clienților.
Cum ar fi dacă produsul sau serviciul tău ar avea un ciclu lung de vânzare iar audiența vizată ar fi compusă din manageri IT și CFO și nu doar din mame și studenți? Nu trebuie să te simți depășit de situație pentru că veștile bune sunt la orizont. Trebuie să adopți strategia și tactica potrivite pentru a ajunge la cumpărătorii de pe platforma folosită iar eforturile tale în social media chiar vor da roade.
În continuare vei găsi cele mai des întâlnite și periculoase greșeli de evitat în social media marketing – și ce strategii trebuie să adopți pentru succesul afacerii tale.
Cuprins articol
Greseli in B2B Social Media Marketing
#1 Investirea Resurselor într-o Platformă Nepotrivită
Indiferent de mărimea afacerii tale sau industria în care activează, construirea unei prezențe puternice în social media este vitală – dar nu trebuie să reprezinte totul. Este important, mai ales dacă resursele tale sunt limitate, să îți concentrezi eforturile în canalele principale de conversie.
Sigur că nu ai cum să ghicești care sunt acelea. Faptul că nu știi de unde să începi cu strategia în social media, subliniază o altă problemă – aceea că nu îți cunoști audiența. Ar fi bine să îți acorzi suficient timp pentru a identifica potențialii clienți.
Dacă încă nu știi răspunsurile sau vrei să îți concentrezi eforturile pe o singură platformă, atunci poți să începi cu Facebook. Este site-ul cel mai folosit – 1,65 mld de useri activi din care 66% se loghează zilnic. Sunt șanse mari ca audiența vizată să aibă un profil de Facebook și să navigheze regulat.
În medie, un utilizator Facebook petrece cam 50 de minute zilnic pe site. Cercetările arată că cel mai mare trafic pe Facebook este joi și vineri după-amiază înainte de 4 p.m.; cel mai bun interval pentru organizațiile B2B ca să își atingă publicul țintă.
#2 Definirea Limitată a Social Media Marketing
Mulți dintre cei care au o afacere ar putea crede că social media marketing înseamnă să dețină o pagină activă pe rețelele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn etc.)
Această viziune greșită a social media marketing îi determină pe mulți să omită o mare varietate de canale și strategii care ar putea ajuta foarte mult la extinderea și creșterea afacerilor.
Aici sunt câteva tactici de B2B social media marketing de care ar putea beneficia organizația ta:
- Folosește LinkedIn Showcase pages să atragi atenția asupra produselor tale de top și trafic direct pe pagina ta.
- Creează un grup pe Facebook sau LinkedIn în scopul obținerii unei fidelizări din partea comunității de useri activi.
- „Exploatează” comunitățile și forumuile online externe pentru a conduce conversațiile userilor și a răspunde întrebărilor de natură tehnică.
- Creează un profil Glassdoor puternic care să împrospăteze brandul și mesajul său.
- Încarcă pe YouTube video-uri cu produsele tale și opiniile clienților.
#3 Menținerea aceleiași Strategii
Ce au în comun platformele social media? Toate sunt dirijate de conținut. Dar multe organizații B2B nu au o strategie de conținut pe termen lung care să alimenteze permanent interesul si implicarea din social media. De exemplu, pe Twitter conținutul tău „trăiește” cam 20 de minute, iar pe Facebook câteva ore. Dar, adesea, afacerile creează și distribuie conținut nou de câteva ori pe zi pe aceste site-uri.
Pentru a deține o strategie de conținut repetabilă prin care să economisești timp și efort, iată câteva trucuri care te pot ajuta foarte mult:
- Stabilește relații cu experți: Nu lăsa crearea conținutului pe seama echipei/agenției de marketing, pentru că ar putea lua mult din timpul echipei tale. Experții pot fi de un real ajutor atât în garantarea unui ton profesional produselor/serviciilor tale, cât și în ce privește raportul calitate-timp de realizare a conținutului.
- Distribuie tot conținutul despre afacerea ta: Indiferent dacă este vorba despre un simplu post pe blogul companiei, un articol pentru o terță persoană, un video despre produs pe YouTube, un comunicat de presă, un interviu sau Q&A, sau orice altceva: promovează tot conținutul tău pe site-urile de socializare.
- Redirecționează și redistribuie: Conținutul social media nu este un exercițiu pe care îl faci o singură dată și gata. Ai dezvoltat un infografic? Încarcă-l într-un Slideshare sau video. Ai mai multe postări pe blog? Combină-le într-un ghid sau e-book. De asemenea, poți să mixezi share-urile unui singur conținut anterior incluzând o imagine diferită într-un share nou și astfel acesta va arăta unic în social feed. Asigură-te că ai distribuit aceste postări timp de câteva zile (sau câteva ore pe Twitter) în așa fel încât să nu spamezi audiența.
- Scrie introducere cu link încorporat: Este atât de important încât ar trebui să îl includ de două ori. Mai ales când competiția pe site-uri precum Facebook este atât de mare, iar numărul vizionărilor este în scădere, este mai important ca oricând să rămânem în News Feed. Dar cum creăm introducerea cu link încorporat? Începe cu titluri de interes, uită-te la formatul introducerilor unor branduri sau publicații care prezintă o implicare socială mare, și testează diferite topicuri și formaturi cu audiența proprie.
