Astăzi am decis să discutăm puțin despre motivele pentru care să creăm o pagina Facebook, atât pentru organizații, companii, instituții, website-uri, cât și pentru antreprenorii care lucrează pe cont propriu. De fapt, oricine care are ceva de oferit unei anumite categorii de persoane, poate beneficia foarte mult în urma creării unei pagini pe Facebook.
Doar dacă vorbim de statistici, ne putem convinge că o mare parte din publicul nostru cu siguranță e acolo:
- 845 de milioane de utilizatori accesează Facebook lunar (dintre care aproape 6 milioane sunt români)
- 250 de milioane de poze sunt urcate zilnic pe Facebook
- un utilizator petrece în medie 20 de minute dintr-o singură vizită
- există peste 40 de milioane de pagini active
Acum să trecem la avantajele concrete. Facebook poate să-ți ofere o expunere în plus în mediul online, față de potențiali clienți, viitori angajați, comercianți, jurnaliști, furnizori, și chiar potențiali parteneri. Acești oameni pot găsi informații despre afacerea ta, și despre serviciile sau produsele pe care le oferi.
O listă cu avantajele majore pentru care ai nevoie de o pagina Facebook, poate fi aceasta:
Cuprins articol
De ce să-mi creez o pagina Facebook
1. Poți administra și monitoriza mai eficient imaginea afacerii tale
Încă de la primul fan pe pagina Facebook, poți începe să postezi zilnic mesaje referitoare la imaginea afacerii tale. De fapt, orice mesaj, fie că este vorba de un videoclip, o poză sau un link la un articol de pe internet, este asociat cu imaginea companiei tale.
Utilizatorii pot interacționa cu pagina ta, prin aplicații, postări, comentarii sau like-uri, iar tu poți controla ceea ce spun ei, și le poți răspunde. Pagina Facebook este de fapt un fel de blog mai puțin formal al companiei tale, o voce care îți poate forma și menține o imagine pozitivă și prietenoasă față de consumatori.
2. Poți vedea, în timp real, ce reacții au consumatorii față de brand-ul tău
După cum am spus mai devreme, utilizatorii comentează și aprobă sau contrazic ceea ce le transmite compania ta. Gândește-te că fiecare postare este ca o reclamă, și trebuie să fie aprobată și plăcută de fanii paginii tale.
Dacă postezi informații despre produsele sau serviciile tale, link-uri la site-ul companiei, poți vedea câți utilizatori au dat like (le-a plăcut) și chiar au comentat. Aceste reacții imediate sunt un feedback la adresa activității tale. Pentru a obține mai ușor aceste reacții, postează diverse întrebări referitoare la activitățile tale.
3. Poți crește traficul pe site-ul sau blogul companiei
În medie, o pagină de Facebook îți poate crește traficul pe site chiar și cu 30%, însă poți obține trafic și din promovarea site-ului de pe un profil de Facebook, în cadrul grupurilor sau prin intermediul unor aplicații. Pagina, în funcție de câți fani activi are, te poate ajuta la creșterea numărului de vizitatori pe site.
Acest lucru poate contribui și la creșterea numărului de clienți, potențiali parteneri, sau chiar viitori angajați (depinde ce anume anunți că ai nevoie).
4. Poți urmări activitatea concurenței
Nu vreau să numesc acest lucru spionare, ar fi prea dur, însă nu e nimic rău în a deveni un fan activ pe paginile afacerilor concurente – poți vedea ce percepție au ei, ce imagine au față de consumatori, ce activități fac ei pentru a-și atrage clienții, și multe alte observații.
Te poți inspira, în caz că ești o firmă nouă, să aplici tacticile care ai văzut că au funcționat la concurență, pentru a îți dezvolta afacerea. De asemenea, poți învăța din greșelile lor.
5. E cea mai rapidă cale de a comunica imaginea și produsele sau serviciile tale
Publicitatea în mediul offline este eficientă, însă necesită timp pentru propagarea mesajului la consumatorii potriviți, obținerea unei reacții pe care nu o poți controla și nici monitoriza, și generarea de profit de pe urma acestora. Pe deasupra, publicitatea offline costă.
Așadar, din ce în ce mai multe afaceri se concentrează pe publicitatea online. Sunt moduri variate de a o folosi, atât contra cost cât și gratuit, însă rețelele de socializare s-au dovedit a fi cea mai rapidă cale de comunicare, și pe deasupra sunt și gratuite. Cum Facebook e cea mai iubită rețea de socializare din lume, o poți folosi cu încredere.
6. Poți beneficia de promovare gratuită
sursa imagine
Nu numai că poți posta pe pagina ta reclame video, audio, imagini și bannere care să îți promoveze afacerea, dar poți obține propagarea acestora în mod gratuit, chiar de către fanii paginii tale.
Rețelele de socializare merg pe principiul dă-o mai departe, așa că un utilizator, dacă a văzut ceva ce i-a plăcut, poate foarte ușor să o promoveze către prietenii săi. Poți obține astfel acces la o masă foarte mare de oameni, în doar câteva minute, și în mod gratuit.
Tot ce contează este să folosești Facebook cu cap, și să transmiți lucruri pozitive și nealterate despre afacerea ta.
7. Ești conectat permanent cu actualii și potențialii clienți
Fiind dovedit statistic că lunar, aproape 5 milioane de români accesează Facebook, să nu mai zic de cei 845 de milioane din întreaga lume, e clar că avem de-a face cu o rețea foarte activă, oamenii sunt acolo permanent, trebuie doar să le transmitem constant mesajele noastre.
De ce zic constant? Pentru că există o masă mare de 37 de milioane pagini de Facebook active momentan, care transmit și ele aproape zilnic mesaje către utilizatori. Peste mesajul tău, apar instant alte câteva zeci, către aceiași utilizatori.
Cum vrei ca ei să vadă mesajul tău, trebuie să îl transmiți constant, chiar dacă aplici modalități diferite. Pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori, ai nevoie de timp, însă aceștia vor fi conectați permanent cu tine, dacă ai ce să le oferi.
8. Totul este… gratuit!
sursa imagine
Am menționat până acum că pentru toate acestea, nu trebuie să plătești nimic? Ai nevoie doar de timp ca să înveți să folosești pagina de Facebook, și apoi de timp să o administrezi.
Ei bine, multe companii apelează la Facebook Ads, ca metodă de promovare a paginilor sau site-urilor lor, contra cost. Însă acest lucru nu îți garantează clienți, ci îți mărește traficul pe pagină și pe site.
În fond, scopul unei pagini de Facebook este să apropie consumatorii de afacerea ta, să îți crească notorietatea și să îți mențină și îmbunătățească imaginea brand-ului. Dar toate acestea duc tot către vânzare, sau către obținerea unei reacții fizice din partea consumatorilor – care poate aduce profit companiei tale.
Așadar, sper că acum ai înțeles de ce e nevoie să îți creezi o pagină de Facebook, și cum aceasta îți poate dezvolta considerabil afacerea.
Pentru că vorbeam mai sus că ai nevoie de timp ca să postezi pe pagina ta, ca să menții o activitate constantă, dacă nu dispui de acest timp, îți recomand un instrument foarte util prin care îți poți programa activitatea pe pagină, fără să fie nevoie să intri zilnic pe Facebook: www.hootsuite.com.
Dacă ți-a fost de folos acest articol, recomandă-l și altor persoane, preferabil tot pe pagina Facebook. 🙂