Content Shock: de ce sa nu folosim „senzationalul” in social media?

Goana după like-uri, share-uri și click-uri a format treptat un trend în rândul postărilor din social media. Contentul șocant, senzațional, nemaipomenit care „înșală” consumatorii devine tot mai frecvent utilizat, în detrimentul conținutului de calitate. Se spune că forma fără fond este efemeră, lucru care se poate aplica și pentru fanii unui brand în social media. Iată de ce nu ar trebui să utilizăm conținutul șocant în online:

Are pontențial de a înșela consumatorul

Postările însoțite de link-uri înșală așteptările consumatorilor din cauza introducerii care împrumută elemente “senzaționale” din presa tabloidă. Ceea ce este important de urmărit sunt reacțiile fanilor din secțiunea de comentarii, unde aceștia își pot arăta nemulțumirea vis-a-vis de conținutul creat. Cu această goană după senzațional nu simpatizează tot publicul din online, așa că cele 3000 de click-uri pe website de astăzi se pot transforma în unlike-uri în pagina de brand.

Iese din sfera de interes a consumatorilor 

Nu orice este viral în social media este bun de postat pe o pagina de brand. Persoanele care s-au alăturat unei comunități de brand doresc să afle subiecte aflate în strânsă legătură cu domeniul în care activează brandul respectiv. Postările care cer interacțiune sau cele de divertisment trebuie alese cu grijă. Nu orice clip amuzant de pe Youtube este bun de postat în comunitate. 

Nu este de calitate 

Deși a spune că “ceva nu este de calitate” este un lucru subiectiv și ține de propria percepție, putem spune despre contentul senzațional că nu reprezintă cu succes calitatea, ci mai degrabă cantitatea. “Hai să postăm ceva astăzi…orice” nu este tocmai o strategie bună. Brandurile de top lucrează intens la un conținut de calitate fie el de tip text sau vizual. 

Atrage audiență care nu se află în targetul tău

Dacă am parafraza zicala “spune-mi cu cine ești prieten, ca să-ți spun cine ești”, aceasta ar suna cam așa “spune-mi ce conținut publici, ca să-ți spun care este audiența ta“. Brandurile își setează cu atenție publicul căruia se adresează, iar acest lucru se regăsește și în conținutul din rețelele de socializare. Tone-Of-Voice-ul, dar și subiectele abordate pe pagină te vor ajuta să construiești o comunitate unită cu interese comune. 

Conținutul șocant nu contează când brandul tău este foarte nișat

Nu toate brandurile adună în jurul lor sute de mii de fani. Indiferent cât de șocant al fi conținutul, senzațional sau cum vreți să-i spuneți, oamenii nu se vor strânge în rândul comunității brandului respectiv, mai ales dacă este foarte nișat. Obiectivele pe care le setăm trebuie să fie realiste în conformitate cu domeniul de activitate al companiei pentru care facem comunicarea. 

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Mădălina Balaban

Lucrez în marketing și în online din 2011 și sunt posesoarea unei meserii care îmi place foarte mult. Scriu despre gânduri mari în cuvinte simple și asta mă reprezintă. Aflați mai multe despre mine pe blogul madalinabalaban.ro

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!