Pinterest is the new black în social media

Cu 73 milioane de utilizatori (dintre care 85% sunt femei), o creștere semnificativă în afara SUA și perspectiva introducerii de pin-uri „cumpărabile”, platforma Pinterest capătă un interes din ce în ce mai mare. Mai ales acum, când utilizarea internetului pe device-uri mobile crește exponențial (80% din traficul de pe Pinterest vine de pe mobile).

Nu am spus rețea de socializare ci platformă, pentru că Pinterest nu funcționează ca și Facebook, Google + sau oricare altă rețea de acest gen. Este mai degrabă o colecție de pin-uri care seamănă cu o platformă de căutare și de stocare a notițelor pentru utilizatori.

În general, oamenii caută aici inspirație pentru organizare de evenimente, colecționează idei pentru activitatea de brand, adună informații pentru a-și dezvolta o pasiune sau un interes. Ca orice “motor” de căutare, și aici poți căuta după un anumit cuvânt cheie, pentru care alegi apoi sugestii de filtrare care funcționează precum opțiunile long tail din Google.

Deși lansată în martie 2010, conturile de business au apărut pe Pinterest abia în noiembrie 2012 și din acel moment tot mai multe companii folosesc acest canal de promovare în strategia lor de marketing. Ușor-ușor, pentru brandurile cu mare impact vizal, Pinterest a devenit principalul canal de referral către site.

Este util pentru orice companie care are o poveste vizuală. Important este să folosească imagini care duc la articole de pe blog, la produse de pe site-ul de comercializare online, la serviciile prestate de companie sau de specialist. Pin-urile pot include sfaturi utile bazate pe expertiza din respectivul domeniu, imagini din timpul procesului de creație, infografice sau desene.

Cum te promovezi pe Pinterest folosind contul de business?

Pasul unu:

Creează board-uri de calitate care să aducă vizitatori de nișă pe site. Cum faci acest lucru? Cu imagini de calitate care să atragă atenția și cu mesaj scurt care să îi determine pe privitori să intre pe site. Nu trebuie să fii expert în Photoshop, doar să ai puțină îndemânare tehnică și creativitate. E suficient să respecți patru reguli de bază pentru un pin de succes:

Te așteptăm la următorul nostru curs!

4-5 noiembrie, București: Curs de Inițiere în Email Marketing (nivel: începător)
Înscrie-te aici

18-19 noiembrie, Cluj-Napoca: Curs de inițiere în Content Writing și Copywriting (nivel: începător)
Înscrie-te aici

  • poza să fie tip-portret (pe verticală) și fără fețe umane,
  • culorile să fie vii si intense (nuanțele de portocaliu-roșu sunt perfecte),
  • să includă keywords si hashtag-uri relevante,
  • să fie relevant pentru conținutul site-ului,
  • coerent din punct de vedere estetic față de imaginea brandului.

Impactul vizual este puternic, de aceea se remarcă din ce în mai mult promovarea prin imagini. Oamenii în general rețin mai ușor informații transmise concis și vizual, de aici importanța unor pin-uri memorabile și utile.

Foarte important în această fază, după ce ai creat un cont de business, este să îl verifici și apoi să îl promovezi în această formă. Ai două opțiuni: prima ar fi să încarci un fișier HTML pe server și a doua să verifici cu un META TAG. După ce acesta este validat, încrederea în brand-ul tău va crește cu siguranță.

Pasul doi:

Interacționează cu brand-uri/persoane influente din domeniul în care activezi și urmărește activitatea acestora pe Pinterest.

Avantajul acestei platforme este faptul că unește oameni cu aceleași pasiuni și interese; ba chiar mai mult, poți urmări doar anumite board-uri ale unui brand, fără să fie nevoie să vezi tot ce pin-uiește. Deci, eficiență mai mare de utilizare a timpului!

Pin-uiește des și consecvent, în medie de cinci ori pe zi pentru a deveni vizibil și a avea boarduri demne de urmărit. Nici măcar nu crea un board nou dacă nu adaugi cel putin 10 pin-uri. Schimbă pozele de cover destul de des și adaugă constant pin-uri la toate boardurile. Eu folosesc zilnic Pinterest și pentru că îmi place foarte mult, mi-am instalat chiar și extensia de PinIt Button de la Chrome.

În munca mea de documentare folosesc foarte mult Secret Board-urile. Acestea nu sunt vizibile publicului (le pot vedea doar eu sau persoanele cărora le-am dat drepturi) și pot salva aici surse de inspirație. Organizarea în munca de documentare și în orice activitate este esențială, de aceea Pinterest funcționează perfect ca un instrument de salvat notițe.

Unde mai pui că dezvoltă latura creativă a oricărui om de marketing, atrage prin conținutul estetic și ajută prin regulile/sfaturile/etapele descrise de pin-uri?!

Pasul trei:

Analizează activitatea contului tău pentru a-ți eficientiza promovarea cu Pinterest.

Pe de o parte poți folosi opțiunea de Pinterest Analytics ca să vezi ce pin-uri aduc cele mai multe repin și trafic către site, să descoperi cine este audiența și ce apreciază cel mai mult.

Pe de altă parte poți analiza în Google Analytics activitatea ta pe Pinterest: ce pin-uri au adus vizitatori pe site și câți au venit de aici. De îndată ce afli care sunt pin-urile cele mai apreciate poți dezvolta conținut și imagini în această direcție.

Pasul patru:

Contul de business Pinterest este eficient doar dacă este conectat la site sau blog. De aceea e obligatoriu să incluzi buton de PinIt imaginilor de pe site-ul de brand. Dacă ai blogul sau site-ul construit pe CMS-ul WordPress, ai nevoie de pluginul Pinterest Pin It Button for Images pentru ca imaginile tale și implicit articolele să fie pin-uite.

Din punctul meu de vedere, creșterea unui cont de business Pinterest va aduce multe beneficii brandului. Și nu doar prezența e importantă, la fel cum nu e important să fii prezent pe toate rețelele sociale. Încearcă să ai un cont creativ, coerent, folosit eficient și strategic care să ducă la creșterea vizibilității și angajamentului.

Domeniile în care contul de business Pinterest funcționează cel mai bine sunt cele preponderant vizuale: DIY, Sport/Sănătate, Gastronomie, Cosmetică, Decor Interior, Modă, Fotografie, Călătorii, Organizare evenimente.

Ce mai aștepți? Fă-ți acum un cont de business pe Pinterest și vei vedea rezultatele!

Laura Doarna

Sunt o leoaică ambițioasă și perseverentă, care a descoperit mai târziu, dar iremediabil latura sa creativă. Din economistă cu experiență, m-am transformat într-o pasionată de marketing online și social media. Învăț și experimentez continuu acest domeniu și îmi doresc să transform această pasiune într-un mod de viață. În afară de blogging, îmi place să călătoresc, să fotografiez, să fac sport și să citesc. Mă mândresc cu proiectele personale: abcmkt.ro și planetincolor.com.

  • cristi

    Interesant. Mi-am creat recent cont de business pe Pinterest si caut cat mai multe surse de informare pentru o promovare cat mai corecta si eficienta 🙂 Multumesc pentru sfaturi!

  • TSBogdan

    Eu îl folosesc deja de câteva luni, însă nu am renunțat la așteptarea unui miracol!

Vrei să fii la curent cu noutățile? Înscrie-te!