Sfaturi de copywriting in campaniile Google Adwords

Ce inseamna Google Adwords? Este o metoda de publicitate platita oferita de Google care te ajuta sa obtii trafic relevant si rapid, dar si brand awareness. Campaniile de AdWords consta in acele anuturi sponsorizate care apar in motorul de cautare (campanie Google Search). Se pot realiza si campanii cu anunturi text inserate in diverse site-uri si anunturi imagine (campanii cu bannere, Google Display). 

Ce rol are copywriting-ul in setarea anunturilor?

Copywriting-ul campaniilor cu anunturi imagine (bannere) este relativ simplu pentru ca vizualul si call to action-ul ajuta foarte mult. 

Adevarata provocare pentru un creativ este atunci cand trebuie sa scrie anunturile text pentru campania Google Adwords.

E oarecum frustrant sa gasesti o combinatie de cuvinte cheie care suna foarte bine si totusi nu incape in cele 25 de caractere pentru titlu si 70 de caractere pentru descriere. URL-ul afisat trebuie sa aiba 35 de caractere si in acelasi timp trebuie sa fie convingator. Totusi, aceasta limitare are farmecul ei.

Sfaturi practice in crearea mesajului

  • Analizeaza anunturile plasate de concurentii tai si incearca sa abordezi ceva diferit;
  • Fa o lista cu avantajele tale competitive;

Exemple: preturi incepand cu 28 lei, transport gratuit, discount 20%, reduceri de toamna, etc.

  • Stabileste cateva elemente call to action pe care le poti aborda;

Exemple: Comanda acum!, Vezi oferte!, Profita de reduceri!, Intra pe site!, etc.

Atentie: in anunturile de Google AdWords nu este permis sa folosesti cuvintele „click aici”. 

  • Incepe mesajul fie cu o intrebare (retorica), fie cu un avantaj competitiv, fie cu un cuvant cheie. Elementul call to action intotdeauna este la finalul mesajului.

Exemple:  Cauti…?, Iti doresti…?, Cel mai…, Reduceri  pana la 50% la…, etc.

Lucruri de care trebuie sa tii cont

Asigura-te ca site-ul tau este bine pus la punct si ca utilizatorul nu va avea „piedici” in procesul de comanda. Ofera pagini de destinatie de calitate si revelante pentru fiecare anunt in parte.

Intotdeauna seteaza cel putin doua anunturi pentru fiecare grup de cuvinte cheie, ca sa ai termen de comparatie atunci cand analizezi CTR-ul (rata de click) si rata de conversie.

Incearca sa repeti cuvinte cheie in titlu si in descriere, dar si in URL-ul afisat. Poate acum te intrebi: unde mai e loc de creativitate? In modul tau de abordare, in evidentierea avantajului competitiv si in call to action.

O sa iti dau un exemplu – sa presupunem ca avem cele patru cuvinte cheie cele mai importante in jurul carora vom construi anunturile: caiete parfumate, caiete dictando, caiete matematica, rechizite online. Setez urmatoarele anunturi:

caiete parfumate online

rechizite online

Cuvintele cheie se repeta, exista call to action (comanda) si evidentiem si avantajul competitiv (pret mic, cele mai dragute caiete), plus respectam si limita de caractere.

Succesul unei campanii Google Adwords tine foarte mult de setarile care se fac, de targetare, de gestionarea bugetului, dar trebuie sa iei in calcul si ce face competita si sa fii diferit!

Insa, nu uita cel mai important lucru: conversia se face pe site! Indiferent cat de atractive sunt anunturile tale de AdWords, acestea sunt doar un mijloc prin care iti cresti traficul pe site. Daca rata ta de click este ridicata, dar rata de conversie este scazuta, atunci este un semnal de alarma fie asupra produsului de pe pagina respectiva, fie asupra aspectului si continutului site-ului tau.

Sper cat ti-ai facut o idee despre cum sa aplici pasiunea ta pentru copywriting si in crearea anunturilor Google Adwords!

sursa foto: dreamstime.com

Delia Foamete

Delia este Consultant Marketing Online la agentia Limonade, absoventa a programului de masterat Marketing Online (ASE) si Partener Certificat Google Adwords.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock