Călin Biriș este președintele asociației IAA Young Professionals din Cluj și totodată blogger și specialist Marketing și PR recunoscut național pentru meritele sale. Dacă ați auzit de Crocodilu’ de Marketing de la Trilulilu sau de proiectul Zonga, atunci sigur îl recunoașteți. El este unul dintre fondatorii proiectului Marketing Tribe, a cărui primă ediție a avut loc pe 23 ianuarie, în Cluj-Napoca și despre care vom vorbi astăzi.
Cuprins articol
RC: Bună Călin. În primul rând felicitări pentru eveniment. A fost unul cu adevărat reușit și nu a lipsit originalitatea. Evenimentul de lansare “Marketing Tribe” a fost realizat de IAA Young Professionals Cluj. În primul rând, ne poți detalia cu ce se ocupă această asociație?
IAA Young Professionals este un program al International Advertising Association, care se adresează tinerilor din industria de marketing și comunicare, având ca scop principal crearea unei comunități sau rețele de profesioniști. Filiala YP Cluj a fost înființată în 2009, iar de atunci am organizat multe evenimente cu seniori din industrie sau traininguri ținute de specialiști.
RC: Cum s-a născut proiectul Marketing Tribe și cui i se adresează?
Acest proiect a luat formă din dorința de a uni “tribul” de marketing și comunicare din Cluj și de a aduce pe aceeși pagină toți specialiștii de marketing și furnizorii de servicii de comunicare. Credem că dacă suntem mai uniți putem împreună să dezvoltăm mai puternic mediul de marcom local și regional.
RC: Ce a însemnat mai în detaliu evenimentul de lansare “Marketing Tribe”?
Evenimentul a fost o celebrare a muncii depuse de întreaga echipa YP Cluj pentru realizarea primului număr din catalogul Marketing Tribe.
A fost multă muncă în spate, cu ore nedormite, întâlniri în weekenduri și peste program, astfel încât totul să iasă peste așteptări. Trebuie să menționez că tot ce facem în YP Cluj este pe bază de voluntariat, în timpul liber al membrilor.
RC: Ce scop are acest proiect pe viitor și cum vezi evoluția sa?
Ne dorim să ducem tribul de marketing dincolo de paginile catalogului. De aceea vom lucra să dezvoltăm pe viitor și platforma www.marketing-tribe.ro cât să realizăm și alte acțiuni sub numele acestei comunități.
RC: Cu ocazia lansării catalogului “Marketing Tribe” toți cei prezenți am primit câte un exemplar cadou. (Mulțumim!) Care este scopul acestuia și cum se va continua această idee în următoarele ediții?
Prin acest catalog ne-am dorit să ușurăm comunicarea dintre specialiștii de marketing și furnizorii de servicii de comunicare de la nivel local. Catalogul cuprinde datele de contact actualizate a 66 de agenţii, segmentarea specializată a furnizorilor de servicii de MarCom, precum şi articole de specialitate. Următoarele ediții dorim să fie îmbunătățite din punct de vedere al designului, să cuprindă mai mulți furnizori și poate vom oferi mai multe unelte de interacțiune între specialiști și furnizori.
RC: Fiind participantă a primei ediții a Marketing Tribe-ului, trebuie să te felicit pentru un “altfel” de eveniment: prezentarea lui Sebastian Olar, mica scenetă de prezentare a catalogului, dar și segmentul audio-vizual dintre acestea. Ceva mi-a rămas în mod ciudat în memorie și trebuie să te-ntreb: Care a fost scopul segmentului audio-vizual și de către cine a fost realizat?
Eu vreau să felicit echipa de organizare a evenimentului pentru plusul de inedit pe care l-au adus. În calitate de președinte al asociației, mă pot doar bucura că am astfel de oameni profesioniști în echipă, pe care mă pot baza că ridică mereu nivelul evenimentelor noastre.
Scopul momentului realizat de 7th Sphere Project a fost să facă o trecere creativă și inedită către sceneta de lansare a catalogului.
RC: Ai mai dori să adaugi și altceva despre eveniment?
Aș dori să mulțumesc tuturor partenerilor care s-au implicat în proiect, pentru încredere și pentru dedicarea cu care ni s-au alăturat. Mă bucur să știu că există oameni de calitate pe care te poți baza și care vor mai mult de la marcom-ul clujean.
RC: Ce mesaj ai vrea să transmiți comunității MarCom din România?
Cred că mesajul a fost deja transmis prin Marketing Tribe. Încurajez și alte comunități locale să preia această inițiativă și să ducă cauza la un nivel național. Noi suntem deschiși să ne oferim suportul și pentru alți „tribe leaders” care vor să ni se alăture.
RC: În încheiere, ne poți da un sfat pentru cei care vor să se apuce de copywriting?
Just do it! 😉
RC: Îți doresc mult spor și creativitate în continuare!
Mulțumesc, mult succes și vouă!