Cum sa NU devii victima fenomenului guru in copywriting

În termeni de advertising şi marketing, un guru este o persoană care a descoperit o „formulă magică” pentru a vinde orice şi oricând şi o promovează agresiv, acumulând avere şi prozeliţi cu o viteză uluitoare. SUA în special este dominată de fenomenul Guru in Copywriting.

Există zeci şi sute de „metode infailibile” care produc copywriteri şi marketeri de ocazie, promovând orice: de la manuale de cucerit o parteneră până la celebrele diete fără restricţii şi efort.

Ferește-te de guru in copywriting!

La prima vedere, nu este nimic rău în a adopta o metodă testată şi dovedită care ne uşurează viaţa de creativi şi ne ajută să încheiem proiectele fără efort prea mare şi relaxaţi. Dar să ne gândim care ar fi rezultatul final dacă toată lumea din advertising ar urma modelele a 4-5 astfel de Guru. Toate materialele publicitare ar semăna perfect unele cu altele. Consumatorii ar fi hărţuiţi la fiecare colţ de stradă, în căsuţa poştală şi email cu aceleaşi „formule magice”.

Rezultatul? O reacţie de respingere în masă a publicităţii, datorată suprasaturării. O fomulă magică funcţionează exact pe principiul că este diferită de tot ce fac ceilalţi. Magia dispare când această formulă devine standardul în orice fel de comunicare. Iar odată cu ea, mai dispare ceva, chiar şi mai valoros: creativitatea.

sursa imagine

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Atunci când copywriterul este redus la rolul unui robot de bucătărie care aplică o metodă standard, îşi pierde însuşi sensul profesiei. Iar când „metoda magică” nu mai funcţionează, copywriterul respectiv îşi pierde atât credibilitatea, cât şi abilitatea de a se reinventa. Este începutul sfârşitului pentru cariera sa, dacă nu pentru întreaga artă a scrierii publicitare.

Să nu blamăm însă conceptul de Guru in copywriting în totalitate. Uneori cineva chiar are o idee originală şi putem să ne îmbogăţim arsenalul persuasiv. Însă cu măsură. Să nu cădem în capcana şabloanelor din comoditate. Să nu ajungem o masă uniformă de prozeliţi. S-ar pierde toate acele campanii sclipitoare care au ajuns aproape în folclorul urban prin originalitatea şi umorul lor.

Trebuie să găsim acea „cale de mijloc aurită” între formule magice şi magia creativităţii personale. Putem să respectăm şi să urmăm sfaturile unui Guru, dar să nu uităm că principalul nostru Guru in copywriting trebuie să rămână talentul şi dedicaţia personale.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Silvia Constantin

Este freelancer, traducător și fost online copywriter la Addison Klein. De asemenea, este și membru din comunitatea Romanian Copywriter.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!