Congresul Național al Studenților la Comunicare (CNSC) este unul din principalele evenimente PRIME, alături de PR&AD fair și PR&AD cookies. PRIME România este singura asociație studențească de relații publice și comunicare din țară. Asociația are ca obiective cultivarea spiritului de voluntariat în rândul studenților și afirmarea importanței acestuia în societatea actuală, facilitarea contactului direct dintre studenți și profesioniștii din domenii precum: comunicare, relații publice și advertising.
PRIME susține și implicarea studenților în activități ce presupun aplicarea cunoștințelor teoretice dobândite și dezvoltarea unor abilitați de natură practică.
Tradiția CNSC
Cu o lungă tradiție prima ediție a evenimentului având loc în anul 2002, CNSC își propune să ofere studenților ocazia de a interacționa cu specialiști și de a trata subiecte importante din domeniul comunicării și al relațiilor publice. Evenimentul constă într-o serie de conferințe, studii de caz dar și de workshop-uri care au rolul de a stabili o imagine de ansamblu a temei abordate. Este un bun prilej de îmbinare a cunoștiințelor conceptuale cu aplicarea practică a acestora.
PRIME a organizat în perioada 08-10 mai 2014 cea de-a XI-a ediție a Congresului Național al Studenților la Comunicare cu tema ”Neuromarketing”. Specialiști de top din domeniul neuromarketing-ului dar și al publicității au fost prezenți la conferințe și au susținut prezentări interactive care au captat atenția celor aproape 200 de studenți înscriși, atât din București cât și din Iași, Timișoara sau Brașov.
Cum a decurs a XI-a ediție CNSC?
În prima zi a evenimentului, la conferința „Introducere în neuromarketing”, studenții înscriși au avut ocazia să o cunoască pe Ana Iorga (Managing Partner Lemon Studio) care a realizat prima cercetare de neuromarketing din țară și a înființat primul laborator de neuromarketing din sud-estul Europei: Buyer Brain. Discuția a fost moderată de Adriana Lungu (Alumnus PRIME), a luat cuvântul și Georgiana Manea Senior Client Service, ISRA Center Marketing iar studiul de caz ”Apicola Costache” a fost susținut de Valentin Dima director financiar. Apicola Costache a fost primul studiu de neuromarketing din România.
Conferința ”Neuromarketing-ul – noua cale de cunoaștere a consumatorului” i-a avut ca invitați pe Alexandru Negrea (Head of Facebook Department, Spada), Dragoș Cîrneci (Senior Consultant, Head of Brain Research Institute, Synergon Consulting) care a proiectat primele instrumente românești de neuromarketing, precum și Andrei Radu (CEO&Founder GPeC – Gala Premiilor eCommerce). Aceștia au vorbit despre importanța neuromarketing-ului ca mod de cunoaștere a consumatorilor, despre rolul pe care neuromarketing-ul îl are și de asemenea au spulberat niște mituri legate de această formă de cunoaștere a cauzelor alegerilor luate de către consumatori. Studiu de caz a fost susținut de Anton Gherca: Art Director, Atelier Șapte.
Cea de-a doua zi a debutat cu conferința ”Neurodesignul în publicitate și relații publice”. Speakerii conferinței au fost Eugen Tarță (Senior Radiologist, CDT Victor Babes, Univ. of Medicine and Pharmacy “Carol Davila” Bucharest) cel care a făcut parte din grupul celor care au analizat eficiența Campaniei Naționale Antifumat (pictogramele de pe pachete), Ștefan Liuțe (Strategy Director Storience) unul dintre cei mai reputați startegi de brand din România și Dora Tita (Client Service, Daedalus Millward Brown).
Aceștia au vorbit despre avantajele folosirii neurodesign-ului în publicitate și relații publice ca mod de persuasiune a consumatorilor dar și de impactul pe care îl au plasarea produselor, packaging și labeling-ul, sau culorile asupra deciziei de cumpărare.
Conferința s-a încheiat cu studiul de caz, în cadrul căruia Eugen Tarța a vorbit despre marketingul senzorial, dar și despre metodele folosite în neuromarketing și impactul pe care le au acestea la nivelul creierului uman.
La ultima conferință ”Neuroetica. Concluzii și previziuni” speakeri au fost Cristian Ducu (Director, Centre for Advanced Research in Management and Applied Ethics), Leon Zăgrean (Șeful catedrei de Fiziologie al Universității de Farmacie și Medicină ”Carol Davila” București) – primul român care a adus domeniul neuroștiințelor în țară și Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global).
Aceștia au vorbit despre moralitatea influențării deciziei de cumpărare prin intermediul tehnicilor de neuromarketing și despre importanța comunicării cu consumatorul. Studiul de caz a fost susținut de Alex Petrescu (Strategic Planner, Geometry Global), care a vorbit despre știință și publicitate: principiile ştiinţifice care stau la baza neuromarketingului. La sfârșitul zilei, începând cu ora 21:00, a avut loc petrecerea CNSC la subsolul Restaurantului Sangria.
Cea de-a treia zi a Congresului a fost dedicată unei sesiuni de workshopuri desfășurate simultan începând cu ora 12:00. Pentru a pune în aplicare cunoștințele dobândite în zilele precedente, participanții au avut de rezolvat un brief de creație în cadrul workshopurilor susținute de reprezentanți din partea Dacia, Ursus, Geometry Global, iLeo și Pastel.
PRIME România a organizat încă o dată un eveniment de calitate, cu o temă de actualitate și de interes pentru studenții dornici să cunoască această nouă direcție de comunicare, respectiv neuromarketing-ul. Invitații conferințelor au fost reprezentanți de excepție a domeniului în care activează iar subiectele tratate au fost extrem de apreciate de public.
Feedback-ul pozitiv al participanților a demonstrat că ediția CNSC cu tema ”Neuromarketing” a reușit să capteze atenția celor prezenți și să ofere informații relevante și extrem de utile pentru înțelegerea consumatorilor prin această nouă direcție de comunicare.
Ne-a făcut plăcere să ne aflăm printre partenerii și cu siguranță vom fi prezenți și la viitoarele ediții!
sursa foto: faceboook.com/CNSC.Prime