Copiii reprezintă o piaţă extrem de profitabilă pentru comercianţi. Inclusiv băncile din România au lansat în ultimii ani pachete şi produse destinate copiilor – dar al căror mesaj targetează în primul rând părinţii.
Care ar fi explicaţia?
Pe măsură ce copilul creşte, cresc şi nevoile şi dorinţele acestuia, iar cu ele cresc şi grijile părinţilor. În consecinţă, plaja de produse adresate copiilor se diversifică, iar copilul devine astfel publicul target nu doar pentru cei care fac afaceri cu jucării, ci şi pentru producătorii de îmbrăcăminte, cosmetice, alimente şi, de ce nu, firmele care oferă produse financiar – bancare (depozite, carduri, asigurări).
Cum aduci la un loc într-o campanie de promovare cuvinte şi noţiuni atât de diferite precum jocul şi planul de asigurări? ING se pare că a găsit răspunsul cu ale sale planuri financiare pentru copii:
https://www.youtube.com/watch?v=EVSgASDX084
Pe aceeași temă, poți urmări și reclama: Un sac fără fund cu jucării.
Cuprins articol
Cum promovezi un magazin de jucării?
Te-ai gândit să îţi deschizi un magazin online de jucării sau doreşti să îţi promovezi magazinul şi în mediul online? Nu ştii ce strategie să abordezi? În cele ce urmează vom vedea care sunt cele mai importante aspecte de luat în calcul atunci când pregăteşti o strategie de promovare.
Cui te adresezi?
De cele mai multe ori, jucăriile sunt cumpărate pentru a fi dăruite copiilor. Totuși, principalul target al magazinelor de jucării îl constituie de obicei părinţii sau bunicii. Prin urmare, mesajul tău de promovare va trebui să exploateze latura afectiv-sentimentală.
Asemănători, dar totuşi diferiţi – o abordare personalizată:
Indiferent dacă sunt femei sau bărbaţi, cei care cumpără jucării au în mod sigur un lucru în comun: sunt fie părinți, bunici, unchi sau mătuşi, frați sau surori mai mari. Pentru o abordare cât mai eficientă se impune o clasificare a publicului țintă însă, luându-se în considerare si alte criterii cum ar fi vârsta, sexul, locaţia, nivelul de educaţie, bugetul etc.
Cum faci ca mesajul să fie receptat de publicul țintă
Canalele de comunicare pe care le poţi utiliza sunt variate.
Poţi apela la o promovare doar pe posturile TV pentru copii (Disney, Minimax), pe cele de audienţă generală, sau poţi utiliza ambele alternative. De asemenea, poţi opta pentru promovare în revistele pentru femei sau mămici sau poţi achiziţiona spaţii publicitare în revistele medicale. Bineînţeles, nu uita de spoturile radio, reclamele online sau publicitatea outdoor.
În funcţie de buget, posibilităţile sunt variate.
Promovează siguranţa şi calitatea produsului
Din ce în ce mai mulţi părinţi acordă o atenţie sporită siguranţei pe care o oferă jucăriile iar noile reguli în ceea ce priveşte comercializarea lor sunt tot mai stricte. Dacă siguranţa reprezintă unul din principalele criterii în alegerea jucăriilor, de ce să nu îţi construieşti campania de promovare pornind de la acest lucru?
Poţi să îţi promovezi şi să îţi consolidezi imaginea de companie responsabilă, care dă dovadă de profesionalism, experienţă şi care respectă normele de siguranţă şi calitate. ToysRUs a făcut asta deja.
Este vânzarea de jucării o afacere sezonieră?
Când ar fi o ocazie bună să dăruieşti? Deşi ocazii se găsesc tot timpul anului, perioadele când se înregistrează o creştere a vânzărilor de jucării sunt Sărbătorile de iarnă, Paştele și, bineînţeles, promoţiile de Black Friday, care nu pot lipsi din mediul online nici măcar în cazul magazinelor de jucării.
Vara şi în general în lunile călduroase, jucăriile de exterior sunt şi ele extrem de căutate. Aşa că ţine cont în campaniile tale de aceste trenduri şi valorifică-le.
Oferă produsul potrivit la prețul potrivit: promovează ofertele
Părinţii aleg de obicei jocurile în funcţie de sexul şi vârsta copilului, preocupările şi preferinţele acestuia, dar şi în funcţie de buget. De aceea, pe piaţa jucăriilor comercializate în mediul online şi nu numai, un rol important îl au promovarea şi comunicarea promoţiilor, noutăţilor sau ofertelor. Asigură-te că ofertele beneficiază de o vizibilitate bună in cadrul site-ului şi, eventual, creează o pagină dedicată special lor.
Ce face ca produsele de colecţie, cărţi sau jucării să aibă success?
