Eterna dispută. Nu vreau să fac o pledoarie pentru niciunul dintre cele două tipuri.
O să mă leg însă de avantajele şi dezavantajele fiecărui tip şi te voi lăsa pe tine să decizi cum vrei să scrii.
Despre posturile lungi
Avantajele posturilor lungi
- sunt căutate şi recomandate de către bloggerii mai avansaţi, în special de nişă
- pot servi drept modele pentru cei noi sau mai puţin pregătiţi
- primesc multe link-uri datorită conţinutului complex (link bait)
- te determină pe tine ca şi autor de articol lung să cercetezi bine tema în cauză
- pot fi preluate porţiuni diferite din articol fără a da prea multe informaţii despre articolul per total
- punând cap la cap mai multe posturi lungi poţi redacta foarte uşor un ebook
- poţi fi găsit după mai multe cuvinte cheie printr-un singur articol (ex: long tail)
- prezintă detaliat anumite tehnici sau teme
- poţi fi privit ca un expert în domeniu datorită analizelor tale detaliate
Dezavantajele posturilor lungi
- greu de scris, durează de la câteva ore până la câteva zile
- necesită cunoştinţe avansate despre subiect
- greu de formatat şi de editat datorită mărimii
- datorită lungimii lor, s-ar putea să nu fie înțelese sau citite în întregime
- este foarte uşor de scăpat câte o greşeală
- s-ar putea să fie prea bune sau complete, cititorii nemaiputând adăuga nimic care să pornească o conversaţie în zona de comentarii
- scrii rar astfel de posturi, mai ales din lipsa de timp
- s-ar putea să începi să vorbeşti „bălării” dacă te lungești prea mult
Despre posturile scurte
Avantajele posturilor scurte
- mai uşor de scris
- uşor de digerat
- populare dacă ceea ce prezinţi este extrem de interesant
- poţi posta de mai multe ori pe zi
- poţi atrage un public mai novice, generalist pe blog-ul tău
- multe posturi fresh
- atrag comentarii datorită faptului că sunt scurte şi că sunt lipsite de diverse informaţii
Dezavantajele posturilor scurte
- mulţi preferă calitatea în detrimentul cantităţii
- scade relevanţa pe măsură ce creşte cantitatea
- s-ar putea să epuizezi repede subiectele de conversaţie
- poţi prinde renumele de ştirist şi nu de specialist în domeniu
- unele subiecte chiar nu merită tratate pe scurt
- tendinţa de a fi considerate superficial
- de obicei cuprind un singur tip de conţinut: text, poză, video sau în combinaţie scurtă de cele 3
Sper că acest articol te-a ajutat să înţelegi mai bine de ce unii scriu posturi lungi şi alţii scriu posturi scurte. Nu uita să îl dai mai departe oricui crezi că are nevoie de el!