Sfaturi de copywriting in campaniile Google Adwords

Ce inseamna Google Adwords? Este o metoda de publicitate platita oferita de Google care te ajuta sa obtii trafic relevant si rapid, dar si brand awareness. Campaniile de AdWords consta in acele anuturi sponsorizate care apar in motorul de cautare (campanie Google Search). Se pot realiza si campanii cu anunturi text inserate in diverse site-uri si anunturi imagine (campanii cu bannere, Google Display). 

Ce rol are copywriting-ul in setarea anunturilor?

Copywriting-ul campaniilor cu anunturi imagine (bannere) este relativ simplu pentru ca vizualul si call to action-ul ajuta foarte mult. 

Adevarata provocare pentru un creativ este atunci cand trebuie sa scrie anunturile text pentru campania Google Adwords.

E oarecum frustrant sa gasesti o combinatie de cuvinte cheie care suna foarte bine si totusi nu incape in cele 25 de caractere pentru titlu si 70 de caractere pentru descriere. URL-ul afisat trebuie sa aiba 35 de caractere si in acelasi timp trebuie sa fie convingator. Totusi, aceasta limitare are farmecul ei.

Sfaturi practice in crearea mesajului

  • Analizeaza anunturile plasate de concurentii tai si incearca sa abordezi ceva diferit;
  • Fa o lista cu avantajele tale competitive;

Exemple: preturi incepand cu 28 lei, transport gratuit, discount 20%, reduceri de toamna, etc.

  • Stabileste cateva elemente call to action pe care le poti aborda;

Exemple: Comanda acum!, Vezi oferte!, Profita de reduceri!, Intra pe site!, etc.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Atentie: in anunturile de Google AdWords nu este permis sa folosesti cuvintele „click aici”. 

  • Incepe mesajul fie cu o intrebare (retorica), fie cu un avantaj competitiv, fie cu un cuvant cheie. Elementul call to action intotdeauna este la finalul mesajului.

Exemple:  Cauti…?, Iti doresti…?, Cel mai…, Reduceri  pana la 50% la…, etc.

Lucruri de care trebuie sa tii cont

Asigura-te ca site-ul tau este bine pus la punct si ca utilizatorul nu va avea „piedici” in procesul de comanda. Ofera pagini de destinatie de calitate si revelante pentru fiecare anunt in parte.

Intotdeauna seteaza cel putin doua anunturi pentru fiecare grup de cuvinte cheie, ca sa ai termen de comparatie atunci cand analizezi CTR-ul (rata de click) si rata de conversie.

Incearca sa repeti cuvinte cheie in titlu si in descriere, dar si in URL-ul afisat. Poate acum te intrebi: unde mai e loc de creativitate? In modul tau de abordare, in evidentierea avantajului competitiv si in call to action.

O sa iti dau un exemplu – sa presupunem ca avem cele patru cuvinte cheie cele mai importante in jurul carora vom construi anunturile: caiete parfumate, caiete dictando, caiete matematica, rechizite online. Setez urmatoarele anunturi:

caiete parfumate online

rechizite online

Cuvintele cheie se repeta, exista call to action (comanda) si evidentiem si avantajul competitiv (pret mic, cele mai dragute caiete), plus respectam si limita de caractere.

Succesul unei campanii Google Adwords tine foarte mult de setarile care se fac, de targetare, de gestionarea bugetului, dar trebuie sa iei in calcul si ce face competita si sa fii diferit!

Insa, nu uita cel mai important lucru: conversia se face pe site! Indiferent cat de atractive sunt anunturile tale de AdWords, acestea sunt doar un mijloc prin care iti cresti traficul pe site. Daca rata ta de click este ridicata, dar rata de conversie este scazuta, atunci este un semnal de alarma fie asupra produsului de pe pagina respectiva, fie asupra aspectului si continutului site-ului tau.

Sper cat ti-ai facut o idee despre cum sa aplici pasiunea ta pentru copywriting si in crearea anunturilor Google Adwords!

sursa foto: dreamstime.com

Delia Foamete

Delia este Consultant Marketing Online la agentia Limonade,
absoventa a programului de masterat Marketing Online (ASE) si Partener Certificat Google Adwords.

  • mihai

    No offence, dar nu are nici o logica ceea ce ai scris in articol! Parca ar fi un copy/paste trandus din engleza in romana folosind google translate.
    Nu are ‘cap si nici coada’, nu are logica, nu are un continut structurat si fundamentat concret, nimic!

    Ce recomandari sunt astea?
    1. Asigura-te ca site-ul tau este bine pus la punct;
    2. Intotdeauna seteaza cel putin doua anunturi;
    3. Incearca sa repeti cuvinte cheie in titlu si in descriere;
    4. O sa iti dau un exemplu…..

    … si un copil de liceu care face informatica poate face o recomandare mult mai buna!

    Un articol scris fara a avea cunostiintele despre acest domeniu si nici in marketing! scris degeaba si fara rost!

  • Iti multumesc pentru feedback.
    Articolul acesta este despre procesul de creativitate in crearea anunturilor, despre copywriting. Intradevar, poate ca ar fi util sa scriu si un articol despre intregul proces de setare si administrare a unei campanii.
    Am mentionat acele lucruri de care trebuie sa tii cont si cu explicatii de rigoare. Dupa cum am spus, focusul a fost partea de copywriting, nu cea tehnica. Dar voi lua in calcul feedback-ul tau pentru un nou articol.

  • Claudiu

    Bune detaliile tehnice din primul paragraf.
    Pentru un începător e mină de aur site-ul ăsta, dar parcă ar prinde bine să băgați și ceva implementare. Știu că e copy și e despre creativi, dar totuși, sunteți majoritatea angajați prin agenții. Puteți răpi măcar un articol pe săptămână în care să explicați un pic procesul de planning strategic și administrativ al unei campanii sau, în acest caz, setări & configurare etc…
    Ar prinde mai bine!

    • Salut, Claudiu! Mulțumim pentru comentariu și feedback! Am mai avut în trecut articole pe tema aceasta, însă putem da un refresh pe acestea și să reluăm în detaliu anumite noțiuni. Te mai așteptăm pe la noi 🙂

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!