Cu toate tehnicile şi instrumentele de marketing de care dispunem, este mai uşor să ne organizăm activităţile de marketing, să fim activi şi productivi.
Pentru a eficientiza procesele parcurse şi pentru a câştiga teren în faţa competiţiei, trebuie să avem în desagă reguli/tool-uri care să ne ajute să prioritizăm timpul şi bugetul alocate pentru proiectele noastre.
Tu foloseşti regula 70:20:10?
Cu siguranță ai auzit de regula 70:20:10 când se făcea referire la angajaţii Google, mai exact la modul în care aceștia îşi petrec timpul: 70% din timp îl dedică business-ului, 20% proiectelor noi, iar 10% din timp lucrează la propriile proiecte.
Ştiai că este şi un model care ajută la dezvoltarea personală şi profesională, nu? Ajută în felul următor:
- 70% din ceea ce numim “lifelong learning” are ca sursă responsabilităţile şi experienţele de la job, acumularea cunoştinţelor pentru propria noastră dezvoltare, prin task-urile pe care le ducem la bun sfârşit, prin provocările pe care le acceptăm şi le savurăm, prin practică;
- 20% reprezintă interacţiunea cu ceilalţi, expunerea, exploatarea şi acţiunile de colaborare şi cooperare;
- 10% este ocupat de cursuri/evenimente/programe de training/webinare, cărţi/articole.
Regula 70:20:10 este o metodă flexibilă care ne sprijină strategiile de marketing. Potrivit blogurilor de specialitate, această regulă se traduce astfel când vine vorba despre conţinut:
- 70% din content este format din texte autentice, care sprijină imaginea de brad şi care atrage vizitatorii;
- 20% din content este antrenant şi atrăgător– imagini, video-uri, infografice ;
- 10% din content este experimental.
Altfel spus, 70% înseamnă zona de confort, 20% este reprezentat de inovaţie, iar 10% este reprezentat de “necunoscut”.
Regula 70:20:10 în Social Media
Ce tip de conţinut ar trebui să producă şi să promoveze un brand în Social Media?
Regula 70:20:10 îţi permite să structurezi update-uri şi este un instrument pentru construirea imaginii şi credibilităţii brand-ului, astfel:
- 70% sunt mesaje autentice, de calitate, care aduc o valoare adăugată brand-ului;
- 20% reprezintă idei/conţinut din alte surse şi, în acelaşi timp, consolidarea relaţiei cu toţi consumatorii (engagement);
- 10% sunt mesaje promoţionale (oferte/reduceri oferite).
Se pare că acest model este o ustensilă care aduce îţi aduce beneficii (ca angajat şi ca om) pentru că te ajută să te organizezi mai bine, să-ţi descoperi sau să-ţi redefinești skill-urile, să iei decizii corecte şi să vii cu soluţii bune, să faci faţă cu brio provocărilor şi să interacţionezi mai mult cu oamenii de calitate care te înconjoară. Mai mult decât atât, este un reminder care ne spune că învăţăm şi ne dezvoltăm continuu.
Un studiu recent realizat de DDI, ale cărui rezultate au fost publicate în Global Leadership Forecast, prezintă însă o nevoie de a revizui acest procentaj. Rezultatele au arătat că 55% din timp este dedicat locului de muncă, 25% reprezintă interacţiunea cu echipa, iar 20% este învăţarea formală.
Tu ce părere ai? Cum crezi ar trebui să se aplice regula?