Importanta elementelor vizuale in content marketing

Conținutul valoros este atractiv

Content marketing-ul începe să fie adoptat din ce în ce mai mult de către companiile care activează în mediul online, deoarece este o tactică ce oferă rezultate concrete și măsurabile.

„Content marketing-ul este o tehnică prin care se creează și se distribuie conținut relevant și valoros, pentru a atrage, dobândi și implica un public tintă, cu scopul de a-l impulsiona pe acesta să devină client și să cumpere produsele companiei.”

Fiind o competiție mare în crearea de continut, este important ca acesta să fie original, de o calitate superioară, atractiv și memorabil pentru a atrage atenția publicului țintă.

Content marketing-ul creează interes pentru un produs folosind materiale educaționale, informative sau distractive. Content-ul de succes se bazează pe oferirea constantă a conținutului de o calitate foarte bună, care rezolvă anumite probleme ale oamenilor.

Cea mai bună soluție de a scoate în evidență conținutul creat, este să îl faci astfel încât să conțină mai multe elemente vizuale, deoarece acestea atrag foarte ușor atenția și sunt procesate rapid de către public.

Dacă încă nu ești convins de puterea conținutului vizual te invit să parcurgi infograficul care urmează:

infografic content marketing

Tipuri de conținut vizual

1. Imagini

Imagini atractive, fotografii creative sau inspiraționale, toate îți vor aduce îmbunătățiri semnificative în campania de content marketing și vor fi redistribuite de către utilizatori pe retelele de socializare.

Resurse pentru crearea și editarea de imagini:

  • Photoshop – cel mai cunoscut soft pentru prelucrarea imaginilor digitale
  • Gimp – alternativă gratuită la Photoshop, se poate instala atat pe Windows cât și pe Ubuntu
  • Canva – un serviciu gratuit cu ajutorul căruia oricine poate crea imagini cu design plăcut
  • Pixlr-O-Matic – adaugă diferite efecte imaginilor

2. Video

Dacă ai un produs sau serviciu și vrei să explici cum se utilizează, pe lângă text este esențial să realizezi și un video demo. Un video transmite mult mai clar informația pentru că este vizualizat procesul de utilizare.

Dacă ai un produs fizic, filmează procesul de utilizare folosind o cameră de calitate, iar dacă ai un serviciu online poti utiliza un program pentru filmarea desktop-ului, precum SimpleScreenRecorder (Linux, Ubuntu) sau Camtasia StudioEzvid (Windows).

După finalizarea video-ului, acesta se poate urca pe Youtube sau Vimeo pentru a putea fi distribuit pe rețelele de socializare sau pe alte site-uri.

3. Screenshot

Capturile de ecran sub formă de imagini se pot realiza folosind tastatura oricărui computer sau laptop, după care se folosește un program de editare imagini pentru a tăia partea pe care dorești să o folosești în articol sau pe site.

4. GIF

GIF-ul se aseamănă puțin cu un video. De fapt dintr-un video se poate realiza o imagine GIF. După ce ai filmat porțiunea dorită cu ajutorul unui program video amintit mai sus, următorul pas este urcarea acestuia pe un site convertor care îl transformă în GIF.

Există și servicii precum Recordit, care înregistrează acțiunea de pe ecran sub formă de GIF.

model gif
model gif

5. Grafice

Cu ajutorul graficelor, datele statisitice sunt mai atractive. Pe lângă cunoscutul Microsoft Excel, mai trebuie amintit infogr.am, un serviciu care îți pune la dispoziție mai multe resurse pentru a realiza grafice.

6. Infografice

Infograficul este reprezentarea unor date statistice, informații sau cunoștințe complexe, astfel încât să fie înțelese rapid și clar. Infograficul poate să conțină date, procentaje, text, imagini, iconițe, mini-hărți sau grafice, având diferite culori pentru a fi parcurse cât mai ușor de către public.

Alte resurse pentru crearea de infografice:

7. Meme

Imagini celebre în mediul online, modificate astfel încât să se potrivească contextului în care sunt folosite. De exemplu se adaugă un text peste imagine care are legătură cu articolul scris. Există site-uri online care generează meme-uri (caută pe Google: „meme generator”) sau poți folosi un editor de imagini.

meme

8. Prezentări

Creează slide-uri în PowerPoint (Windows) sau LibreOffice (Ubuntu), folosind imagini de fundal pe care poți adăuga text, iconițe sau grafice. După ce ai terminat, poți urca slide-urile pe Slideshare, pentru a putea fi distribuite în diferite medii. Vezi un exemplu AICI.

9. Mockup

Un mockup este un model la scară al unui design sau dispozitiv, care poate fi utilizat pentru a oferi instrucțiuni de utilizare, funcționare, realizare setări sau în alte scopuri. 

În concluzie…

  • importanța conținutului vizual a crescut odată cu evoluția site-urilor de socializare
  • prin conținut vizual se transmit rapid mesaje complexe și emoții
  • nu mai posta niciun articol fără cel puțin o poză sau alt conținut vizual
  • font-uri pentru design găsești pe Google Fonts și Font Squirrel
  • transformă articolele cele mai vizitate în infografice sau prezentări; oferă-le un nou scop
  • nu uita de optimizarea imaginilor pentru motoarele de căutare (adaugă imaginilor tag-urile ALT și TITLE)
  • nu uita să specifici sursa conținutului vizual dacă nu ai drepturi de autor asupra lui

13 motive care te vor convinge să folosești elementele vizuale în content marketing

  1. Creierul procesează elementele vizuale de 60.000 de ori mai rapid decât textul
  2. 46% dintre oameni au declarat că primul criteriu pentru credibilitatea unui website este design-ul
  3. 90% din informația transmisă din exterior spre creier este vizuală
  4. Oamenii își amintesc 80% din ceea ce văd, față de 20% din ceea ce citesc
  5. Rata de conversie este de 7 ori mai mare pentru companiile care utilizează conținut vizual în campaniile de marketing
  6. Conținutul cu elemente vizuale are până la 94% mai multe vizualizări totale
  7. Postările pe Facebook care conțin imagini sau video generează cu 65% mai mult engagement (implicare din partea publicului țintă care constă în like-uri, share-uri, comentarii)
  8. Sunt cu 85% mai multe șanse ca persoanele ce văd un video despre un produs să îl achiziționeze ulterior
  9. Peste 700 de video-uri Youtube sunt distribuite pe X (fostul Twitter) în fiecare minut
  10. Oamenii preferă tot mai mult conținutul vizual, dovada fiind creșterea rapidă a utilizatorilor care folosesc rețeaua Pinterest (mai mult de 70 milioane)
  11. Un video plasat pe o pagină de destinație (landing page), crește rata de conversie medie cu 86%
  12. 63% din social media este compus din imagini
  13. 85% din utilizatorii de internet vizualizează video-uri online

Sper că ți-am oferit toate motivele și uneltele necesare pentru a folosi de acum înainte conținutul vizual în online! Dacă mai ai sugestii sau completări, ne poți scrie în secțiunea de comentarii de mai jos.

Adrian Oltean

Adrian este unul din membrii nostri pasionați de marketing in general, social media, mediul online, copy si content writing, design, advertising si tot ceea ce este frumos si inspira. Ocupa functia de marketing manager la Zooku Solutions si scrie pe blog-urile Zooku si Sendmachine.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock