Potrivit unui studiu realizat de Intricatebs.com, 92% dintre angajatori utilizează rețelele de social media pentru a căuta informații despre posibili noi angajați. În plus, la nivel mondial, în anul 2013, 7 din 10 angajați și-au găsit un loc de muncă prin realizare de contacte în rețelele de socializare.
Dacă în anul 2010, procesul de recrutare prin social media era încă timid și la început de drum, astăzi mediul online conduce detașat topul metodelor surselor prin intermediul cărora tinerii își găsesc un job. Deci, despre ce rețele vobim?
În principal, rețelele sociale prin intermediul cărora s-au realizat cele mai multe angajări sunt LinkedIn și Facebook. În ultimii doi ani, Facebook a înregistrat o creștere de 55% în acest sector, iar LinkedIn a contribuit la procesul de angajare în procent de 78%.
Ce urmăresc angajatorii în contul tău de social media?
Postările din social media sunt considerate a fi extrem de importante pentru angajatori. 78% dintre aceștia urmăresc fotografiile pe care le postezi de la petreceri, urmăresc eventualele greșeli gramaticale, dar și priectele în care te implici.
LinkedIn este o rețea socială profesională, iar postările candidaților sunt în general serioase și au legătură cu obiectul lor de activitate. De aceea angajatorii nu se rezumă la referințele din LinkedIn și caută informații și în Facebook., pentru a afla mai multe despre potențialul angajat.
Angajatorii urmăresc cu precădere persoane care au mai lucrat cel puțin într-un loc. Astfel, 1 din 7 angajatori sunt atenți la acest aspect. Așa că dacă ești în căutarea unui loc de muncă, nu ezita să îți setezi în rețelele sociale și job-urile anterioare.
Tu ce părere ai despre trendul angajărilor prin intermediul rețelelor de socializare?