În anul 2014, Facebook a adus o multe noutăţi, şi poate cea mai controversată este cea prin care videoclipurile încărcate în reţeaua socială pornesc automat. Deşi nu mulţi utilizatori se arată încântaţi de această idee, conţinutul video reprezintă o componentă importantă pentru marketeri în anul 2015.
Astfel, din punctul de vedere al unui administrator de pagini de brand, conţinutul video ar trebui să devină o prioritate. În plus, pentru a convinge şi mai mult marketerii că video is the new black, Facebok va introduce în 2015 un nou buton de like şi un contor al numărului de vizualizări, asemănător cu cel din Youtube.
Ce ne mai promite Facebook pentru 2015?
- Facebook nu este o ameninţare pentru Youtube – consider că oricât de mult ar creşte expunerea de conţinut video, Facebook nu va reprezenta o ameninţare pentru Youtube, în special pentru că vorbim despre un obicei de consum care nu se poate schimba uşor. Oamenii se uită la videoclipuri în special pe Youtube, iar căutările le fac tot acolo.
- Focus pe ad-uri video – în schimb, consider că ad-urile video vor deveni mai importante pentru marketeri, pe măsură ce Facebook va îmbunătăţi serviciile oferite în această sferă.
- Micro-targetare – pentru 2015, Facebook vizează îmbunătăţirea serviciilor de advertising oferite marketerilor. Acestea se vor orienta în principal către o targetare mai precisă a publicului prezent în reţeaua de socializare.
- Introducere butonului BUY – acest buton va direcţiona utilizatorii către un shop, fără a ieşi din reţeaua de socializare preferată. Cum va funcţiona exact, rămâne să vedem la momentul respectiv, dar cel mai probabil, pentru a putea utiliza acest buton, brandurile vor trebui să deţină şi un e-shop pe Facebook.
- Buton de call-to-action – procesul de adăugare a butoanelor call-to-action pentru pagini a început deja şi va continua şi în anul 2015. În luna februarie 2014, Facebook a introdus 5 butoane CTA pentru ad-uri care şi-au dovedit eficienţa. Astfel, acestea vor fi introduse şi pentru pagini, iar fiecare marketer îşi va putea alege butonul care să fie văzut de către utilizatori.
- Nu trebuie să neglijăm importanţa unei fotografii – deşi importanţa conţinutului video este tot mai mare, nu trebuie să uităm că până la urmă o fotografie poate valora mai mult decât 1000 de cuvinte. Astfel, vizualurile de impact vor trebui create în continuare cu aceeaşi conştiinciozitate, pentru că există posibilitatea ca ele să fie remarcate mai uşor la scroll-over decât un video – şi asta mai ales că vor fi din ce în ce mai multe în timeline-ul fiecăruia.
Ce se întâmplă cu aplicaţiile de Facebook?
Eu nu cred că vor dispărea, dar vor cădea în plan secund. Dacă până acum s-a realizat o aplicaţie pentru orice (şi aici mă refer la ORICE), acum se pare că vom avea un videoclip pentru orice. Dacă alegem să realizăm o aplicaţie Facebook, atunci aceasta va trebui optimizată şi pentru mobil. A fi pe mobil şi a-ţi optimiza conţinutul pentru aceste gadget-uri nu mai este doar o fiţă, ci o necesitate. Consumul de internet de pe gadget-uri mobile a crescut de două ori în 2014, iar vânzările pentru aceste produse au crescut şi ele de 4 ori.
În concluzie, anul 2015 vine cu schimbări şi provocări noi pentru cei care lucrează în online, dar vor trebui să se adapteze rapid – să nu aşteptăm schimbare, ci să fim în pas cu ea şi de ce nu, să o anticipăm :-).