Email marketing in perioada de dominatie a site-urilor de socializare

In ultimii ani site-urile de socializare au devenit un mijloc important in activitatea de marketing. Majoritatea companiilor care doresc sa se promoveze in mediul online isi aloca resurse pentru o prezenta cat mai activa pe aceste platforme. Motivul? Foarte multi oameni isi petrec timpul pe unul sau mai multe site-uri de socializare, mai exact unul din patru la nivel mondial, conform emarketer.com. Cand atat de multe afaceri interactioneaza cu clientii prin site-uri precum Google Plus, Twitter, Facebook, o unealta de marketing precum email-ul poate parea invechita.

Daca te gandesti sa nu folosesti deloc sau sa aloci un buget foarte mic pentru email marketing si trimitere de newslettere, in comparatie cu marketing-ul pe retele sociale ar trebui sa regandesti tactica. Chiar daca multe persoane vad ca email marketing-ul se indreapta spre extinctie, lucrurile stau cu totul altfel, nu va avea soarta dinozaurilor. Email-ul este ceva care functioneaza, nu trebuie evitat, este o metoda de promovare care se adapteaza chiar si perioadei de dominatie a site-urilor de socializare.

Sa nu se inteleaga gresit, fiecare metoda de promovare este importanta, la fel si social media, dar email marketing-ul nu trebuie indepartat. In continuare sunt 10 motive care sustin eficienta email-ului in comparatie cu site-urile de socializare:

1. Persoanele isi dau acordul sa primeasca informari

Fiecare utilizator care se aboneaza la un newsletter, face acest lucru din proprie initiativa si pentru ca doreste sa primeasca pe email oferte speciale, noutati, cupoane de reduceri etc.

2. Este targetat

Companiile nu mai trimit newslettere care nu au nici o legatura cu lista de email-uri. Acestea sunt personalizate in functie de grupul la care se trimite, iar abonatii primesc mesaje relevante in functie de preferinte.

3. Rata de achizitie mai mare

Rata de achizitie prin site-urile de socializare este mult mai mica in comparatie cu cea prin email, iar acest studiu vine in sustinerea acestui detaliu.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Se bazeaza pe calitate, nu pe cantitate  

Chiar daca un site de socializare poate sa trimita pe site mai multi vizitatori acest lucru este egal cu zero daca nu realizeaza conversii sau vanzari. Un numar mai mic de vizitatori trimisi prin email si precis directionati sunt mult mai valorosi.

5. Mediu personal

Email-ul este privat nu public. Transmiterea de mesaje importante nu se realizeaza pe retele de socializare, ci prin email. Sigur ai purtat o conversatie pe o retea de socializare si in momentul in care discutia a ajuns intr-un punct in care trebuiau transmise informatii private ai cerut sa le primesti pe email.  

6. In business email-ul este pe locul 1

Email-ul este mult mai folosit in mediul business decat site-urile de socializare. Un om de afaceri daca era ceva important de trimis incepe sa compuna un email. Desigur ca in unele afaceri se foloseste Facebook sau Twitter pentru comunicarea cu diferite persoane, dar cand vine vorba de crearea de legaturi sau comunicarea cu parteneri si clienti, se foloseste email-ul.

7. Email-uri pe mobil

Cu smartphone-uri la tot pasul, email-urile sunt verificate zi de zi pe telefonul mobil (65% din totalul email-urilor sunt deschise pentru prima data pe dispozitive mobile conform Venturebeat)

8. Stabilitate

Dupa cum am vazut in decursul anilor, unele retele de socializare au pierdut utilizatori, care au migrat spre altele. Cu o adresa de email nu se intampla acest lucru, deoarece este schimbata rar. De cele mai multe ori un utilizator isi mai face inca o adresa care o foloseste in alte scopuri sau in cazul in care nu mai doreste sa o foloseasca face una noua si se aboneaza din nou la newsletterele importante.

9. Nu dispare din Inbox

Un mesaj ramane in Inbox si este vazut la fiecare verificare a casutei pana este sters, in schimb un mesaj postat pe pagina unui site de socializare nu este permanent si poate fi omis de catre utilizator, fie ca nu verifica in acel moment noutatile, nu este logat sau mesajul nu ajunge la toate persoanele. Niciodata o postare nu va fi vazuta de toti fanii.  

10. Cel mai bun ROI

In continuare email-ul are cel mai bun ROI (return of investment) si anume castigul este 40 $ pentru fiecare 1 $ investit.

Site-urile de socializare sunt mai mult unelte de branding care ii tin conectati pe oameni, nu neaparat de vanzare. Pe aceste retele, oamenii se reunesc sa discute despre un brand si produsele acestuia si experientele avute.

Colaborare intre email si retelele de socializare

Nu ar trebui sa se puna problema ca promovarea prin email sa inlocuiasca promovarea pe site-urile de socializare si invers. Aceste medii ar trebui sa colaboreze pentru a creste expunerea unei afaceri si atragerea unui numar cat mai mare de clienti. Sunt multe metode prin care persoanele pot sa distribuie continutul unui newsletter de calitate pe un site de socializare, precum si modalitati prin care utilizatorii retelelor de socializare sa se inscrie intr-o lista pentru a primi newslettere informative si promotii.

Pentru inceperea campaniei de email marketing, primul pas este alegerea unui serviciu de trimitere newsletter precum Sendmachine.com, care ofera o solutie rapida si eficienta de a ajunge la clienti si abonati.

Despre Sendmachine

Sendmachine este o solutie de trimis newslettere si email-uri tranzactionale, care dispune de toate resursele, astfel incat sa devina o extensie a oricarei afaceri, prin care aceasta se va dezvolta. 

Adrian Oltean

Adrian este unul din membrii nostri pasionați de marketing in general, social media, mediul online, copy si content writing, design, advertising si tot ceea ce este frumos si inspira. Ocupa functia de marketing manager la Zooku Solutions si scrie pe blog-urile Zooku si Sendmachine.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!