5 intrebari din interviul de angajare a unui specialist SEO

Un specialist SEO este de mare ajutor dacă ai o afacere pe care vrei să o promovezi online. Un expert în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) poate însemna economii nu doar financiare, ci și de timp. Totuși, nu toată lumea se pricepe la SEO și nici nu trebuie, ceea ce face alegerea unui consultant SEO un lucru destul de dificil pentru cineva din afara domeniului. Iată câteva lucruri utile atunci când vrei să angajezi un specialist care să îți optimizeze site-ul.

Următoarele întrebări cheie ar fi bine să i le adresezi celui care candidează la postul de specialist SEO pentru site-ul tău, sau firmei cu care vrei să închei un contract. Cu ajutorul lor, îți vei da seama de gradul de profesionalism, dar și de caracterul candidatului.

1. Cât de mult contează conținutul pentru tine?

Atragerea de link-uri către site-ul propriu reprezintă, practic, etapa de promovare; este absurd să promovezi un produs care, în realitate, nu există. Trebuie generat conținut de calitate, mai întâi, care va fi promovat și prin link-building. Așadar, crearea de conținut unic, original și de calitate este un aspect foarte important, este vorba de marfa pe care o vei promova în fața clienților.

2. Care este cel mai rapid mod de obținere a link-urilor?

Este o întrebare capcană. Așa-zișii experți vor veni cu tot soiul de scheme de atragere de link-uri prin metode care nu mai sunt agreate de motoarele de căutare și care pot face mult rău site-ului. Profesioniștii îți vor spune că nu există vreo metodă rapidă și ușoară de atragere a link-urilor, că este un proces care poate lua destul de mult timp.

3. Cunoști ceva trucuri, soluții rapide ca să îmi pui site-ul pe primul loc în Google?

Altă întrebare capcană. Nu există așa ceva; SEO realizat profesionist și onest este un proces care ia timp și presupune un grad de risc; rezultatelor le ia ceva timp ca să apară, uneori foarte mult, sau chiar deloc și nu din vina expertului SEO.

Modul de funcționare a motoarelor de căutare este complex și este cunoscut doar de cei care l-au conceput. Deci, nici un specialist SEO nu poate garanta 100% nimic. Responsabilitatea lui este să aplice corect tehnicile de optimizare SEO cu un grad cât mai mare de succes.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Vei căuta site-uri cu autoritate din domeniul meu?

În fiecare an, Google va modifica algoritmul ca să se asigure că sunt implementate doar strategiile SEO corecte (numite și white hat). Dacă link-urile către site-ul tău nu par naturale, riști să fii penalizat de Google, chiar foarte serios. Un specialist SEO profesionist trebuie să aducă doar link-uri relevante site-ului tău. Întreabă-l cum va obține aceste link-uri pentru site-ul tău, ce strategii va folosi ca să atragă acele link-uri relevante de la site-uri de calitate din nișa ta.

Link-urile nu trebuie privite doar din perspectiva SEO, ci pot fi o sursă excelentă de trafic; să ne gândim că obținem, pe merit, un link dintr-un articol de bună calitate publicat pe un site de știri, care ne trimite zeci sau sute de vizitatori; în acel moment, chiar nu mai contează foarte tare dacă link-ul este dofollow sau nofollow, sau ce cuvinte are în ancoră. Este important că cititorii îl găsesc util și vin pe site-ul nostru.

5. Care este strategia ta SEO? Care sunt tehnicile pe care le folosești?

Ca să poți evalua corect un specialist SEO, este bine să te documentezi cât de cât despre acest domeniu. Altfel, riști să cazi în capcana unui așa-zis expert care îți promite și luna de pe cer, sau să respingi un specialist veritabil și să îi interpretezi onestitatea și rezervele ca lipsă de pregătire.

Nu trebuie să știi totul – de aceea sunt specialiștii SEO – ci trebuie doar să ai cunoștințe elementare despre tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare, să deosebești tehnicile SEO corecte (white hat), de cele incorecte (black hat). Strategiile folosite trebuie să fie cât mai naturale posibil; din momentul în care am terminat cu optimizarea site-ului și a conținutului (optimizarea on page), promovarea lui (optimizarea off page) seamănă tot mai mult cu tehnicile tradiționale de marketing și publicitate (numite și content marketing); practic, atragerea de link-uri este premiul pe care îl obții în final, după ce ai promovat eficient conținut de bună calitate.

Un prim pas către înțelegerea acestui domeniu – SEO – este acest articol, care, dacă ai ajuns până în acest punct, ți-a oferit o mică introducere în optimizarea pentru motoarele de căutare. 

