7 motive pentru care nu vom renunta la Facebook

Deși la nivel mondial social media reprezintă mai mult decât Facebook, în România, când spui rețele sociale te referi, în mare parte, la Facebook.

În aprilie 2015, numărul de conturi româneşti pe Facebook a depășit 8.000.000, asta raportat la aproximativ 13.000.000 de utilizatori de internet la nivel național.

În comparație cu platforma lui Zukerberg, celelate rețele sociale au parte de o popularitate foarte scăzută în România: LikedIn are 1.677.145 de conturi, Twitter 336.065 și Instagram 229.158. Acestă popularitate a dus la următoarele 7 motive pentru care nu vom renunța la Facebook:

1. Facebook a devenit rețeaua socială cu cei mai mulți utilizatori din România (8 milioane de conturi, din aproximativ 13 milioane de utilizatori români de internet în total).

2. Majoritatea utilizatorilor de Facebook sunt puternic legați de acestă platformă, au fotografi, articole și comentarii ce nu pot fi înlocuite sau mutate pe o altă platformă.

3. Facebook face multe modificări, astfel încât platforma nu devine învechită, ea se adaptează la nevoile utilizatorilor.

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

4. Pe lângă puternicul accent pus pe social, Facebook este un foarte bun tool de marketing, fie că vorbim de brand de companii sau de brand personal. Persoanele fizice, dar mai ales companiile, au investit timp și bani pentru a-și construi  o anumită imagine aici. De aceea, nu este deloc ușor să renunți la acestă investiție.

5. Facebook s-a tranforamt dintr-o rețea aproape exclusivă pentru adolescenți într-o rețea pentru un public matur iar acest lucru a dus și la creșterea profiturilor din publicitate. Pentru Facebook publicul țintă este unul activ, care poate plăti publicitate sau este consumator de publicitate (în medie, fiecare utilizator dă 10 like-uri pe lună și o medie de 5 click-uri pe anunţuri sponsorizate, asta înseamnă peste 35 de milioane de click-uri date pe anunţuri sponsorizate lunar).

6. În comparație cu rețelele de socializare concurente, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+, Facebook este mult mai ofertant și mai ușor de operat.

7. Începând cu 2014, numărul utilizatorilor cu vârsta de peste 55 de ani a crescut cu 50%. Ținând cont că vorbim de un public mai degrabă conservator, este greu de crezut că aceștia se vor muta pe o nouă platformă.

Care sunt motivele tale pentru care nu renunți la Facebook?

Cristian Rosu

Sunt masterand al Facultății de Filosofie, Universitatea din București, specializarea Studii de Dezvoltare Internaţională şi Etica Relaţiilor Internaţionale. De trei ani sunt consultant și copywriter politic. Sunt pasionat de marketing online și social media.

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!