- Folosește mereu imagini: Oamenilor le plac imaginile atât de mult încât Instagram are 500 milioane de useri – mai mult decât Twitter. Nu contează atât de mult ce conținut distribui sș unde cât contează cât de atractiv este din punct de vedere vizual. Nu uita că acest conținut concurează cu poze de familie, infografice, meme-uri, video-uri, anunțuri etc – deci trebuie să facă impresie cel puțin bună. Pentru bugete limitate, poți folosi royalty-free images și stock photos. Dacă ai o echipă/agenție de design, poți să le ceri să creeze un depozit de imagini pe care îl poți folosi sau edita când ai nevoie. Dacă timpul tău este limitat, postează o imagine care descrie o stare sau prezintă un citat, fapt sau truc și în felul acesta ai șanse să atragi interesul și implicarea audienței vizate.
- Încurajează implicarea angajaților: Dezvoltă un program pentru angajații din organizația ta care să îi încurajeze să distribuie și să amplifice conținutul tău. Este foarte important să extinzi implicarea în rândul fanilor si follower-ilor si să permiți angajaților să fie activi pe rețelele de socializare fără să fie nevoiți să creeze propriul lor conținut.
#4 Evitarea noilor formaturi de conținut
Postezi doar o propoziție sau un simplu link la status?
Poate că nu ai experiență în crearea de video live, prezentare sau articole Buzzfeed style dar nu folosi asta ca pe o scuză ca să nu înveți și să nu încerci tactici noi.
Iată cum poți să atragi audiența dorită cu puțin efort:
- Creează videoclipuri: fii printre cei peste 87% dintre marketeri care folosesc video de conținut să își prezinte afacerea, produsele, serviciile pe site-urile de socializare!
- Publică direct pe site-urile de socializare: pe lângă faptul că vrei să creezi conținut pe blogul tău sau pe website și îl amplifici pe canalele sociale, gândește-te să îl publici chiar pe site-uri sociale. LinkedIn, Facebook Instant Articles și Slideshare sunt câteva exemple care pot ajuta în creșterea brand-ului tău. Dacă decizi să publici conținutul tău pe aceste site-uri, ar fi bine ca el să fie unic pentru fiecare site în parte pentru a evita conflictele SEO si eventuale neplăceri.
- Dezvoltă relații cu persoane influente din mediul online: Când vine vorba despre B2B social media marketing, cele mai mari mulțumiri vin din partea oamenilor din industria în care activezi. Formând relații și câștigând interesul celor influenți, brandul tău poate fi menționat sau recomandat de ei publicului lor.
#5 Autopromovare în loc de promovare contra-cost
Încă refuzi ideea că astăzi o strategie de succes în social media implică paid content și advertising? Pentru a atrage fani și followeri, trebuie să investești în advertising sau conținut sponsorizat pe mai multe site-uri. Facebook, Twitter, Pinterest și LinkedIn oferă soluții de advertising. Pentru B2B marketing ne vom concentra pe Facebook, dar în funcție de industria în care activezi, poți încerca și eficiența celorlalte rețele de socializare în ce privește soluțiile de advertising.
Facebook oferă două modalități de promovare a conținutului: „boost posts” sau „running targeted advertising”. Amândouă pot fi eficiente dar au rezultate diferite pentru afacerea ta.
Pentru afacerile și brandurile B2B, este în interesul tău să identifici și să construiești o audiență țintă asemănătoare cu cea care deja apreciază și cumpără produsele tale. Îți prezint câteva modalități prin care poți crea pe Facebook o audiență specifică nișei din care face parte afacerea ta:
- Încarcă o listă cu clienții actuali și potențiali (Excel sau CSV file);
- Creează un portret al audienței dorite cu trăsături similare clienților actuali;
- Urmărește anumiți angajatori, joburi, industrii si locații ale afacerilor;
- Selectează indici demografici precum vârsta, sex și venit;
- Specifică numele angajatorului și/sau jobul.
#6 Separarea social media de SEO
Un rezultat important pe care mulți leaderi B2B îl pierd din vedere este traficul. De fapt, un profil activ, puternic și bine optimizat pentru afacerea ta are șanse să apară în search results, mai ales în căutările pentru numele afacerii. Pe lângă paginile tale de pe rețelele sociale, postările individuale și conținutul precum video-uri, imagini, tweets și articole se vor regăsi în SERP (search engine results page) în urma căutării de cuvintele-cheie sau a numelui afacerii tale.
Potențialii clienți interesați pot găsi și verifica paginile tale pe rețele sociale, profilurile companiei și alte informații atunci când caută compania. Deci este foarte important ca ei să rămână cu o impresie pozitivă despre afacerea ta. De asemenea, trebuie să ai în vedere comentariile, mențiunile si review-urile de pe social media și să răspunzi în consecință.
Fii Activ & Fii Social!
Cel mai important lucru de care trebuie să iți amintești este acela că înainte de a face orice pe rețeaua de socializare, trebuie să fii activ. Una dintre cele mai mari greșeli făcute de afacerile B2B este lipsa de socializare. Pentru că social media este în continuă mișcare, ai o mulțime de posibilități: de a încerca noi strategii, de a testa tactici, de a cere feedback-uri și de a fi mai agil decât ai fi cu alte metode de marketing. Chiar dacă te gândești că vinzi un produs plictisitor, social media îți oferă șansa de a dedica puțin din creativitatea, timpul si bugetul tău eforturilor tale.