Odată ce avem conţinutul bine definit, este momentul să aşezăm în pagină scrisoarea, pagina web sau e-mailul ce dorim să fie trimis. Acestea sunt pagini cu raspuns direct.
Pentru cei care deja se gândesc să deprindă talente de desktop publishing, avem veşti bune: paginile cele mai de succes sunt cele… urâte. Da, aţi citit bine. Încălcaţi toate regulile de punere în pagină şi veţi vinde mai mult… şi mai bine.
Cuprins articol
Reguli pentru pagini cu raspuns direct
Unii din criticii genului acesta de marketing şi advertising afirmă că ne „denigrăm” produsul prezentându-l pe o pagină care se derulează şi se tot derulează în jos, dezlânat şi cu culori stridente. Cu toate acestea, exact aceste pagini vând cel mai bine. Pentru că în spatele acestei „urâţenii” se ascunde o fină psihologie.
Prinde-i cu titlul!
După cum am menţionat şi în articolul privind stilul de scriere, titlul are menirea de a capta atenţia publicului. De data aceasta ne vom concentra asupra aspectului grafic al titlului. Se vor folosi corpuri de literă uriaşe, de obicei în două culori contrastante şi se poate extinde pe 2 până la 4 rânduri. Diverse efecte cromatice şi elemente grafice pot accentua aspectul exagerat al titlului:
- Semne de exclamaţie;
- Highlighting în culori neon;
- Săgeţi îndreptând atenţia spre subtitlu;
- Sigle gen “Dovedit ştiinţific” sau “Garantat 100!”;
Regula primului ecran de defilare
Am spus că textul se poate derula cât de mult dorim în josul paginii. Există însă o regulă strictă de respectat: titlul, subtitlul şi principalul beneficiu al produsului trebuie să se regăsească pe primul ecran de defilare (vom testa e-mail-ul sau pagina web pe cel mai popular tip de monitor ca dimensiuni).
Este util să spargem blocul de text cu elemente de grafică şi neapărat o săgeată mare şi viu colorată care va acţiona ca un impuls pentru cititor de a derula în continuare pagina.
O casetă laterală cu mărturii ale altor utilizatori va rupe monotonia textului şi va mări interesul şi încrederea cititorilor. Fiţi creativi în alegerea bordurilor pentru casete şi a bullet-urilor. De asemenea, este permisă utilizarea a 2-3 fonturi diferite pentru aceeaşi pagină de text. Unul din fonturi este recomandat să fie tip scris de mână, în special pentru fragmentele de text în care oferim garanţii sau mărturii pentru produs.
Nu uitaţi de sigla „Garantat”
sursa imagine
Da, unele pagini cu raspuns direct sunt standard, plictisitoare şi vă întrebaţi dacă lumea chiar le vede. Dar vă asigur că lumea va observa LIPSA acestei arhicunoscute sigle „mulţumit sau rambursat”! Într-o perioadă în care indivizi dubioşi au scăzut enorm încrederea oamenilor în achiziţii online, lipsa unei asigurări formale că li se vor respecta drepturile de consumatori îi va descuraja pe mulţi potenţiali clienţi.
Această siglă trebuie să apară lângâ îndemnul de a cumpăra, lângă link-ul spre pagina de comandă şi trebuie însoţită de un scurt text care să explice clar condiţiile garanţiei / rambursării. Link-ul de comandă trebuie să fie vizibil, viu colorat şi să se repete de maxim 3 ori pe parcursul textului.
Nu faceţi economie de elemente grafice viu colorate, eventual gif-uri animate în cadrul acestui link. Toată pagina tinde spre acest gest: click pe link. Nu vă permiteţi să fie trecut cu vederea.
Așadar, nu vă faceţi probleme privind talentul grafic, nu tăiaţi din text, dar scoateţi cât mai puternic în evidenţă cele trei elemente critice: titlul, garanţia, linkul de comandă.
Mult succes în vânzarea prin pagini cu raspuns direct! 🙂