Ce sa NU spui intr-o reclama

De cele mai multe ori ne documentăm cu privire la ce ar trebui să conțină o reclamă scrisă, TV sau radio. Dar cum rămâne cu ce nu ar trebui să comunici în acea reclamă?

Există nenumărate aspecte care, dacă nu sunt luate în calcul, pot să ruineze tot rezultatul muncii tale.

Așadar, ce anume nu ar trebui să spui într-o reclamă? 

1. Clișee: „Pentru că ești un client fidel…

Oare publicul tău țintă nu a auzit de atâtea ori faptul că: pot să aibă un păr plin de volum; sunt niște clienți fideli și pot să aibă rufe de un alb strălucitor?

Astfel de mesaje nu fac altceva decât să sporească neatenția celor care le citesc sau le aud pentru faptul că atâtea alte companii le-au comunicat înaintea ta. 

Dacă dorești să arăți potențialilor tăi clienți că îți pasă de ei, fă un efort să gândești un mesaj prin care ei să vadă cu adevărat valorea pe care doar produsul tău le-o poate oferi.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

2. Semnătura: „Echipa X îți urează sărbători fericite!

De ce ar dori potențialul tău client să discute cu o echipă? De ce s-ar implica într-o relație comercială cu o echipă despre care nu știe nimic?

O astfel de abordare este doar o dovadă de lipsă de implicare în relația cu un client. Oamenii sunt interesați să creeze relații, dialoguri, cu alte persoane.

Mult mai personală este o abordare de genul: „Popescu Mihai, director de vânzări al firmei X, îți urează sărbători fericite!”

3. Frumosul „Dacă…

„Dacă vei comanda produsul nostru vei primi un cadou surpriză!”.

Într-adevăr, clientul tău are puterea de decizie, dacă va cumpăra sau nu produsul tău. Dar este necesar să îl faci să conștientizeze și mai mult acest lucru? Încearcă să urmărești cât poți de mult obiectivul tău: acela de a vinde.

În loc să îi spui „dacă”, poți să îi spui: „Comandă produsul nostru și primești un cadou surpriză!”. Convinge-l să cumpere acum, nu îi da prea mult timp de gândire.

4. Povești despre firma pe care o promovezi

„Suntem o firmă cu peste 20 de ani experiență, care investește în tehnologie de ultimă generație pentru a oferi cele mai calitative produse.”

Cine citește un astfel de mesaj, dă pagina mai departe sau închide fereastra browser-ului. Oamenii vor să știe din start ce au ei de câștigat dacă cumpără produsul tău. Oamenilor le pasă doar de persoana lor și atât. Așadar, vorbește-le despre ei. 

Poți transforma toate aceste caracteristici ale firmei în beneficii pentru ei:

„Garantăm că 10 ani de zile nu veți fi nevoit să schimbați produsul nostru. Cei 20 de ani de experiență și tehnologia de ultimă generație pe care o folosim ne ajută să vă oferim produse cu o durată de viață ridicată”.

E spus același lucru, dar formulat diferit. Sună mai în interesul cititorului, nu-i așa?

5. Supraestimări ale produsului

Știm cu toții reclamele care rulează și acum pe posturile TV cu șampoane care „pompează” părul de parcă tocmai ce ai ieșit de la coafor. Serios?

Aceste exagerări ale caracteristicilor produsului și ale beneficiilor pe care le oferă, fac 2 lucruri:

  • Subestimează inteligența publicului țintă
  • Determină clientul ca a doua oară să nu mai cumpere produsul. Ba mai mult, acesta va mai povesti și altor 10 prieteni despre cât de înșelat s-a simțit și ce produs slab a cumpărat.

O vorbă românească spune că „Ulciorul nu merge de multe ori la apă. Dacă dorești să îți formezi o clientelă fidelă, nu exagera caracteristicile produsului. Oamenii vor fi dezamăgiți și nu vor mai cumpăra aceleași produse, într-un final.

Dacă știi și alte lucruri care nu ar trebui comunicate într-o reclamă, te invit să ni le împărtășești în rubrica de comentarii. 

sursa foto: theoandtheblog.files.wordpress.com

Marcela Sărmășan

Am început să „cochetez” cu marketingul și publicitatea la nivel practic în anul 2 de facultate când mi-am înființat propria firmă de design grafic. În scurt timp, am introdus în cadrul firmei și servicii de copywriting, ajungând să “povestesc” frumos despre produsele clienților mei. Principiul meu: învață mereu! Învață lucruri despre domeniul tău dimineața, la prânz și seara, iar uneori și între… Altfel vei ajunge să aplici lucruri care nu mai sunt de mult timp de actualitate și te vei întreba de ce ai rămas pe loc.

  • Andrei

    1. Cuvinte cheie, triggere emotionale.
    2. Depersonalizare necesara a companiei.
    3. Idem 1.
    4. Adaptarea mesajului la segmentul de piata.
    5. Aici n-am nimic. Publicitatea falsa mi se pare, in primul rand, penibila. In al doilea rand, jignitoare. Imi aduc aminte de primele reclame la Axion, cu cratitele murdare care se curatau instantaneu. Sau de pe care se dezlipea imediat autocolantul, depinde cat de atent voiai sa fii… 🙂

    Tu in articolul asta ai incercat sa dai niste idei generale. Nu cred ca merge asa. Marketingul e mult mai vast, lucru pe care il stii. Nu poti sa tai in carne vie cu juma’ de pagina. Suna tabloid.
    Cu aceeasi consideratie dintotdeauna,
    Biggy 🙂

  • idei pe trambulina

    urasc de-a dreptul cand un client tine cu dintii la fraze gen „Suntem o firmă cu peste 20 de ani experiență, care investește în tehnologie de ultimă generație pentru a oferi cele mai calitative produse.”… si nu numai atat, dar tine sa vina si cu cifra de afaceri de dinainte de Hristos incoace si cu numarul de fabrici deschise, redeschise etc. acest gen de prezentare nu mi se pare util nici macar in b2b…

    mie nu mi se pare “agresiv” articolul, sunt chestii pe care le-am mai citit sub alta forma si in alte parti si ma bucur ca se pune accentul pe ele. 🙂 intr-adevar, cum spune Andrei, marketingul trebuie adaptat in functie de caz, dar eu cred ca aceste idei sunt binevenite pentru a reprezenta un punct de plecare. 🙂

  • Marcela

    Asa este. Sunt niste sfaturi generale, insa scopul meu nu a fost sa fac un studiu de caz pe o anumita reclama si sa explic ce a fost bine si ce a fost rau. Poate, ulterior, voi face si asta. Acum am incercat sa ofer niste idei generale de care se poate tine cont in mai multe domenii, nu doar intr-unul. Exemplele pe care le-am oferit le vedem zilnic in nenumarate domenii de activitate, motiv pentru care, din punctul meu de vedere, devin niste clisee pentru consumatori si nu mai au efectul dorit.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!