Cum concepi o brosura in mod creativ?

Ce este o brosura? La această întrebare sunt sigur că mulţi dintre noi pot răspunde cu brio. Însă, ce facem mulţi dintre noi în momentul când primim o brosura sau un flyer în cutia poştală sau prin magazine? Unii dintre noi le putem primi, fiind interesaţi de mesajul lor, alţii şi cred că majoritatea facem aşa, le aruncăm din “n” motive: fie nu au un conţinut grafic atractiv, fie nu spun nimic prin înşiruirea de cuvinte.

Fiind de curând angrenat într-o campanie de promovare şi aflându-mă în faţa creării unei broşuri, m-am întrebat ce să fac pentru a nu mă afla în situaţia ca “actul meu creator” să fie aruncat în primele secunde.

Ca atare, m-am gândit ce mi-ar place mie să văd într-o brosura şi în acelaşi timp să aibă şi efectul scontat. Aşa că m-am pus pe schiţat brosura şi mi-am zis că de la ea m-ar interesa următoarele:

  • o reţetă care să mă ajute să realizez o lucrare: de exemplu, vopsirea unei camere, paşii care trebuie urmăţi pentru a vopsi camera;
  • printre rândurile reţetei, aş vrea să am expuse câteva fotografii cu produsele care să mă ajute în renovarea casei;
  • timpul alocat vopsirii camerei;
  • costurile finale.

brosura

Aşadar, înainte de a expune clientului ce am vrut să-i vând, i-am dat reţeta, paşii care să-l ajute să facă lucrarea de renovare. Alături de aceşti paşi, i-am uşurat căutările şi alegerile, dând  posibilitatea cititorului să vadă materialele noastre, expunând în câteva fotografii, printre rânduri, materialele de care are nevoie. Apoi i-am dat costurile şi timpul.

Cred că în acest fel,  brosura nu mai devine un material plictisitor, nu mai devine o hartie de aruncat, ci un material care poate ajuta.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Acest exemplu nu este o regulă în a face aşa cum am gandit, dar poate fi un alt model de creare care să aibă alte efecte în faţa cititorului.

E de preferat să fii creativ atunci când începi ceva şi să nu te legi de anumite standarde (care în anumite contexte sunt de folos). Altfel, e posibil să faci un material care te costă timp, efort şi bani, aflând mai târziu că nu are efectul aşteptat.  Be creative!

Pentru mai multe detalii despre conceperea unei broșuri, citește articolul: Ce Incluzi intr-o Brosura Publicitara

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Ioan Vasilescu

Ioan Vasilescu a absolvit facultatea de Comunicare si Relații Publice la Universitatea Alexandru Ioan Cuza și a lucrat în marketing la Romtelecom și Heineken. Face parte din comunitatea Romanian Copywriter și este coordonator departament marketing la companie de distribuție aparataj electric și producător
de cabluri și corpuri de luminat eco.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!