Privind puţin dincolo de tehnicile de marketing şi de vânzări utilizate, se pare că până la urmă avem de-a face în promovarea magazinelor de jucării nu atât cu o viziune a firmelor, ci și cu o studiere atentă a comportamentului şi psihologiei copilului. Spre exemplu, multitudinea de colecţii de cărţi, maşinute, abţibilduri, păpuşi Barbie, cărţi Harry Potter, care prin atât de bine la micul public, s-ar datora, spun unii, înclinaţiei copilului către colecţii.
Vezi reclamele LEGO, de exemplu.
Rămâi conectat la noutăţi!
Modă în materie de haine, modă în muzică, modă în materie de cărţi… De ce nu ar exista şi modă în lumea jucăriilor? Personajele din filmele de animaţie sau din desene animate lansează de cele mai multe ori o adevărată isterie în rândul copiilor care ar face orice să aibă o jucărie cu eroul preferat. De reţinut este că televiziunea şi reclamele joacă un rol extrem de important în dezvoltarea şi promovarea acestei mode. Prin urmare, rămâi conectat la ultimele noutăţi în materie de filme pentru copii şi asigură-te că ai inclus în portofoliu şi câţiva eroi moderni.
Cum promovezi online un magazin de jucării?
Oricare ar fi alternativa aleasă (social media, blogging, website-uri, video), este importantă realizarea unui profil demografic al audienţei targetate.
Primul pas: stabilirea profilul cumpărătorului online de jucării
Dacă ar fi să stabilim un profil al cumpărătorului, cei care achiziţionează jucării prin comenzi online sunt de obicei persoane active, care nu au timp şi prin urmare preferă livrarea la domiciliu a jucăriilor. Sunt ceea ce numim persoane practice, care merg pe ideea: văzut, plăcut, luat.
Afiliază-te şi rămâi deschis la nou!
Promovarea prin metoda de afiliere nu poate să îţi aducă decât beneficii. Dar ce-ar fi dacă ai încerca ceva diferit, cum ar fi, o colaborare cu cineva al cărui site nu se adresează persoanelor care constituie în mod normal publicul target al afacerii tale? O abordare inedită de acest tip poate să deţină cheia către creşterea şi diversificare publicului tău.
Spre exemplu, dacă pe site-ul său colaboratorul se adresează în mod normal unui public pasionat de maşini sau de electronică, cu siguranţă că în rândul cititorilor săi se vor găsi şi persoane care să rezoneze la articole ce vorbesc despre maşinuţe cu telecomandă sau despre trenuleţe electrice. Până la urmă, indiferent de vârstă, sufletul ne rămâne mereu de copil.
Utilizează Google AdWords pentru a creşte rata de conversie
Dacă te decizi la promovarea produselor pentru copii prin intermediul Google AdWords, sfatul meu este să realizezi o targetare cât mai exactă şi o segmentare în detaliu a grupurilor de anunţuri.
Motivul?
Să aruncăm o privire asupra cuvintelor cele mai utilizate atunci când vine vorba de reclame la jucării: în vreme ce băieţii sunt atraşi de cuvinte precum putere, super-eroi, luptă, misiune, acţiune, forţe speciale, reclamele care promovează jucării pentru fete se vor orienta către cuvinte precum iubire, distracţie, magie, modă, prietenie, haine, petrecere.
Nu uita să te foloseşti de atuul oferit de cuvintele negative pentru a te asigura că mesajul tău ajunge exact la publicul targetat.
Promovarea offline a unui magazin de jucării
Cum şi unde te poţi adresa direct atât copilului, pentru a-i stârni şi menţine interesul, cât şi părinţilor, pentru a-i determina să îţi achiziţioneze produsul?
Fii creativ:
Angajează un make-up artist pentru copii care să petreacă o zi din weekend în parc, desenând modele pe feţele copiilor. Sau poţi angaja animatori pentru petreceri de copii îmbrăcaţi în personaje celebre.
La final, dăruieşte-le copiilor stegulețe de hârtie cu un personaj ales de ei care să conţină logo-ul firmei tale şi un mesaj de impact adresat de această dată părinţilor: „Noi ştim că zâmbetul copilului tău este de nepreţuit pentru tine. De aceea, vizitează- ne la la adresa X şi fă-l să zâmbească”.
Efecte pe termen lung, dar durabile
Această abordare va aduce cel mai probabil efecte pe termen lung, dar cu siguranţă va funcţiona. Principalul scop al acestui tip de campanie este nu creşterea imediată a vânzărilor, ci creşterea notorietăţii şi consolidarea imaginii de brand.
Deşi vorbim despre o piaţă de nişă, bătălia ce se duce pe piaţa de produse destinate copiilor şi în domeniul marketingului specific acestei categorii este acerbă.
Tu ce alte campanii publicitare reuşite ai mai întâlnit? Ce alte strategii de promovare ai aborda pentru un magazin de jucării? Liber la brainstorming! 🙂