Concurs: Cum se scrie in publicitate?

Acum ceva vreme, discutam pe blog despre mentorii publicității, într-o serie de 3 articole despre succesul și creațiile cele mai cunoscute ale acestora.

Acum avem o surpriză pentru tine! Romanian Copywriter împreună cu Editura Humanitas pun la bătaie 3 exemplare ale cărții Cum se scrie în publicitate!

Cea mai nouă carte apărută la editura Humanitas cuprinde 5 interviuri de la începutul anilor ’60, cu Bill Bernbach, David Ogilvy, Rosser Reeves, Leo Burnett și George Gribbin, luate de Denis Higgins, senior editor al revistei Advertising Age.

Despre această carte și anii ’60 în publicitate

În acele vremuri, televiziunea era mediul cel nou, care îi obliga pe copywriteri să gândească vizual. Bernbach, Burnett şi Gribbin încetaseră să mai scrie reclame, prin urmare editau textele altora şi coordonau activitatea departamentelor de creaţie.

Cum-se-scrie-in-publicitateDupă o lungă pauză, Ogilvy avusese o tentativă de a scrie o campanie şi pentru prima dată fusese nevoit să accepte refuzul din partea unui client. Singurul care rămăsese copywriter era Rosser Reeves, ale cărui succese au inspirat crearea personajului Don Draper din serialul Mad Men.

Interviurile scot la iveală 5 oameni temperamental diferiţi, cu păreri uneori contradictorii despre funcţia publicităţii. Toți au făcut istorie și au început ca și copywriteri, ajungând directori de creație, manageri și în final acționari la companii multinaționale.

Au golit standuri şi au clădit branduri. Marii copywriteri ai secolului XX, adulaţi cândva ca nişte vedete de cinema, sunt preţuiţi azi ca nişte profeţi.

 Numele lor au devenit la rându-le branduri. Fiecare defineşte în prezent câte o cale majoră, câte o magistrală pe ruta comunicării comerciale: Ogilvy – fenomenologia produsului; Reeves – focusul pe eficienţă; Burnett – efectul dramatic; Gribbin – forţa de a capta atenţia; Bernbach – persuasiunea abilă, surprinzătoare.

Feluritele lor cărţi de confesiuni, poveţe, reguli au fost întotdeauna succese editoriale; s-au vândut la fel de bine ca orice marfă publicizată de ei. Însă o carte care să îi cuprindă pe toţi, fiecare cu modelele şi metodele sale; care să-i iscodească şi să-i descoasă pe aceşti oameni extrem de abili, prin intermediul unor întrebări (cel puţin) la fel de abile; o carte scrisă de un maestru al stimulării de mărturisiri exhaustive – o astfel de carte extraordinară a reuşit doar Denis Higgins.” (Florin Dumitrescu, cotraducător și prefațator al cărții) 

Cum intri în posesia cărții?

Pasul 1: Trebuie să fii fan al paginii de Facebook Romanian Copywriter:

Pasul 2: Postează un comentariu la acest articol, în secțiunea de mai jos, cu răspunsul la întrebarea: „Care este reclama ta preferată?”

Alte informații despre acest concurs:

  • Pentru fiecare din cele 3 exemplare puse la bătaie vom face câte o extragere diferită, folosind random.org;
  • Nu poți câștiga decât o singură carte;
  • Comentariile care nu răspund la întrebarea menționată mai sus nu vor fi validate;
  • Concursul durează în total 14 zile; se va încheia la data de 5 iulie;
  • În decursul zilei de 5 iulie vom anunța cei 3 câștigători în cadrul acestui articol și pe pagina noastră de Facebook;
  • Concursul se desfășoară doar pe teritoriul României.

Câștigătorii concursului sunt:

castigator 1 castigator 2 castigator 3

Cum intrați în posesia premiului:

  • Trimiteți un e-mail cu subiectul CÂȘTIGĂTOR CUM SE SCRIE ÎN PUBLICITATE care să conțină numele vostru complet, datele de contact (telefon, e-mail) și adresa la care doriți livrarea cărții, la adresa anda.visan@humanitas.ro și cu adresa contact@romaniancopywriter.ro adăugată în CC.
Felicitări tuturor pentru înscriere și mulțumim pentru cele 111 reclame frumoase pe care ni le-ați împărtășit. Acestea vor apărea, pe rând, pe pagina noastră de Facebook. Vă așteptăm să ne urmăriți în continuare!

Cătălin Ionașcu

Cătălin este pasionat de scris, citit și călătorit. Este fondatorul agenției Romanian Copywriter şi, în mod frecvent, susține cursuri de Copy & Content Writing. Află mai multe despre Cătălin și de pe blogul său personal: catalinionascu.ro.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock