Compania ta are blog?

Te-ai gândit vreodată că poți sta de vorbă cu clienții tăi într-un singur loc? Că există o modalitate prin care poți să îi asculți pe toți, prin care poți să afli ce își doresc de la tine sau ce le place și ce nu la compania ta? Sunt sigură că da. Atunci, compania ta are blog? Dacă da, ce comunici? Dacă nu, ce mai aștepți?

Acum mai mult ca niciodată blog-urile au putere și nu pot fi ignorate. Au puterea de a crea afaceri, de a-ți genera noi oportunități, de a-ți crește vânzările, dar te ajută mai ales să comunici cu publicul țintă la un alt nivel. Uită două minute de marketing-ul clasic, pentru că printr-un blog nu vei crea doar un mesaj general prin care transmiți ce trebuie oamenilor potriviți, la momentul oportun. O să faci mai mult decât atât. Vei comunica unu la unu.

Cu ce te ajută mai exact un blog al companiei?

Benefits
Sursa: http://socialmarketingwriting.com/
  1. Îți oferă posibilitatea să obții noi idei pentru produsele sau serviciile tale. Clienții știu cel mai bine ce își doresc, iar dacă le oferi șansa să îți spună, sigur o vor face.
  2. Îți reduce bugetul. Dacă vrei să îți dezvolți compania, să lansezi un nou produs sau o nouă campanie, trebuie să apelezi la cercetări de piață, să organizezi focus grupuri șamd. Ei bine, un blog al companiei tale poate juca rolul cercetărilor pentru că este locul unde clienții tăi vor discuta cu tine. În plus, investiția este minimă.
  3. Îți mărește vizibilitatea. Sigur, deja ai campanii de marketing în derulare prin care îți atingi obiectivele de awareness, însă de cele mai multe ori marketingul nu se referă la clienți individuali, iar comunicarea este unilaterală. Oferă-le și clienților tăi puțin control pentru că cele mai bune campanii de marketing sunt acelea prin care consumatorii transmit informațiile mai departe.

Nu crezi în blog-uri?

Atunci hai să vorbim puțin despre Microsoft, una dintre cele mai puternice companii de software din lume, pentru că se folosește foarte mult de puterea blog-ului. În prezent, Microsoft deține mai mult de 1000 de blog-uri prin care interacționează direct cu clienții săi. Aici poți citi unul din blog-urile Microsoft, un blog prin care compania își arată latura umană și unde prezintă poveștile și ideile persoanelor care o inspiră.

Pe blog-ul Firehouse, Microsoft  își ține la curent clienții cu noile update-uri, iar sute de angajați ai companiei citesc zilnic informațiile primite de la consumatori pentru a observa cum reacționează aceștia la produsele și serviciile Microsoft și astfel obțin feedback-ul de care au nevoie. În felul acesta, compania ascultă și învață în mod frecvent. Urmează-i exemplul!

Acum că ți-am atras atenția asupra importanței pe care un blog o are pentru compania ta, știi ce trebuie să faci pentru a comunica eficient cu clienții tăi?

  • Ascultă și asimilează cât mai multe informații – comportă-te ca un burete ce absoarbe tot ceea ce consumatorii îți zic;
  • Apreciază valoarea feedback-ului și asigură-te că îl primești constant – nu ignora părerea clienților tăi și răspunde într-un mod constructiv atât feedback-ului pozitiv, cât și celui negativ. Așa procedează și cei de la Apple, prin blog-ul Apple Insider, unde toți cei interesați de companie au posibilitatea de a-și spune părerea prin comentariile pe care le lasă la toate articolele publicate de companie;
  • Interpretează informațiile pe care le-ai primit – analizează ce se discută pe blog-ul tău și asigură-te că oferi o perspectivă unică și valoroasă;
  • Contribuie la conversațiile care se desfășoară pe blogul tău – împărtășește cititorilor tăi informații care să îi ajute, dar care să pună în evidență și activitatea companiei tale. Poți să te inspiri de aici. Compania IBM știe cum să își țină cititorii aproape, iar pe blog-ul IBM de commerce aceștia pot citi în mod frecvent informații împărtășite de specialiștii din cadrul companiei.

Implică-te în crearea blog-ului companiei tale pentru că reprezintă una dintre cele mai eficiente forme de advertising pentru clienții tăi. În plus, un blog este o modalitate excelentă de a forma clienți activi care să îți promoveze produsele sau serviciile, iar valoarea feedback-ului pe care îl vei obține este de neprețuit și cu siguranță te va ajuta să îți crești afacerea.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

28-29 octombrie, București: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Iulia Șomoiag

Bună, sunt Iulia! Mă pasionează cuvintele, scrisul și cărțile și lucrez în marketing. Vreau să îmbin pasiunea cu munca, iar dacă m-ai întreba ce îmi doresc cel mai mult pe plan profesional, ți-aș spune: vreau să cresc un brand!

  • Anonymous

    Un articol complet,foarte bine realizat,care transmite ca determinarea , pasiunea si perseverenta reprezinta succesul in orice domeniu.

  • Blogurile reprezinta o maniera de a transmite un mesaj general, asa cum si tu ai zis, catre un numar mare de persoane. Sunt sigura de faptul ca o comunicare intre doua persoane este mult mai benefica, dar de multe ori, mai ales cand vine vorba de companii, e important ca toti clientii sa beneficieze de aceleasi informatii, iar discutiile in privat sa fie abordate doar pentru nelamuriri. In mare parte, blogul usureaza foarte mult munca pe care trebuie s-o depuna ambii membrii.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!