Cum sa investesti mai mult in cititorii tai

Puterea unui blog este dată de puterea cititorilor acestuia.

De aceea îţi recomand să te gândeşti serios la cât de mult investeşti în cititorii tăi.

Gândeşte-te că ai o echipă extraordinară în formare şi tu trebuie să le asiguri dezvoltarea până îţi atingi obiectivul propriu.

Eu vin în ajutorul tău oferindu-ţi 6 moduri în care poţi să investeşti în cititorii tăi.

1. Creează o serie de articole tip tutorial

Dacă vrei cu adevărat să creşti o audienţă fidelă care să fie şi capabilă din punct de vedere tehnic, îţi recomand să creezi o serie de articole care îi învaţă pe cititorii tăi pas cu pas ce anume trebuie să facă.

Problogger are o serie pentru începătorii în blogging, Copyblogger are o serie despre cum să scrii titluri foarte bune pentru articole şi exemple sunt o mulţime.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

Fii alături de cititorii tăi în excursia lor de-a lungul unui subiect. Oferă-le totodată şi un program mai extensiv de pregătire pe un anumit subiect îi poţi fideliza mult mai uşor.

2. Oferă informaţii specifice şi simplificate

Blogging-ul nu este aşa uşor precum este descris prin articole. Mulţi sunt îmbătaţi cu apă rece prin articole care îi împinge să îşi facă bloguri şi nu îi încurajează să şi continue.

Nu este îndeajuns doar să începi. Rezultatele în blogging de obicei apar după câteva luni bune de scris constant. Până să fi luat o pauză de la blogging, nu am avut niciun rezultat, însă de când mi-am reluat activitatea, am câştigat clienţi şi notorietate. Dar pentru ele am muncit cam 2 luni, post revenire în blogging.

Oferindu-le informaţii specifice despre ceea ce faci le dai mai multă încredere, pentru că înţeleg exact ce trebuie să facă, nu trebuie să ghicească prea multe etape din procesul pe care tu l-ai descris.

Dacă nu ştii să scrii specific, întreabă-ţi 2-3 cititori cam cât de detaliat ar trebui să intri în descrierea unui proces sau a unei tehnici. Specificitatea ta va creşte imediat, pentru că lucrezi cu feedback-ul cititorului.

3. Oferă resurse gratuite

Încearcă să ieşi puţin din aria blogging-ului. Oferă ebook-uri, rapoarte, studii gratuite, astfel încât să le dai cât mai multe motive să înveţe şi să se dezvolte.

Podcast-uri, video-uri, soft-uri, mindmap-uri, cred că sunt o mulţime de resurse pe care le poţi oferi gratuit.

Ideea este să le oferi cu gândul de a-i dezvolta pe ei. Da, evident ca şi consecinţă ei vor avea mai multă încredere în tine, dar gândeşte-te în primul rând la ei.

Cu cât dai mai mult, cu atât vei primi mai mult.

4. Răspunde la email-uri

Cu siguranţă vei primi nişte email-uri cu întrebări sau cu aprecieri. Sau vei primi email-uri cu feedback negativ. Oricum ar fi răspunde la email-uri. Demonstrează că eşti prezent pentru ei şi în afara blogului.

Nu totul se rezumă la interacţiunea prin zona de comentarii. Mergi dincolo de zona respectivă, extinde eventual şi la nivelul reţelelor sociale, Facebook sau LinkedIn sau a Twitter-ului.

Însă email-ul este mult mai personal şi din experienţă mea, oamenii sunt mai dezamăgiţi de tine atunci când nu le răspunzi la email, decât atunci când nu le răspunzi prin alte canale de comunicare.

5. Cunoaşte-i personal

Eu consider acest pas cel mai important din relaţia autor – cititor. Mă simt extrem de onorat să întâlnesc pe cineva care îmi citeşte blogul. Mă simt foarte bine şi mai ales, mă simt motivat.

Interacţiunea în viaţă reală de asemenea lasă de obicei cea mai puternică impresie asupra cititorului tău. Are ocazia de a te vedea în carne şi oase cum te comporţi şi dacă tot ceea ce scrii tu este bine reprezentat şi în versiunea fizică.

Eu am reuşit să îmi întâlnesc câţiva cititori în viaţă reală. Însă e greu să te întâlneşti cu majoritatea. Timpul este prea scurt şi de obicei nu reuşeşti să îţi faci timp să te întâlneşti cu persoana respectivă. Însă atunci când ai timp, profită la maxim de el şi stabileşte conexiuni directe cu cititorii tăi.

Dacă nu poţi fizic, comunică dacă e cu ei prin Skype. Skype-ul este mult mai personal, sau cel puţin aşa mi se pare mie.

blog cititorii

sursa imagine

6. Demonstrează că îţi pasă

NU este îndeajuns doar să arăţi că eşti prezent în educarea publicului tău. Trebuie să demonstrezi că îţi pasă. Dacă ai respectat toţi paşii de mai sus, eu consider că demonstrezi asta. Te felicit sincer.

Dacă găseşti şi altă metodă de a investi în cititorii tăi te rog frumos recomand-o în zona de comentarii de mai jos.

Concluzii

Încurajând creşterea profesională a comunităţii formate în jurul blogului tău de fapt te ajuţi pe tine. Ei vor creşte şi vor avea mai multă influenţă, asta înseamnă că eforturile lor de marketing făcute în favoarea lor vor cântări mai mult. Un blog puternic este dat de puterea cititorilor lui.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă-ne un like pe Facebook:

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

  • Sora Daniel

    Super tare articolul! Si educativ ! Multumesc mult !

  • As mai adauga, desi se subintelege cumva din articol: raspunde la comentarii si inspira-te din comentariile si intrebarile cititorilor, cele mai atragatoare subiecte sunt cele care raspund direct unei intrebari sau probleme indicate de cititorii tai. Ajungi astfel sa scrii efectiv pentru ei, iti ofera idei de articole si apreciaza interesul si implicarea.

  • Pingback: Ce sa nu faci daca vrei sa-ti fidelizezi cititorii | Romanian Copywriter()

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!