Ce platforma imi recomandati pentru un magazin online?

Mulţi întreprinzători încep o afacere online dintr-o pasiune îmbinată cu o idee timidă la început, concretizată într-un blog sau un magazin online mic. De cele mai multe ori, acel magazin online este construit pe o platformă eCommerce gratuită, care asigură toate componentele şi funcţionalităţile necesare, de la hosting şi nume de domeniu gratuit (subdomeniu) până la un design predefinit, elemente SEO şi gestiune a vânzarilor.

Când însă afacerea se dezvoltă, iar întreprinzătorul prinde curaj şi are deja un buget de investit, îşi doreşte un site mai bun, mai mare și mai frumos!

Trecerea de la un site predefinit pe o platformă gratuită (sau la un abonament  lunar) la un magazin online individual, este un moment important în dezvoltarea afacerii. Dacă deciziile luate acum nu sunt cele potrivite, consecinţele pot fi foarte neplăcute.

Realizarea proiectului pentru dezvoltarea site-ului

Înainte să încheiem o colaborare cu echipa ce urmează să realizeze noul site, trebuie să pregătim un proiect complet, clar şi bine organizat. Acesta ne scuteşte de piederea de timp cu discuţii şi explicaţii, de răspunsuri evazive sau chiar incorecte la întrebări precum « Ce platformă să aleg ? » sau  « Ce platformă îmi recomandaţi şi de ce ? ».

proiect magazin online
proiect magazin online

 

sursa imagine: gudtricks.net

Pașii pe care trebuie să îi urmărim sunt:

1. Evaluarea corectă a volumului şi a tipului de produse prezentate în noul site

Înainte să alegeţi cum să arate noul website şi ce funcţionalităţi suplimentare să aibă, trebuie să ştiti foarte bine ce produse vor fi comercializate.

2. Pregătirea bazei de date de produse

Organizarea informaţiilor astfel încăt să poată fi prelucrate uşor pentru importarea automată în noul magazin online.

Produsele nu le vom integra unul câte unul în noul magazin online, ci pot fi importate automat dacă este pregătit un tabel XL sau CSV care poate fi adaptat apoi cu uşurintă la specificul platformei pe care va fi dezvoltat magazinul.

În principiu, platforma pe care se află acum magazinul online permite exportul bazei de date cu produsele într-un tabel, însă acesta nu va fi compatibil cu noua platformă eCommerce (fie conţine comenzi HTML, fie nu este complet sau datele nu sunt coerente).

Tabelul va conţine rubricile: nume produs; categoria din care face parte; descriere scurtă; descriere completă; preţ; Meta Titlu; Meta Descriere; Meta cuvinte cheie; URL (link rewrite); denumirile pozelor și unele rubrici din tabel (Meta Tag-uri, URL-uri, etc.) pot fi lăsate libere, urmând să fie realizate de către specialistul SEO care va lucra la proiect.

 3. Lista funcţionalităţilor

Este important să ştim exact care sunt funcţionalităţile pe care le vom integra în magazinul online – alese pe principiul necesităţii lor, nu pentru că « aşa am văzut la alţii ».

Tipurile de funcţionalităţi ce pot fi integrate într-un magazin online sunt de multe feluri, însă trebuie instalate în măsura în care avem nevoie de ele.

Cele mai folosite funcționalități sunt: modulele de produse la promoţie; cont client; cont parteneri; filtrare şi ordonare produse în funcţie de preţ / marcă / anumite caracteristici specifice; coşul de cumpărături; plata online; gestionarea comenzilor; aprecierile clienţilor (review-uri), chat, etc.

4. Planul site-ului sau structura 

Vor fi pregătite detaliat paginile de categorii (URL-uri, Meta Tag-uri, text) şi paginile auxiliare (Despre noi, Contact, Termeni şi condiţii, Cum Cumpăr, Politica de fidelizare etc.). Chiar dacă vor fi revizuite apoi pentru optimizare, e foarte util să fie deja pregătită partea ce ţine de beneficiarul site-ului (clientul).

5. Conţinut textual personalizat 

Este de preferat ca pe noul site să personalizezi conţinutul textual din paginile de produse, paginile de categorii şi din paginile de prezentare (auxiliare). Ştim deja ca preluarea automată a produselor prin feed-uri primite de la furnizori şi importarea lor ca atare în magazin nu mai este o soluţie corectă,

6. Să ştiţi ce pagini/URL-uri din site-ul actual vor fi şterse 

Sau să știți ce pagini / URL-uri vor fi modificate şi ce se va întâmpla cu ele la indexarea noului site (cereţi dezvoltatorului site-ului / specialistului SEO să configureze corect pagina de eroare 404, fişierele Sitemap.xml şi Robots.txt).

Puteți citi mai multe despre Sitemap.xml și Robots.txt într-un alt articol de pe blog.

Următorul pas: alegerea platformei (CMS) şi a designului

Odată ce aţi trecut prin toate aceste etape, dezvoltarea efectivă a site-ului devine simplă. Vă prezentaţi proiectul (toate informațiile prezentate mai sus) şi împreună cu programatorul şi specialistul SEO va fi foarte uşor să alegeţi platforma potrivită, design-ul sau tema, plugin-urile şi modulele de care aveţi nevoie.

Confesiune

Am întâlnit multe situaţii în care lucrurile se petreceau în ordine inversă: programatorului sau specialistului SEO li se cere să recomande un CMS (o platformă), soluţii de optimizare şi funcţionalităţi, propuneri de design şi – evident – costul lucrărilor, fără să existe însă un proiect complet şi clar, cu toate detaliile necesare.

Ca să evităm aceste situaţii, să nu mai pierdem timp şi chiar bani din cauza confuziilor şi a neînţelegerilor, trebuie să pornim la drum cu un proiect realizat pe baza etapelor prezentate.

Sper să vă ajute să realizați proiectul cât mai detaliat pentru alegerea platformei corecte. Spor la treabă!

Elena Ilie

Optimizarea unui website are două componente: SEO tehnic și SEO de conținut, iar acestea au la rândul lor tehnici și strategii specifice ce țin de algoritmii de indexare și ranking Google, de tipul de website și domeniul de activitate, de publicul țintă și alți factori. Însă, EMPATIA este cea care contează, aproape mai mult decât orice. Grija pentru siguranța și confortul clientului, atenția la detalii, o atitudine optimistă și încrezătoare, o încurajare la confirmarea comenzii sau la livrare… sunt lucruri mici, în aparență, dar care pot să câștige și să fidelizeze un client, mai mult decât sigla unui brand foarte popular pe coletul livrat la ușă sau în rubrica de portofoliu de pe site.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock