Un specialist SEO este de mare ajutor dacă ai o afacere pe care vrei să o promovezi online. Un expert în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) poate însemna economii nu doar financiare, ci și de timp. Totuși, nu toată lumea se pricepe la SEO și nici nu trebuie, ceea ce face alegerea unui consultant SEO un lucru destul de dificil pentru cineva din afara domeniului. Iată câteva lucruri utile atunci când vrei să angajezi un specialist care să îți optimizeze site-ul.
Următoarele întrebări cheie ar fi bine să i le adresezi celui care candidează la postul de specialist SEO pentru site-ul tău, sau firmei cu care vrei să închei un contract. Cu ajutorul lor, îți vei da seama de gradul de profesionalism, dar și de caracterul candidatului.
Cuprins articol
1. Cât de mult contează conținutul pentru tine?
Atragerea de link-uri către site-ul propriu reprezintă, practic, etapa de promovare; este absurd să promovezi un produs care, în realitate, nu există. Trebuie generat conținut de calitate, mai întâi, care va fi promovat și prin link-building. Așadar, crearea de conținut unic, original și de calitate este un aspect foarte important, este vorba de marfa pe care o vei promova în fața clienților.
2. Care este cel mai rapid mod de obținere a link-urilor?
Este o întrebare capcană. Așa-zișii experți vor veni cu tot soiul de scheme de atragere de link-uri prin metode care nu mai sunt agreate de motoarele de căutare și care pot face mult rău site-ului. Profesioniștii îți vor spune că nu există vreo metodă rapidă și ușoară de atragere a link-urilor, că este un proces care poate lua destul de mult timp.
3. Cunoști ceva trucuri, soluții rapide ca să îmi pui site-ul pe primul loc în Google?
Altă întrebare capcană. Nu există așa ceva; SEO realizat profesionist și onest este un proces care ia timp și presupune un grad de risc; rezultatelor le ia ceva timp ca să apară, uneori foarte mult, sau chiar deloc și nu din vina expertului SEO.
Modul de funcționare a motoarelor de căutare este complex și este cunoscut doar de cei care l-au conceput. Deci, nici un specialist SEO nu poate garanta 100% nimic. Responsabilitatea lui este să aplice corect tehnicile de optimizare SEO cu un grad cât mai mare de succes.
4. Vei căuta site-uri cu autoritate din domeniul meu?
În fiecare an, Google va modifica algoritmul ca să se asigure că sunt implementate doar strategiile SEO corecte (numite și white hat). Dacă link-urile către site-ul tău nu par naturale, riști să fii penalizat de Google, chiar foarte serios. Un specialist SEO profesionist trebuie să aducă doar link-uri relevante site-ului tău. Întreabă-l cum va obține aceste link-uri pentru site-ul tău, ce strategii va folosi ca să atragă acele link-uri relevante de la site-uri de calitate din nișa ta.
Link-urile nu trebuie privite doar din perspectiva SEO, ci pot fi o sursă excelentă de trafic; să ne gândim că obținem, pe merit, un link dintr-un articol de bună calitate publicat pe un site de știri, care ne trimite zeci sau sute de vizitatori; în acel moment, chiar nu mai contează foarte tare dacă link-ul este dofollow sau nofollow, sau ce cuvinte are în ancoră. Este important că cititorii îl găsesc util și vin pe site-ul nostru.
5. Care este strategia ta SEO? Care sunt tehnicile pe care le folosești?
Ca să poți evalua corect un specialist SEO, este bine să te documentezi cât de cât despre acest domeniu. Altfel, riști să cazi în capcana unui așa-zis expert care îți promite și luna de pe cer, sau să respingi un specialist veritabil și să îi interpretezi onestitatea și rezervele ca lipsă de pregătire.
Nu trebuie să știi totul – de aceea sunt specialiștii SEO – ci trebuie doar să ai cunoștințe elementare despre tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare, să deosebești tehnicile SEO corecte (white hat), de cele incorecte (black hat). Strategiile folosite trebuie să fie cât mai naturale posibil; din momentul în care am terminat cu optimizarea site-ului și a conținutului (optimizarea on page), promovarea lui (optimizarea off page) seamănă tot mai mult cu tehnicile tradiționale de marketing și publicitate (numite și content marketing); practic, atragerea de link-uri este premiul pe care îl obții în final, după ce ai promovat eficient conținut de bună calitate.
Un prim pas către înțelegerea acestui domeniu – SEO – este acest articol, care, dacă ai ajuns până în acest punct, ți-a oferit o mică introducere în optimizarea pentru motoarele de căutare.