Cu toții am realizat cel puțin o activitate online: am cumpărat un produs, am făcut o cerere de ofertă pentru un serviciu, ne-am abonat la un newsletter sau am dat like la o pagină de Facebook. Fiecare din aceste acțiuni, fie că sunt sau nu în beneficiul nostru, a fost dorința unui anumit brand (companie sau organizație) pentru a-și îndeplini obiectivul de marketing online.
Într-o strategie de marketing online, brand-urile folosesc anumite mijloace de comunicare pentru a transmite un mesaj consumatorilor, mijloace care se dovedesc a fi mai mult sau mai puțin eficiente. Toate bune și frumoase până aici. Pe de altă parte, consumatorii folosesc, la rândul lor, o serie de mijloace de informare online pentru a afla mai multe despre produsele sau serviciile de care au nevoie. Cum poate fi un brand pe aceeași frecvență cu publicul său? Cum poate ști un brand ce mijloace de comunicare online să folosească pentru a fi la locul potrivit și la momentul potrivit pentru potențialii săi clienți?
Dacă un brand dorește ca publicul său să recurgă la acțiunea online dorită (să cumpere, să se aboneze, să se înscrie la un eveniment, să își creeze cont pe site sau pur și simplu să îi dea un like la pagină), trebuie să se pună în postura lui și să gândească la fel ca un consumator.
De aceea, Romanian Copywriter a efectuat în perioada 6 – 17 mai o cercetare de piață în rândul utilizatorilor de internet din România pentru a determina care sunt sursele de informare online cele mai credibile și des folosite pentru a influența comportamentul consumatorilor în privința efectuării unei acțiuni online în scop comercial.
Este cunoscut faptul că, o organizație, în momentul realizării unui plan de comunicare online pentru o campanie, are în vedere anumite mijloace de comunicare online pentru informarea publicului său cu privire la acțiunea dorită. Însă, este posibil ca mijloacele alese să nu reprezinte sursele care vor influența comportamentul consumatorului, ci doar cele care îi vor aminti de acțiunea dorită.
Chestionarul a fost împărțit pe trei secțiuni:
- Informații privind modalitatea de utilizare a internetului;
- Analiza principalelor surse de comunicare online din România;
- Caracteristicile demografice ale respondenților.