5 activitati care dau inspiratie scriitorilor

Având în vedere că scriu de ceva timp, ştiu cât de important este să ai idei bune, originale şi să fii creativ. Astfel, pentru un copywriter, content writer, sau blogger inspiraţia este cu siguranţă o resursă indispensabilă. În continuare, o să vă prezint câteva dintre trucurile pe care le folosesc, în momentul în care nu am absolut nicio idee de la care să pornesc.

#1 Research pentru inspiratie

Este una dintre resursele cele mai sigure care să te inspire, iar în acest caz, poţi lua în calcul mai multe variante. Google poate fi prietenul nostru cel bun, oferindu-ne multe informaţii rapide şi complexe. Însă, de cele mai multe ori nu este suficient doar atât.

În primul rând, este incredibil câte informaţii ne pot oferi oamenii din jurul nostru. Dacă trebuie să scriem despre un anumit produs sau companie, putem să ne întrebăm familia sau prietenii, astfel încât vom obţine nişte răspunsuri sincere, direct de la consumatori.

Mai mult, reţelele sociale ne pun la dispoziţie foarte multe noutăţi de care ne putem folosi, cum ar fi grupurile de pe Facebook. În al doilea rând, încearcă să observi oamenii şi comportamentul lor. De exemplu, te poţi duce într-un supermarket  să vezi ce produse cumpără oamenii şi care sunt primele lor reacţii. Crede-mă, poţi face treabă foarte bună în momentul în care porneşti de la un insight real.

#2 Filme şi seriale

Sunt un alt exemplu care funcţionează mereu în cazul meu. Recomandarea mea principală este serialul “Mad Men”, care mă inspiră de fiecare dată. Serialul prezintă publicitatea din anii ’60 şi cum decurg efectiv lucrurile într-o agenţie de publicitate. Am învăţat de aici cum lucrează oamenii din agenţie cu un brief, cum susţin o prezentare în faţa unui client sau cum se naşte o idee creativă.

Din categoria filmelor, vă recomand “The words”, care prezintă viaţa unui tânăr scriitor aspirant, în lupta sa de a-şi autodepăşi condiţia. Fiecare secvenţă, fiecare propoziţie rostită de actori, a însemnat pentru mine o adevărată sursă de inspiraţie.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

inspiratiesursa imagine

#3 Găseşte o activitate de relaxare

În momentul în care nu avem inspiraţie, este bine să ieşim din starea aceea şi din acel mediu din care scriem. Un lucru important pe care l-am învăţat în timp este că inspiraţia vine uneori de la sine, în momentul în care nu ne gândim în mod forţat la ea. Astfel, trebuie să ne detaşăm şi să găsim o activitate care să ne relaxeze mintea şi corpul. Putem să mergem la sală, să ne plimbăm prin parc, să citim o carte, sau să ascultăm muzica noastră preferată. O pauză este binevenită oricând.

#4 Elaborează un plan

În lipsa ideilor sau a inspiraţiei, o variantă eficientă este aceea de a realiza un plan, sub formă de schemă, care să-ţi faciliteze munca. Porneşte de la un cuvânt central, iar dacă articolul tău necesită folosirea unor cuvinte-cheie, încearcă să le adaugi treptat în plan, să le găseşti diferite sinonime, sau exemple concrete. La final, vei avea multe cuvinte şi exemple pe care le poţi încadra în articolul tău, sau pe care să le foloseşti în copy-ul unui brand.

#5 Fii sociabil

De fiecare dată când ai ocazia, participă la evenimente din domeniul tău, workshop-uri sau traininguri care să-ţi stimuleze creativitatea şi inspiraţia. Nu numai că vei cunoaşte oameni noi, care împărtăşeşc aceeaşi pasiune cu tine, dar vei afla la faţa locului poveştile şi exemplele speakerilor respectivi. Nimic nu poate fi mai inspirant decât povestea succesului unui om.

Cu toate că s-ar putea să nu funcţioneze pentru toată lumea, sper că aceste surse v-au fost de folos şi le veţi încerca de fiecare dată când veţi fi în impas. Vă doresc spor la inspiraţie şi creativitate!

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Rozina Csaszar

Rozina face parte din echipa de redacție Romanian Copywriter și lucrează ca freelancer în copywriting și social media. Urmăriți-i activitatea și pe blogul Copywriteritza.blogspot.com

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!