În Statele Unite ale Americii, legislația în ceea ce privește publicitatea este mult mai permisivă ca în Europa. Aceasta nu doar că îngăduie, dar și încurajează brandurile să răspundă mesajelor publicitare venite din partea concurenței. Probabil vă mai amintiți de războiul publicitar dintre Audi și BMW.
Ca să fie mai ușor de înțeles cum funcționează mecanismul, astăzi vom lua ca exemplu una din reclamele faimosului producător de autoturisme Mercedes Benz. Spotul a fost lansat în toamna lui 2013 și a promovat sistemul Magic Body Control disponibil pe modelele S-Class.
Reclama este semnată de agenția de publicitate Jung von Matt/Neckar din Stuttgart și a câștigat premiul pentru cea mai bună campanie de publicitate.
Replica a venit la doar câteva luni de la lansare, din partea departamentului de publicitate american, parte componentă a firmei britanice Jaguar. Aceștia au speculat momentul și au creat un spot în care au satirizat tehnologia producătorului german.
https://www.youtube.com/watch?v=3PQS8SFWNQw
Răspunsul venit din partea Mercedes a fost unul prompt și a fost livrat sub forma unui print postat pe pagina oficială de facebook.
Pentru mai multe informații despre rivalitățile dintre branduri folosiți cu încredere motoarele de căutare. Există rivaliăți între BMW și Audi, Apple și Samsung, McDonald’s și Burger King, Coca-Cola și Pepsi și lista poate continua.
Dacă tot suntem la acest capitol, vă invit să vă aruncați un ochi și pe Codul de practică în comunicarea comercială reglementat de Consiliul Român Pentru Publicitate.
Oare când vom vedea astfel de campanii rivale și la noi?