Pentru că anul 2014 stă să bată la ușă, începem încet, încet să ne uităm în urmă și să vedem ce au făcut brandurile în social media în acest an. Potrivit SocialBakers, Walmart este cel mai puternic brand din Facebook cu peste 32 de milioane de fani, urmat de Target și Amazon, cu peste 20 de milioane de fani fiecare. Din cei peste 32 de milioane de fani al brandului Walmart, 93% sunt din Statele Unite, iar numărul lor a crescut cu 30% în anul 2013.
Cele mai puternice branduri din Facebook au adus un plus de aproximativ 300 de milioane de like-uri. Disney, cel mai iubit brand al copiilor, ocupă în 2013 locul 1 la categoria companiilor de media din online, ajungând să dezvolte comunitatea cu peste 11 milioane de fani, în acest an.
Ca statistici generale, brandurile cu tradiție în social media au înregistrat în acest an o rata de engagement medie a postărilor de 0,19% și o rată medie de răspuns de 42%. Cea mai populară postare din 2013 a fost înregistrată de DealDash din Statele Unite, cu un reach de 320.000 de fani, 266.000 de like-uri și o rată de engagement de 26,7%. Asta da social media!
Cele mai mari comunități din social media s-au înregistrat în sectorul FMCG, unde numărul de fani a crescut cu peste 200 de milioane, urmat de sectorul de retail food, retail, modă și e-commerce. Ultimele în top 5, dar nu cele din urmă, brandurile din industria de e-commerce au adunat un total de 1 milioan de fani noi în Facebook și demonstrează că shoppingul online nu rămâne în urmă deloc. Dezvoltarea comunităților din acest sector se datorează în principal și creării de aplicații mobile, care aduce un avantaj important comercianților.
Singura pagină de Facebook a unui program de televiziune care apare în topul celor mai puternice branduri în social media este History. Comunitatea online a postului TV a crescut în 2013 cu încă 6 milioane de admiratori, reprezentândun salt important de 37%.
Dacă este să vorbim despre cum se descurcă radio-urile în social media, aflați că iHeartRadio este singurul brand din acest sector prezent în topul brandurilor importante din 2013. Succesul iHeartRadio se datorează în mare parte și festivalului de muzică pe care îl organizează anual și care atrage milioane de participanți din întreaga lume.
După explozia de aplicații și jocuri interactive din 2013, sunt tare curioasă să văd până unde poate merge nebunia asta cu social media? Acum presiunea este pe agenții și branduri care trebuie să mai ridice puțin ștacheta în 2014! Nu de alta, dar să nu plistisească fanii și așa obosiți de volumul mare de informații 🙂
sursa: sursa foto