Marius Bujor

Sunt expert SEO & content marketing, cu o mare pasiune pentru link building. Am peste 15 ani de experiență în presa scrisă, radio, dar mai ales TV și m-am îndrăgostit de online în 2008; de atunci, nu m-am vindecat; dimpotrivă, microbul continuă să se dezvolte. Mai multe despre marea mea pasiune – SEO – puteți citi la Specialist SEO Website.

  • Marius, poti sa-mi spui te rog care este strategia ta SEO? Care sunt tehnicile pe care le folosești? 😉

  • Marius

    Salut,

    Păi, este destul de simplă.

    1. Analiza cuvintelor cheie care mă interesează.
    2. Proiectarea arhitecturii site-ului.
    3. Redactarea de material optimizat SEO on page pentru cuvintele cheie long și short tail.
    4. Promova, promovare, promovare în principal, dar nu numai, prin:
    – rețelele de socializiare – comunitati Facebook si Google+, în principal
    – guest blogging

    Pe scurt, cam aceasta este strategia mea. Cât se poate de white hat 🙂

  • Andrei Juganaru

    Un articol foarte bun, Marius!
    Bravo!

    Merita share !

  • Marius

    Mulțumesc frumos 🙂

  • Hm… Neil Patel si Matt Cutts spunea despre “guest blogging” ca ar cam trebui evitat de acum incolo. Tu ce parere ai? 🙂

  • Marius

    Mulțumesc pentru întrebare. Sunt la curent ce spui tu, dar nu trebuie absolutizat.

    De pildă acest articol. Pare că ar fi apreciat de cititori, se află pe un site relevant și de calitate, conține un link relevant care trimite către un site relevant pentru subiectul abordat. Site-ul către se face trimitere oferă informație suplimentară cititorilor interesați de subiect, deci este un link util.

    Și în mediul off line este la fel: dacă scrii o carte despre SEO, de pildă, de ce nu ai putea publica un articol despre SEO, într-o revistă de SEO și să adaugi la bibliografie lucrarea ta, pentru mai multe informații? Cei din spatele Google au totuși o pregătire academică, deci mă îndoiesc că sunt străini de acest mod de gândire.

    Ce se combate este guest blogging-ul ca spam, când nu contează experiența cititorului, ci acel link. Pe un site de avioane scrii un articol cu un link care trimite la un site despre castraveți…

    Exemplul acestui articol este, cred eu, modul corect de a obține un link.

    În opinia mea, specialistul SEO doar grăbește ceea ce ar trebui să se producă în mod natural. Cu cât intuiești mai bine procesul natural, cu atât ai mai multe șanse să obții, prin muncă și promovare, rezultate mai sigure. Tehnicile spam sunt de fapt, artificiale.

  • Util articolul, il vom promova si noi. Daca vrei sa scrii un guest post si pentru site-ul nostru Marius suntem interesati.

    Mentionez pentru cei care nu au mai fost la interviuri ca uneori se da si un test – nu foarte complicat – dar care verifica in ce masura se cunosc lucrurile de baza legate de optimizarea site-urilor.

    PS: cred ca in titlu ar fi corect “interviul de angajare al unui specialist SEO”

  • Marius

    Buna,

    Multumesc pentru propunere, ma onoreaza si o accept cu placere.

    Asa a fost titlul initial al articolului; si eu am simtit prima data sa fac acordul cu interviul. Insa, dupa ce a fost publicat, ceva nu imi suna cum trebuie. Asa ca, dupa un brainstorming cu admin-ul 🙂 , am ajuns la concluzia specialistul este atributul angajarii si nu al interviului, dupa modelul Muzeul de Istorie A Bucurestiului. Multumesc pentru observatie.

    P.S. Chiar sunt elev la cursurile oferite de voi si sunt foarte multumit. Aveti o echipa tanara care stie ce face. Deosebit de util mi s-a parut cursul de SEO, tinut de domnisoara Alina Orel; si celelalte mi-au placut, insa cel de SEO m-a interesat cel mai tare, lucru de inteles 🙂 . Il recomand tuturor.

  • Marius

    Bună Anca,

    Am redactat un articol care cred v-ar fi util. Unde să îl trimit?

    Seară frumoasă

  • Buna Marius,

    Il asteptam cu interes la office@cursuri-seo.ro. Multumim!

  • Marius

    Salut Paul,

    În legătură cu întrebarea ta, uite un link către un film cu Matt Cutts vizavi de guest blogging.
    What is Google’s view on guest blogging for links? https://www.youtube.com/watch?v=IMxC3wQZOyc

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!