De ce Facebook nu a creat butonul de dislike

Citeam zilele trecute un interviu cu creatorul butonului de “Like”, Bret Taylor,  pentru techradar.com  în care explică de ce butonul de “Dislike” a apărut de multe ori în discuție dar a fost mereu evitat deoarece poate avea multe consecințe, deloc fericite pentru utilizatori.

Zen sau nu, dată fiind natura noastră umană, deseori subiectivă, mulți dintre noi, utilizatorii de Facebook, tindem să abuzăm de o astfel de funcție. Psihologic a fost demonstrat că tindem să fim foarte critici mai ales la adresa prietenilor noștri. Iar cum numărul haterilor va fi mereu mai mare, rețeaua socială ne ține într-un mediu mai “politically correct” unde dacă te derajează ceva, ai libertatea de a scrie un comment. Este precum într-o democrație, dar cu limitele bunului simț gata impuse.

bret

Bret Taylor miza pe feedback și comunicare pe când lucra pentru mamutul albastru, de aceea Facebook se simte dator să marginalizeze conotațiile negative ale unui dislike și lasă loc dezbaterilor scrise de orice natură. Avem o libertate de exprimare nemărginită pe care și brandurile tind să o coreleze cu dorințele consumatorilor, fără să uite de tact și diplomație când vine vorba de feedback negativ sau comentarii acide.

Merită de asemenea menționat faptul că un buton de “dislike” nu ar fi la fel de util ca și cel de “like” pentru publicitatea targetată marca Facebook, spre dezamăgirea celor mai cinici dintre noi.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Valentin Vizuroiu

De peste 2 ani sunt copywriter la agenția ADwiser din Timișoara. Îmi place să cioplesc în cuvinte, iubesc vorbele, impactul lor și ideile cu atitudine.
Am lucrat pe diverse proiecte din publicitatea online autohtonă
și îmi plac provocările vremurilor în care trăim.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!