Posturi lungi vs posturi scurte

Eterna dispută. Nu vreau să fac o pledoarie pentru niciunul dintre cele două tipuri.

O să mă leg însă de avantajele şi dezavantajele fiecărui tip şi te voi lăsa pe tine să decizi cum vrei să scrii.

Despre posturile lungi

Avantajele posturilor lungi

  • sunt căutate şi recomandate de către bloggerii mai avansaţi, în special de nişă
  • pot servi drept modele pentru cei noi sau mai puţin pregătiţi
  • primesc multe link-uri datorită conţinutului complex (link bait)
  • te determină pe tine ca şi autor de articol lung să cercetezi bine tema în cauză
  • pot fi preluate porţiuni diferite din articol fără a da prea multe informaţii despre articolul per total
  • punând cap la cap mai multe posturi lungi poţi redacta foarte uşor un ebook
  • poţi fi găsit după mai multe cuvinte cheie printr-un singur articol (ex: long tail)
  • prezintă detaliat anumite tehnici sau teme
  • poţi fi privit ca un expert în domeniu datorită analizelor tale detaliate

Dezavantajele posturilor lungi

  • greu de scris, durează de la câteva ore până la câteva zile
  • necesită cunoştinţe avansate despre subiect
  • greu de formatat şi de editat datorită mărimii
  • datorită lungimii lor, s-ar putea să nu fie înțelese sau citite în întregime
  • este foarte uşor de scăpat câte o greşeală
  • s-ar putea să fie prea bune sau complete, cititorii nemaiputând adăuga nimic care să pornească o conversaţie în zona de comentarii
  • scrii rar astfel de posturi, mai ales din lipsa de timp
  • s-ar putea să începi să vorbeşti „bălării” dacă te lungești prea mult

Despre posturile scurte

Avantajele posturilor scurte

  • mai uşor de scris
  • uşor de digerat
  • populare dacă ceea ce prezinţi este extrem de interesant
  • poţi posta de mai multe ori pe zi
  • poţi atrage un public mai novice, generalist pe blog-ul tău
  • multe posturi fresh
  • atrag comentarii datorită faptului că sunt scurte şi că sunt lipsite de diverse informaţii

Dezavantajele posturilor scurte

  • mulţi preferă calitatea în detrimentul cantităţii
  • scade relevanţa pe măsură ce creşte cantitatea
  • s-ar putea să epuizezi repede subiectele de conversaţie
  • poţi prinde renumele de ştirist şi nu de specialist în domeniu
  • unele subiecte chiar nu merită tratate pe scurt
  • tendinţa de a fi considerate superficial
  • de obicei cuprind un singur tip de conţinut: text, poză, video sau în combinaţie scurtă de cele 3

Sper că acest articol te-a ajutat să înţelegi mai bine de ce unii scriu posturi lungi şi alţii scriu posturi scurte. Nu uita să îl dai mai departe oricui crezi că are nevoie de el!

Gabriel Nechita

Am scris primul articol în 2009 și de atunci am contribuit la dezvoltarea mai multor bloguri populare. Întotdeauna am fost de părere că esența marketingului constă în calitatea produsului pe care îl vinzi. Scriu pentru că îmi place și din dorința de a-i ajuta pe alții să scrie mai bine.

Ai un proiect în minte?

Pune-ți ideile în mișcare. Dacă te gândești la un proiect, programează o întâlnire acum.

Let's rock