Primul pas când ai de scris un nou articol este să mergi la „bătrânul” Google și să cauți informații despre subiect, fie că e vorba de idei pentru un plan de afaceri, o crema demachiantă sau cele mai populare destinații turistice.
În general, paginile furnizate de Wikipedia oferă suficiente informații pentru a acoperi un material de 500-1000 de cuvinte. Dar, dacă vrei mai mult decât să ocupi un spațiu în infinitul internet, ai face bine să oferi ceva fresh, nu doar date, să oferi o perspectivă de ansamblu asupra ideii.
Pentru a face asta, ar fi bine să acorzi ceva mai mult timp research-ului. Iată câteva sfaturi care, sper eu, te vor ajuta în acest sens.
Cuprins articol
#1 Fii la curent cu blogurile concurenței…
…dar și cu ale firmelor de renume mondial.
O astfel de strategie poate avea mai multe beneficii:
- vei fi la curent cu cine trebuie să te ‚lupți’ local
- vei putea observa trendurile la nivel macro
- vei ‚putea’ fura meserie sau vei fi expus la situații de ‚așa nu’
Adaugă site-urile urmărite în Feedly și fii la curent cu tot ce mișcă în industrie.
#2 Folosește Google-ul cu cap
Algoritmii din spatele motorului de căutare îți permit atât căutări care să conțină doar cuvinte alăturate cât si căutări avansate. Acestea pot varia de la căutări doar pe anumite site-uri până la căutări doar într-o anumită limbă.
In plus, poți folosi Google Alerts pentru a primi notificări atunci când apar noi postări pe un anumit subiect. De exemplu study or research + “sleep” îți va aduce cele mai noi studii despre somn.
Google Keyword Planner îți permite să vezi cât de populare sunt cuvintele tale cheie. Experții sugerează folosirea unor cuvinte cheie specifice, pentru că un potențial client va căuta informații despre bicicleta de munte pe care o are și nu despre bicicletă în general;
#3 Verifică informațiile din mai multe surse
Ca în jurnalism, ar fi indicat să verifici o informație din mai multe surse.
Un exemplu de așa nu, îl reprezintă mult mediatizata săptămână cu 6 ore pe zi din Suedia. Cum informația a fost și încă poate fi găsită pe site-uri ca The Independent, CNN sau fortune.com, s-ar putea crede că este veridică. Atunci când o jurnalistă suedeză de la VICE a pus mai multe întrebări autorităților locale, acestea au confirmat doar existența a șase firme care au acceptat ca experiment ziua de muncă de șase ore. Știrea a fost, mai apoi, confirmată de un alt site suedez.
#4 Mergi la bibliotecă
Deși poate părea ciudat în secolul vitezei, internetul nu-ți poate oferi chiar totul. Unele publicații științifice pot fi accesate doar la bibliotecă.
Maria Popova, de exemplu, cunoscută pentru blogul Brain Pickings, face research pentru materialele sale mai întâi la bibliotecă. Iar milioanele de cititori lunari dovedesc că o astfel de practică nu reprezintă un pas greșit.
#5 Caută informații în surse neconvenționale
Fii prezent pe platforme ca Twitter, Quora sau Reddit. Oricare dintre aceste surse îți poate oferi informații care, altfel, ar putea fi trecute cu vederea.
#6 Think outside of the box
Dacă vrei ca articolul tău să fie cu totul special, scrie părerea fondatorului companiei ori a angajaților despre nișa respectivă.
Dacă scrii pentru blogul unei firme de mobilă, de exemplu, vorbește cu cei implicați direct. Cititorilor nu le pasă de viziunea directorului de vânzări sau marketing (eventual, ai putea face, separat, articole-interviu cu aceștia); ei vor să știe ultimele tendințe, informații despre sursa materiei prime sau cele mai atractive reduceri.
Acestea au fost doar câteva idei pentru a găsi cele mai bune surse de informare pentru articolele tale. Dacă ai alte idei care îți simplifică research-ul, lasă-ne un comentariu.