Detaliul crucial pe care trebuie sa il stii despre blogul tau

Pentru fiecare companie care are un blog de succes exista in oglinda multe altele care au dat gres. Motivele sunt multiple, de la lipsa de claritate sau constanta pana la neincrederea in fortele proprii.

Indiferent ce a cauzat esecul, este un lucru pe care trebuie sa il constientizezi: pierzi sansa de a-ti creste numarul de clienti. Sau, mai simplu spus, pierzi bani.

Sunt o multime de lucruri ce pot fi invatate de la cei care au renuntat, insa mai important cred ca este ce poti face sa nu ajungi ca ei. Iar in acest sens exista un „mic detaliu” care face diferenta…

Care este planul tau?

Gandeste-te pentru o secunda. Ce scop are blogul? Daca ai un plan, ce faci pentru a-l indeplini? Ce tip de continut ai planificat? Iti cunosti bine audienta?

Ei bine, exista numeroase confuzii referitoare la afirmatia: „Ce rost are sa am un blog” pentru simplul fapt ca nu exista claritate inca de la inceput. De cele mai multe ori, procesul se face haotic (daca se face), fara un scop exact.

Tocmai acest lucru imi propun sa iti arat din acest articol: care este schema prin care orice blog de companie poate deveni unul de succes.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

9-10 iunie, Cluj-Napoca: Curs de Inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

16-17 iunie, București: Curs de Inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Primul lucru la care trebuie te gandesti inainte de a scrie chiar si un singur rand este…

Planul general

Daca vrei sa strangi cat mai multe like-uri sau share-uri, atunci acest articol nu este pentru tine. Daca insa vrei sa atragi clienti noi, te invit sa citesti mai departe.

Ca antreprenor, in primul rand, trebuie sa stii exact de ce vrei sa te folosesti de blogging. Pe langa faptul ca iti aduce clienti, ai nevoie sa cauti in tine (nu este o gluma), sa vezi daca ai dorinta reala de a ajuta. Daca acest sentiment este fals si nu te gandesti decat la profit, fii sigur ca si cei din jur vor observa.

Cum? Toate articolele pe care le vei scrie vor transmite un singur mesaj:

Cumpara de la mine, acum! Eu sunt cel mai bun!

Nu cred ca aceasta este imaginea pe care vrei sa o transmiti.

In al doilea rand, daca tot faci efortul de a scrie, concentreaza-te pe calitate. Contrar sfaturilor pe care „expertii” le dau, nu este nevoie sa scrii zilnic. Un singur articol pe saptamana este de ajuns. Personal chiar mi se pare imposibil sa produci continut de calitate zi de zi.

In al treilea rand, cunoaste-ti cat poti de bine audienta. S-au scris sute de articole pe acest subiect si nu este cazul sa aprofundam. Retine doar ca este o etapa pe care esti obligat sa o parcurgi.

Stiu ce gandesti acum. Nu prea suna a „master plan”…

Tehnic vorbind, ai dreptate. Insa, din punct de vedere al claritatii, ai tot ceea ce ai nevoie: de ce vrei sa faci blogging, pe cine vrei sa ajuti si cat ar trebui sa scrii.

Acum intram intr-o chestiune foarte importanta, asa ca te invit sa iti mentii atentia spre ceea ce iti voi spune mai departe.

Chiar daca iti este clar tot ce am vorbit pana acum, 99% dintre bloguri tot vor esua. Deci, care este rostul pana la urma?

Necunoscand aspectele de mai sus, nu poti folosi ingredientul care iti va garanta succesul si anume…

Canalul de vanzari

Schema clasica folosita de majoritatea companiilor este sa posteze articole, sa le promoveze si… sa astepte sa le creasca numarul de clienti.

Ce se intampla, de fapt? Se genereaza trafic organic sau prin PPC, oamenii citesc, dau cateva share-uri sau like-uri si in cel mult 2 zile articolul este uitat. De aceea, foarte multe bloguri de business dau gres.

Cum poti evita sa nu ti se intample si tie? Solutia este: sa inserezi articolele intr-un canal de vanzari (sales funnel).

Rolul unui sales funnel este de a filtra traficul primit de un articol si de a converti vizitatorii ramasi in clienti.

Nu te ingrijora. Chiar daca acum totul pare confuz, mai jos vei gasi un exemplu ce poate fi urmat si care te va lamuri pe deplin.

Inainte insa, acorda-mi putina atentie.

Succesul unui canal de vanzari depinde de calitatea continutului si a traficului in egala masura. De aceea ai nevoie de claritate in tot ceea ce faci.

Sales funnel-ul clasic

Majoritatea companiilor mici si mijlocii romanesti au ca obiectiv principal de activitate serviciile. Ca exemplul de mai jos sa fie cat mai clar, vom folosi o firma care se ocupa de curatenia rezidentiala.

detaliul crucial despre blogul tau

Traseul vizitatorilor dupa cum se vede este destul de clar:

  • citesc articolul,
  • dau click pe oferta,
  • se inscriu in baza de date,
  • primesc un ebook gratuit prin intermediul unui Thank You Page.

Aceasta este explicatia tehnica. In ceea ce priveste partea de vanzari este mai mult de spus.

Ce scop are funnel-ul de mai sus? Sa atraga lead-uri sau, mai pe romaneste, sa intri in casa omului.

Oferta poate consta intr-un discount de 50% pentru prima vizita, un ebook gratuit sau orice poate fi atractiv astfel incat cei care ajung pe pagina sa ofere datele de contact. Odata ce oferta este agreata si firma a intrat in contact cu persoanele respective, se poate trece la pasul urmator si sa se faca upsell. Acest lucru inseamna sa i se ofere potentialului client un nou cadou, la o noua achizitie.

De exemplu: abonament pe 12 luni cu 2 luni gratuite daca se plateste in avans.

Partea cea mai importanta a intregului proces este ca va rula pe pilot automat. Singura interventie va fi la crearea funnel-ului. Inserarea ofertei in articol se va face automat printr-o sectiune speciala, menita sa iasa in evidenta. Datele de contact vin cel mai probabil intr-un email sau CRM iar ebook-ul gratuit (sau cuponul de reducere) se va atasa la Thank You Page si in email-ul de multumire, tot la crearea funnel-ului.

Suna delicios si pe buna dreptate! Dar…

Este potrivit si pentru afacerea ta?

Categoric da. Cine ar refuza o solutie automata de a atrage clienti noi?

Orice business din online ar trebui sa creeze macar un singur funnel asa cum este cel din exemplul de mai sus. Motivul pentru care te folosesti de blog ca parte a canalului de vanzare este acela de a aduce, in acelasi timp cu o oferta, mai multa credibilitate brand-ului tau. Pe termen lung!

Atentie insa la falsitate. Tot ceea ce oferi trebuie sa fie real, altfel vei da gres. Retine ca este imaginea afacerii tale la mijloc.

Asa ca… scrie continut de calitate, ataseaza-i o succesiune de cel putin doua oferte de nerefuzat si vei vedea rezultate in cel mai scurt timp.

Ca tema de gandire, vreau sa te intrebi acum:

Inca mai vrei sa renunti la blogging?

sursa foto: pexels.com

Iulian Grigorescu

Iulian Grigorescu este fondatorul agentiei de web design KlientUp. Pasiunea lui este de a ajuta orice posesor de afacere online sa isi mareasca profitul cu ajutorul unui website sau funnel de vanzari adaptat la cerintele actuale.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!