Ce se intampla cu traficul dupa ce publici un eBook

Salut, numele meu este Radu Popa și am o slăbiciune pentru Excel despre care scriu pe excelninja.ro. În urmă cu puțină vreme am publicat un eBook despre Excel și în acest articol vreau să împărtășesc cu voi care a fost rezultatul. Dacă te-ai întrebat dacă merită să publici un eBook, s-ar putea să găsești un răspuns aici.

De ce să creezi un eBook?

Nu știu voi cum sunteți, dar mie nu îmi place să fac lucrurile la întâmplare. Atunci când m-a lovit ideea să fac un PDF pe care să îl pun pe site. În primul rând m-am gândit:„Care ar fi scopul?”. Mi-au venit 2 răspunsuri posibile, fie îl creez ca să îl vând, fie pentru promovare.

Cum în cazul meu sunt destul de sceptic legat de interesul românilor de a plăti pentru informație (piratăm filme într-o veselie) nu cred că am cumpăra eBook-uri, deci am decis ca să îl fac pentru promovare, mai exact pentru a crește numărul de abonați la lista mea de email.

Radu, câte săptămâni ai stat să îl scrii?

Ca să fiu sincer, l-am terminat cam în 1-2 zile, făcând și alte lucruri pe lângă. Secretul nu e o productivitate supranaturală a mea, ci e dată de faptul că nu am creat conținut nou ci am pus laolaltă 9 articole, le-am revizuit, corectat, am adăugat o introducere și m-am ocupat de formatare.

Aveam deja produsul, mai rămânea doar să îl dau mai departe.

Să sperăm că oamenii se abonează

„Mai departe nu ar trebui să fie mare filosofie, îl pun sub forma unui articol, oamenii îl descarcă și fiindcă am pus acolo cel mai bun conținut se vor abona la newsletter”.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Dacă vrei să crești numărul abonaților de la 2 pe zi la 5 poți să faci asta, eu personal am vrut să cresc de la 2 la 100 (timp de câteva zile).

Am procedat altfel, în loc să pun link-ul de download pe site am pus un formular unde oamenii își scriu adresa de email pentru a primi pe email link-ul de download. Probabil că v-ați mai lovit de asta, nu am inventat eu apa caldă. În email le-am trimis link-ul și i-am și anunțat că i-am abonat și la newsletter-ul meu, ca să nu aibă surprize când le scriu.

Apropo, folosesc un sistem care face treaba asta automat, Jotform se numește, recomand cu căldură.

Dar sigur se dezabonează toți la primul email

“Radu, degeaba i-ai adăugat ca și abonați pentru că la primul email trimis de tine se vor dezabona toți”. Ca să îți răspund pe scurt, după 12 campanii trimise am în total 38 de persoane dezabonate, în medie cam 3-4 pe campanie, deci nu se dezabonează toți.

eBook 1

Trafic

Mai jos puteți vedea cum a fost influențat traficul. Vă las pe voi să ghiciți când am lansat eBook-ul :).

eBook 2

Dacă nu ați ghicit încă, ziua lansării corespunde ultimului „munte” din imaginea de mai sus.  

Rezultatele în ceea ce înseamnă trafic nu sunt neapărat fabuloase. După ce am postat un guest post pe 1cartepesaptamana.ro, am avut un trafic mult mai mare pentru mult mai multe zile. Țineți cont totuși că acum nu am avut nici o sursă externă de trafic, doar conținutul care a fost share-uit.

Abonați email

Scopul pentru care am scris acest eBook a fost pentru a crește numărul de abonați la lista mea de email. Și eu zic că am reușit, 137 de persoane au descărcat PDF-ul folosind JotForm în primele 3 zile, dintre aceștia cam 30 erau deja abonați, deci lista mea de email a crescut cu 100 de persoane în mai puțin de 3 zile, eu zic că e bine, nu?

eBook 5

Aș fi avut și mai mulți abonați, JotForm s-a oprit din funcționare când am atins limita de completări pe luna, m-a luat și pe mine prin surprindere interesul oamenilor.

Facebook

Că tot vorbeam despre share-uit, articolul în care am anunțat eBook-ul a primit cele mai multe share-uri dintre toate articolele de pe blog, cu Facebook în prim plan.

eBook 3

„Agitația” în social media s-a materializat și în mai mulți fani pe pagină, dacă media la mine e undeva la 1,2 persoane, în ziua publicării a crescut la 18.

eBook 4

Concluzie

Dacă aveți un blog de nișă și aveți mai multe articole bune eu cred că pierdeți o oportunitate faină de promovare dacă nu lansați un eBook. Rezultatele pe care le veți avea nu se rezumă doar la perioada de „buzz” de câteva zile, acel eBook va fi în continuare o sursă de creștere a listei de email și o bună unealtă de promovare.

În cazul meu a însemnat 100 de noi abonați (dacă nu se bloca JotForm cred că erau minim 150) în câteva zile, cele mai multe share-uri la un articol și un spike în numărul de fani pe Facebook și în traficul de pe site. Aș fi curios care e experiența voastră cu eBook-urile, vă aștept în secțiunea de comentarii să vorbim mai multe.

Radu Popa

Mă numesc Radu Popa, sunt pasionat de Excel. Dacă și pe tine te interesează subiectul te aștept pe excelninja.ro, unde sper că vei găsi lucruri interesante și utile. Problema fundamentala pe care am descoperit-o in Romania este urmatoarea: nu stim sa folosim Excel si Google Sheets destul de bine. Aceasta problema a devenit misiunea mea in viata si de aici si ideea cu ExcelNinja.ro.

  • Ion Postacu

    Nu stiu ce sa spun de cineva care are ca scop in viata Excelul, fara sa mentionez cuvintele “psiholog”, “terapie” sau “Numărul nouă”.

  • Ion Patitul

    Draga Ion Postacul, mai sunt si alti utilizatori de excel in afara de cei pe care, cu limitare, ii cunosti tu. Statisticieni, specialisti in marketing, analisti. Oameni sau meserii de cate tu nu ai habar.

  • Ion Pozitiv

    Jezzazzzz…. blog de nisa cu abonati stransi dintre rude si prieteni ca tine ..iti ridici traficul cu vizionari de pe siteuri obscure si esti pasionat de nisa ta… da e o crestere …de la 0 la 2.5 cu riscuri mari ca nisa ta sa fie atat de plata incat apa plata pare pe langa ea in crestere… si a mai stat 2 zile sa scrie ce? Cum nisa lui pe care doar el o stie face ce orice secretara modesta new age o cunoaste precum reteta cafelei ness… succesuri si vanzari anterioare va doresc!

    • Ion Pozitiv sau Postacu, ți-am acceptat comentariile de fiecare dată pentru că persoane ca tine ne fac munca noastră, a bloggerilor, mai distractivă 🙂 Văd că din 2014 munca ta se rezumă să dai comentarii stupide la acest articol. Te mai așteptăm pe la noi 🙂

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!