Pentru că tot suntem în febra campaniei electorale, nu se putea să nu vorbim şi despre noțiunea de comunicare politica. Ne-a atras atenţia o campanie realizată de Trend Communication şi care vine cu o abordare diferită de ceea ce am văzut până acum în media românească.
Ştefana Giurgiu, Project Manager al campaniei ne vorbeşte mai multe despre ideea ce a stat în spatele demersului.
Cuprins articol
RC: De ce o campanie de comunicare politica?
Pentru că realitatea o cerea. Curentul „oricum nu se schimbă nimic dacă votăm/ du-te că acum ai alternative la vot” e foarte prezent în rândul electoratului tânăr şi atrage tot mai multi adepţi/ simpatizanţi. Oamenii aceştia care se retrag din dezbaterea publică sunt cei care, în principiu, tac şi fac, au business-uri şi joburi bune şi o educaţie serioasă.
Problema e că s-au săturat de minciuni electorale şi nu cred că votul lor mai poate schimba ceva. De asta am demarat o campanie de awareness, pentru că am vrut să arătăm că încă există câteva motive pentru care e indicat să mergem la vot.
RC: Care este conceptul campaniei şi cum s-a ajuns la alegerea acestuia?
Conceptul campaniei se bazează pe elementele negative ale politicii româneşti, elemente pe care noi le privim din alt unghi şi le-am formulat drept argumente pentru prezenţă la vot. Alegerea conceptului şi a abordării bazate pe psihologie inversă a venit relativ usor, am ştiut că vrem să trimitem publicul la vot şi că trebuie să o facem cu argumente diferite de „ e dreptul tău civic”.
RC: Cui i se adresează campania?
Campania vizează electoratul tânăr şi pasiv, consumator de informaţie şi de online.
RC: Ce rezultate se doresc atinse?
Suntem cât se poate de realişti, nu aşteptăm rezultate spectaculoase şi prezenţă la vot de 99%. Vrem ca afişele noastre să îi facă pe cei ce le văd să se întrebe dacă merită să stea acasă şi să fie conştienţi că există consecinţe pentru pasivitatea lor.
RC: Care a fost ”planul de bătaie”, mai exact?
Planul de bătaie a început cu informarea presei şi lansarea afişelor în online, pe pagina noastră de Facebook. Ulterior am identificat câţiva influenceri care să ni se alăture.
RC: Cum se vede comunicarea politică românească din perspectiva Ştefanei Giurgiu?
Împotmolită în clişee. Sunt foarte uşor de intuit şi foarte uzate mesajele electorale folosite în politică românească şi cred că încă prind la public pentru că nu ridică nimeni ștacheta.
RC: Un mesaj pentru cititorii RC:
Informaţi-vă bine şi mergeţi la vot! Pasivitatea costă.
RC: Mulțumim!
Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook: