10 lucruri interesante despre Instagram

Popularitatea acestui serviciu a crescut rapid în ultimii ani, la această creştere rapidă contribuind şi Facebook, care a achiziţionat platforma pentru suma uriaşă de 1 miliard de dolari în 2012. În anul următor, Instagram număra 150 de milioane de useri activi lunari. Circa 65% din brand-urile listate de Interbrand în top 100 pe anul 2013 au profitat de această platformă şi au creat conturi oficiale prin care ţin legătura cu consumatorii.

Instagram este o aplicaţie pentru smartphone-uri cu sistem de operare iOS sau Android dar şi o reţea de socializare, unde se pot adăuga o varietate de filtre şi efecte fotografiilor realizate de utilizator. Este important de precizat că politica Instagram interzice userilor se încarce poze de pe internet. Utilizatorii de Instagram pot partaja fotografiile pe alte reţele importante de socializare precum: Facebook, Twitter, Tumblr, Posterous, Foursquare, Flickr.

În continuare o să vă prezint cele mai interesante 10 lucruri despre această aplicaţie:

  1. Instagram a fost lansat în data de 6 octombrie 2010 ca şi app pentru iPhone. În decursul primei luni de la lansare, s-au înregistrat 1 milion de useri. Ca o comparaţie, Foursquare şi Twitter au obţinut această performanţă în aproximativ 2 ani de zile.
  2. În ianuarie 2014 a fost publicat un raport oficial al Instagram care conţine date statistice despre aplicaţie, respectiv: are 150 de milioane de useri activi, cuprinde 60 de miliarde de poze, se primesc 1.2 miliarde de like-uri  zilnice, 55 de miloane de fotografii sunt uploadate zilnic iar 7.3 milioane de utilizatori folosesc aplicaţia zilnic.
  3. Top 10 al celor mai populare brand-uri prezente pe această platformă sunt: Nike, Starbucks, NBA, adidas Originals, TopShop, Forever 21, Vans, NFL, Michael Kors și GoPro (potrivit aceluiaşi studiu menţionat mai sus).
  4. Cele mai populare brand-uri de această dată din perspectiva celor mai mulţi followeri sunt: National Geographic (3,726,303), Victoria’s Secret (3,640,340), The Ellen Show (3,483,363), Nike (3,166,010), Forever 21 (2,446,839), Louboutin (2,062,447), 9GAG (2,024,096), Starbucks (1,919,068), MTV (1,916,114), NBA (1,777,980).
  5. Cel mai utilizat hashtag al anului 2013 este #love.
  6. Se crede că probabilitatea de a primi like-uri creşte cu 24% dacă culoarea dominantă în fotografie este albastru.
  7. Ziua de joi este ziua în care cele mai multe companii din top Forbes 500 postează pe Instagram. Cu toate acestea, ziua de sâmbătă este cea mai eficientă. Intervalul ideal de postare este între orele: 09:00 – 20:00.
  8. În august 2013 un număr de 35 de milioane de “selfies” au fost postate pe Instagram. Termenul de “selfies” defineşte aceea fotografie făcută propriei persoane.
  9. Filtrul Mayfair este filtrul care a primit cele mai multe like-uri şi comentarii.
  10. Peste 90% dintre utilizatori au vârsta sub 35 de ani, 28% dintre aceştia fiind între 18-29 de ani.

Sursă articol.

Ioana Ionescu

Ioana Ionescu, în prezent masterand la Sociologia consumului şi marketing din cadrul Facultăţii de Sociologie şi Asistenţă Socială, Universitatea Bucureşti. Interesată de tot ceea ce ţine de consumerism, cultura consumului, Social Media, marketing, branding, mediul online, copywriting, advertising, PR. Pe blog scrie articole personale, scrie despre ceea ce o pasionează din domeniul advertising-ului şi al marketing-ului, ia la mişto consumerismul şi prostia promovată de mass media. Promovează proiecte faine şi susţine ideile pe care le consideră reuşite. Detalii pe blogul personal.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock